Tahaksid jõuda uute klientideni, müüa rohkem, kasvatada e-poe käivet ja kasumit?
Internetis leidub palju tööriistu, mis on kõik loodud selleks, et väikeettevõtetel oleks e-poes võimalik rohkem raha teenida.
Kuid kõigi nendega tutvumine võtaks väga palju aega, seega olen osa tööd juba sinu eest ära teinud ja paljud neist oma naha peal ära katsetanud.
Toon välja kasulikku 10 tööriista e-poodidele, mis on meil enda äri (Boost Yourself) kasvatada.
Usun, et ka sinul võib nendest abi olla.
1. Kui soovid suurendada kiiresti müüki: Eripakkumised
Kollaste siltide maagiat, mis töötab suurepäraselt jaepoodides, on võimalik edukalt rakendada ka e-poodides.
Uuringud näitavad, et kui inimesed midagi ostavad, siis raha säästmine on nende jaoks üks olulisemaid tegutsema panevaid jõude.
Lugesin hiljuti uuringut, kus 48% inimestest tunnistasid, et kui e-poes on soodus-või eripakkumisi, teevad nad oma ostuotsuseid kiiremini ning 37% inimestest tunnistavad, et just erinevate pakkumiste ajal ostavad nad rohkem kui tavaliselt.
Pakkumised ei pea olema vaid lihtsad hinnaalandused tootelt või teenuselt. Näiteks Boost Yourself’is oleme kasutanud kõiki järgnevaid eripakkumisi, mis on ka hästi töötanud:
- tasuta saatmine
- eripakkumine e-maili teel olemasolevale kliendile
- Facebook’i reklaamiga eripakkumine fännile
- eripakkumine kodulehte juba külastanud inimesele, kuid kelle ostu sooritamine on jäänud pooleli
- uudistoodete näidispakid – nii saab klient teada ka uutest toodetest ning juba järgmisel kuul võib see väike kingitus end juba tasa teenida.
2. Kui tahad kliente kutsuda korduvoste tegema : E-mail
Sinu olemasolevad kliendid on sinu kõige väärtuslikumad kliendid. Neil on juba sinu toote või teenusega esimene kontakt olemas, mis tähendab, et neile on tõenäoliselt lihtsam ka edaspidi müüa.
Pealegi… sa oled juba investeerinud turundusse, et esimene ost tuleks ja esimese ostu saamine on alati kallis.
Esimene samm on õige tarkvara valimine ja Mailchimpiga sa soovitud tulemusi ei saavuta.
Tavalised e-maili tarkvarad on uudiskirjade saatmiseks, aga mitte raha teenimiseks ja äri kasvatamiseks. Me kasutame spetsiaalselt e-poodidele loodud Klaviyo tarkvara.
E-poed, kes meiliturundust kasutada oskavad, teenivad selles kanalis keskmiselt 40 eurot iga investeeritud 1 euro kohta.
Mida see sinu äri jaoks tähendaks?
Teine oluline roll on turunduse automatiseerimisel ehk mis saab pärast esimest ostu. Kas sellele järgnevad mingid tegevused, mis motiveerivad inimest tagasi shoppama või lased tal sind unustada?
3. Kui soovid tõsta ostukorvi väärtust: Müü juurde
Lähed e-poodi ostma noakomplekti. Juurde pakutakse ka noateritajat ja nugade hoidjat – sellele pakkumisele ei saa ju ei öelda? Muidugi sooritad sa ostu!
Tegemist on klassikalise juurdemüügi võttega, mis on e-kaubanduses vägagi tavapärane. Olgugi, et lähed ostma vaid üht toodet, on e-poed tihtipeale nii hästi üles ehitatud ja oskavad sulle teisigi tooteid juurde soovitada ja nii on ostukorvis ühe toote asemel kaks või lausa kolm.
Eelnev on hea näide sellest, kuidas juurdemüük on üks lihtsamaid viise, kuidas e-kaubanduses keskmist ostukorvi tõsta, sest kui inimesed on sinu lehel juba ostu sooritamas, on nad nii või naa ostukanali sees ning kõik muu on vaid vormistamise küsimus.
Näiteks oleme Boost Yourself’i poest pakkunud ühe toote ostjale võimaluse osta soodsama hinnaga kohe kaks pakki ja sellisel moel saab klient automaatselt ka tasuta saatmise, sest ostukorvi väärtus tõuseb. Sellisel moel tekib inimesel kohe tunne, et ta on midagi justkui tasuta või soodsamalt saanud ja on meelsamini valmis rohkem kulutama. Võidavad mõlemad.
