Blogi

Väikeettevõtjana teed sotsiaalmeediat ise? Siis sa pead teadma seda.

10. märts 2025
Sven Nuum
Väikeettevõtja sotsiaalmeedia turundus

Kui sa oled väikeettevõtja, siis ilmselt tead, et sotsiaalmeedia turundus on oluline.

Aga… kui palju aega see sinult võtab ja kas see toob tegelikult kliente?

Sa postitad, lood sisu, võib-olla isegi boostid postitusi, aga:

  • Kas jälgijad muutuvad klientideks?
  • Kas postitused toovad päringuid ja müüki?
  • Kas reklaamiraha toob tagasi rohkem, kui sisse paned?

Kui mitte, siis siin on põhjus: sotsiaalmeedia ei tööta, kui sul puudub süsteem.

Viga, mida enamik väikeettevõtjaid teeb

Paljud väikeettevõtjad teevad sotsiaalmeediat ilma selge plaanita:

  • Postitavad, kui jõuavad – ja siis tunnevad, et “see ei toimi”.
  • Kulutavad raha Facebooki boostidele, aga ei tea, mis tegelikult töötab.
  • Räägivad ainult oma tootest, mitte kliendi vajadusest.

Tulemuseks? Palju tööd, vähe tulemusi.

Sotsiaalmeedia turundus: kuidas see päriselt kliente toob?

Sisu peab olema strateegiline, mitte lihtsalt ilus.

Paljud väikeettevõtjad postitavad sotsiaalmeedias, sest “nii peab tegema”. Aga sisu postitamine ilma selge plaanita on nagu lendlehtede jagamine tänaval – sa ei tea, kas keegi tegelikult loeb ja reageerib.

Kuidas seda paremini teha?

Räägi kliendi probleemist, mitte ainult oma tootest.

  • Halb: “Meil on uus nahahooldustoode!”
  • Parem: “Kas sul on talvel kuiv nahk? Siin on 3 asja, mida teha (ja üks neist on meie toode).”

Loo postitustest loogiline teekond, mis viib ostuni.

Ära postita lihtsalt “huvitavat sisu” – mõtle, mis järjekorras info inimest ostu suunas liigutab.

Näide 1: Jooga stuudio

  • Postitus 1: Probleem → “Kas sul on pärast tööpäeva pinges selg ja õlad? See võib olla märk, et istud liiga palju.”
  • Postitus 2: Lahendus → “Siin on 3 lihtsat joogaharjutust, mis aitavad pingeid leevendada ning mida saad teha kasvõi kontoris.”
  • Postitus 3: Kutse tegutsemiseks → “Kui tahad juhendatud joogapraktikat ja paremat rühti, tule proovitrenni!”

Näide: Veebilehe müügitekstid

  • Postitus 1: Probleem → “Kas su koduleht saab külastusi, aga müüki või päringuid ei tule? Suure tõenäosusega pole probleem disainis, vaid tekstides.”
  • Postitus 2: Lahendus → “Siin on 3 asja, mis muudavad kodulehe tekstid müügile orienteerituks: 1) Pealkiri peab kohe vastama küsimusele “Miks see mulle kasulik on?”, 2) Tekst peab rääkima kliendi probleemist, mitte ainult sinu teenusest, 3) CTA peab suunama konkreetsele tegevusele.”
  • Postitus 3: Kutse tegutsemiseks → “Kui su koduleht ei müü, siis broneeri copywritingu audit ja saad 3 konkreetset parandusettepanekut!”

Näide: Detox supertoidusegu

  • Postitus 1: Probleem → “Kas sa sööd tervislikult, aga kaal langeb aeglaselt? Põhjuseks võib olla see, et keha hoiab kinni jääkaineid ja ainevahetus on aeglane.”
  • Postitus 2: Lahendus → “Siin on 3 harjumust, mis toetavad loomulikku kaalulangust: 1) joo rohkem vett, 2) söö kiudainerikkaid toite, 3) lisa smuutisse klorofülli ja ensüümidega supertoite, mis aitavad puhastada organismi.”
  • Postitus 3: Kutse tegutsemiseks → “Kui tahad oma ainevahetust toetada ja kaalulangetust lihtsamaks muuta, proovi Detox segu – lihtsalt sega smuuti sisse ja naudi!”

Boost Yourselfis me teadsime, et toode iseenesest ei müü, kui inimesed ei mõista, miks nad seda vajavad. Sellepärast keskendusime sotsiaalmeedias mitte ainult toodete esitlemisele, vaid harimisele, väärtuse loomisele ja ostuteekonna ülesehitamisele.

Ja see strateegia töötas. Tänu sellele kasvas Boost Yourself Eesti üheks tuntumaks supertoidubrändiks.

Praktiline samm: Võta oma viimased 10 postitust ja küsi endalt – kas need aitavad kliendil samm-sammult ostu poole liikuda?

Reklaamid ei ole kulu, vaid investeering.

Väikeettevõtjad kulutavad sageli raha Facebooki “boost post” nupule ja on pettunud, kui tulemusi pole. Boostimine = raha põletamine, kui sa ei tea, keda sihtida ja kuidas reklaami optimeerida.

Kuidas reklaame õigesti kasutada?

Ära boosti, loo reklaamikampaanid Ads Manageris õige eesmärgi ja seadistusega.

Facebooki algoritm ei vali suvaliselt, kellele reklaami kuvada – see optimeerib seda vastavalt sinu valitud eesmärgile.

Eesmärk määrab, kellele Facebook su reklaami näitab

Vale eesmärk = vale sihtrühm

  • Kui valid Engagement (kaasatuse) kampaania, näitab Facebook reklaami inimestele, kes tavaliselt ainult laigivad ja kommenteerivad, kuid ei osta.
  • Kui valid Traffic (veebiliiklus), saad palju klikke, aga mitte ilmtingimata müüke.
  • Kui valid Brand Awareness, jõuad paljude inimesteni, kuid ilma konkreetse tegevuseta.

Õige eesmärk = rohkem kliente

  • Kui tahad päringuid ja kontakte, kasuta Leads või Messages kampaaniat.
  • Kui tahad reaalset müüki, kasuta Sales kampaaniat.
  • Kui tahad veebiliiklust, kuid ainult neilt, kes tõesti on huvitatud, kasuta Traffic + Landing Page Views kampaaniat.

Facebook optimeerib reklaami sellele, kellel on suurim tõenäosus su eesmärki täita. 

Kasuta retargetingi – näita reklaami inimestele, kes on sinu pakutava vastu juba huvi üles näidanud.

  • Facebook võimaldab reklaame suunata neile, kes on su veebilehte külastanud, aga pole veel ostnud.
  • Samuti saad näidata reklaame neile, kes on hakanud su Instagrami jälgima, et nad teeksid järgmise sammu, sest enamus jälgijaid ei ole sinu käest veel midagi ostnud.
  • Või neile, kes on vaadanud su sotsiaalmeedia videoid – kui keegi on juba 50% su videost läbi vaadanud, on ta tõenäoliselt huvitatud.
  • Sellised inimesed on juba soojad kontaktid – nad on sind kuskil näinud ja reklaami kaudu saab neile pakkumise meelde tuletada.

Testi erinevaid reklaamiversioone.

  • Loo vähemalt 3 erinevat reklaami ja vaata, milline neist toob kõige parema tulemuse.
  • Ära eelda, et sina tead või disainer teab, mis töötab – numbrid näitavad!

Praktiline samm: Kui oled varem boostinud postitusi, proovi selle asemel reklaamikampaaniat Facebook Ads Manageris ja testi vähemalt 2 erinevat pakkumist ja 3 reklaami.

AI ja tööriistad aitavad sul ajakulu vähendada.

Kas oled kunagi istunud tühja ekraani ees ja mõelnud: “Mida ma täna postitan?”

AI teeb sinu elu palju lihtsamaks.

Kasuta ChatGPT-d postituste ja reklaamide kirjutamiseks.

Prompti näide: 

Oled copywriter, kes on spetsialiseerunud PAS (Problem-Agitate-Solution) mudeli kasutamisele. Kirjuta sotsiaalmeedia reklaamtekst järgmise toote/teenuse kohta: [TOOTE/TEENUSE LINK].

Automatiseeri korduvaid tegevusi.

  • Sul on postitus, mis sai palju laike? Kasuta AI-d selle ümberkirjutamiseks ja taaskasutamiseks Instagramis, blogis või uudiskirjas.
  • Või loo samast postitusest reklaam, et tuua rohkem kliente.

Aja kokkuhoid = rohkem kliente.

  • Kui hoiad iga nädal kokku 10+ tundi sotsiaalmeedia sisuloomel, siis sul jääb rohkem aega müügi ja strateegia jaoks.
  • Võid kulutada tunde postituste kirjutamisele või õppida, kuidas see töö käib 10 minutiga.

Praktiline samm: Proovi ChatGPT-d – anna talle oma toote või teenuse kirjeldus ja küsi temalt 3 postituse ideed, mis võiksid sinu klienti huvitada.

Kui sa tahad sotsiaalmeediat kasutada nii, et see päriselt ka müüki tooks…

Siis Sotsiaalmeedia spetsialisti meistriklass aitab sul selgeks saada reklaamid, sisu ja tööriistad, mis aitavad sul targemalt turundust teha ja oma äri kasvatada.

Tule täienda teadmisi

Facebooki koolitus Nullist

Kuidas Facebookis edukalt reklaamida

Praktiline kursus
09.04.25
Sotsiaalmeedia spetsialisti meistriklassi bänner.

Sotsiaalmeedia spetsialisti meistriklass

Praktiline koolitus
Järgmine lend alustab 26.03
AI turunduse ja müügi koolitus

AI turunduse ja müügi koolitus Kristo Petersoniga

Vali sobiv kuupäev
17.04 või 15.05