4. Kui soovid tõsta konversioonimäära: Taasturundus
Uuringute järgi lahkub 72% inimestest e-poest nii, et nad on küll ostukorvi täitnud, kuid ostu mingil põhjusel ei ole sooritanud. Kui neile inimestele taasturundus reklaami ei järgne, tuleb tagasi ostu sooritama vaid 8% (allikas).
Kuid kui nendele 72%-le inimestele näidata taasturundus reklaami, jõuab ostu sooritamiseni tagasi lausa 26%. See on väga suur vahe!
Taasturundus kampaaniaid on väga mugav teha näiteks Facebook Ads Manageriga, millega on võimalik oma kodulehe külastajatele meelde tuletada erinevate eripakkumiste, sooduspakkumiste, toote reklaamidega ja kõige muuga, mis neid paneks reklaamile klikkima ja lehele tagasi tulema ja ostu sooritama.
Kokkuvõtlikult võin isegi öelda, et ilma taasturunduseta läheb Facebook’is reklaamimine lihtsalt liiga kalliks maksma ja ROAS (Return on Ad Spent) on heal juhul 2-3. Samas kui kasutame Facebook Pixelit, näen kuidas Boost Yourself’i ROAS on lausa 7-10x.
Räägime taasturunduse kasutamisest põhjalikult uuel koolitusel: Kuidas luua edukas Facebooki retargeting strateegia
5. Kui soovid teha personaalsemat taasturundust: Facebook’i dünaamilised reklaamid
Üks meie lemmikud Facebook’i reklaamifunktsioonidest on võimekus sihtida reklaame inimestele tulenevalt nende tegevusest meie kodulehel – ehk siis dünaamiliselt. Ise näen, et selliste reklaamide väärtus on tohutult suur nii kliendi kui ka e-poe pidaja jaoks.
Kui oled e-pood, millel on suur sortiment ning tihtipeale on paralleelselt laivis mitu erinevat kampaaniat, on ilma automatiseerimiseta töömaht meeletu. Seetõttu hoiad selle tööriista abil kokku meeletult töötunde. Kliendi vaatest on hea see, et oled alati tema silme all relevantse sõnumiga.
Dünaamilisi reklaame saad seadistada sõltuvalt sellest, milline interaktsioon inimesel su kodulehel oli ning sellest sõltuvalt luua ka sobiv sõnum, mis läheks kokku tema eelnevate tegevuste ja tuntavate vajadustega.
Dünaamilisi reklaame saad kasutada näiteks:
- inimestele, kes vaatasid toodet, aga ei sooritanud ostu;
- olemasolevale klientidele ristmüügiks;
- olemasolevatele klientidele juurdemüügiks.
6. Kui soovid pakkuda eriti head klienditeenindust: Facebook’i messenger
Messenger ei enam pelgalt koht, kus käia sõpradega rääkimas. Su kliendid tahavad ka sinuga messengeri vahendusel suhelda.
Seetõttu paku kiiret klienditeenindust ka selles kanalis või siis ehita Messenger’i bot’id mis aitavad su klientidele kiiresti vastata.
Messenger’i kaudu on võimalik küsida küsimusi otse ka kodulehel.
Facebook’i andmetel on 53% inimestest valmis ostma meelsamini nendelt ettevõtetelt, kellega on võimalik ka otse sõnumite teel suhelda.
Kui tavapärase veebilehe sõnumisaatjaga on võimalik vetluseid pidada vaid konkreetsel lehel, siis Messenger’i vahendusel on võimalik vestlust näiteks alustada arvutist ning hiljem seda jätkata ka mobiilis.
Peale selle, et Messenger on mugav kliendile, on seda ka endal hea kasutada, sest telefon on sul ju alati kaasas ja seetõttu on võimalik küsimustele vastata ka peale kella viite. Eriti oluline on see alustavale ettevõtjale, sest just siis tahad sa teada kõiki küsimusi, mis potentsiaalsel ostjal võivad tekkida ja seda võimalikult kiiresti.
Kõik küsimused kogu aga kokku ja tee kodulehele KKK ning enim küsitud küsimused saad sa ka eelprogrammeeritud vastustega Messenger’is ära vastata.
7. Kui soovid kiiresti turunusmaterjale disainida: Canva
Canva on suurepärane disainitööriist, kui tahad viia oma sotsiaalmeediakanalite sisu uuele tasemele. Canva abil on sul võimalik luua pilte ja illustratsioone, mis aitavad hästi su äri ilmestada.
Canva on eriti hea alustavale ettevõtjale, sest ta on justkui Photoshopi väga lihtsustatud versioon, nii et hakkama peaksid saama ka need, kes disainis muidu tugevad ei ole.
Kõik esmased disainivajadused saad sa ära rahuldada tasuta versiooniga.
Seal on sul võimalik valida tuhandete pildipanga fotode ja illustreeritud piltide vahel. Kui aga soovid veidi rohkem võimalusi, on sul võimalik vaid 12 dollari eest kuus saada ligipääs veelgi võimekamatele Canvas olevate tööriistade juurde – piltide suuruste muutmine, logode lisamine ja salvestamine, eriliste fontide kasutus ja ligipääs veelgi suuremale pildipangale.
8. Kui soovid liikuvat reklaami: Wave Video
Video tootmine ei pea olema keeruline ja kulukas.
Õnneks on internetis saadaval juba omajagu lihtsaid videotoimetamise programme, millega saavad hakkama ka algajad videotöötlejad.
Lisaks on Youtube täis erinevaid õpetusi, kuidas tehniliselt ja sisuliselt head videoreklaami luua. Seega julgustan kõiki katsetama, et luua ise sisu oma ettevõtte jaoks kui vähegi aega ja mahti selleks leidub.
Hea tööriist video loomiseks on näiteks Wave video, mille abil saad luua lihtsal moel videosisu, mis aitab sul auditooriumit kasvatada ja seeläbi ka äritulemusi suurendada. Wave video pakub kõike vajalikku, et saaksid teha nii videopostitust, videoreklaami kui ka story’t. Lihtsalt lae programmi oma videod, pildi ja muusika ning paari klõpsuga on sul kena klipp valmis!
Videosisu on teatavasti Facebook’i algoritmide järgi alati eelisseisundis ning liikuva pildiga saad ka oma sihtgrupi tähelepanu paremini püüda.
Üks hea sotsiaalmeedia reklaamvideo võiks olla 15-30 sekundit pikk.
9. Kui soovid kliendibaasi kasvatada: Email
Suurem osa turundajaid vist nõustuvad, et e-posti aadressite andmebaas on tegelik kullaauk.
Kui sul on kokku kogutud oma klientide e-maili aadressid, on sul võimalik genereerida müüki mis iganes ajal Sa seda vaid soovid.
Kuid kuidas emaililisti ehitada?
Üks minu lemmiktööriist selleks on Sumo. See pakub erinevaid pop-up lahendusi igaks kodulehelt tehtavaks sammuks, kuhu inimesed saavad oma e-maili jätta.
Kuid selleks, et inimesed tõesti oma e-maili ka annaksid, on neile vastu pakkuda midagi väärtuslikku:
- Kasuliku raporti, juhise või case study jagamine. Näiteks Boost Yourself’iga on hästi töötanud see, kui oleme andnud võimaluse alla laadida 10 smuutiretseptiga e-raamatut.
- Uudiskirjade saatmine, kuid sel juhul peaks olema hästi ära seletatud, mida väärtuslikku need uudiskirjad endas sisaldavad.
- Sooduskupong – mis kehtib näiteks esimese ostu puhul.
10. Kui soovid tulemusi jälgida ja mõõta: Google Analytics
Andmete jälgimine on väga oluline, sest see annab parima ülevaate sellest, mis hetkel sinu e-poes toimub.
Google Analytics võimaldab sul välja võtta klientide demograafilisi näitajaid, millised on sinu kodulehe jälgitavamad alamlehed, millal ja mis põhjusel kliendid su kodulehelt ära lähevad jne.
Kusjuures, eriti hea on veel see, et Google Analytics’it võid kohaldada ükskõik millisele e-kaubanduse kanalile.
Kokkuvõtteks
Need on vaid mõned populaarsed e-kaubanduse tööriistad, mida kasutavad tuhanded e-poed üle terve maailma. Kõigil neil on oma konkreetne eesmärk, nii et soovitan mitte kõiki korraga hakata installima.
Selle asemel soovitan kõigepealt ära kaardistada oma peamised probleemid, millele sa tahad lahendust leida. Seejärel vaata, milline tööriist aitaks kõige paremini antud probleemi lahendada.
Kõigepealt testi ning seejärel otsusta, kas tegemist on tööriistaga, mis tõesti väärib ka edaspidist kasutamist.
Põnevat katsetamist!