Üks Facebooki reklaam, mis peaks igal ettevõttel peal olema

Ma räägin väga tihti ettevõtjatega, kuidas nad saaksid alustada Facebooki reklaamidega ning nende abil oma äri kasvatada.

Nende üks suurimaid hirmusid on, et raha läheb tuulde. Olgu selleks 100 €, 1000 € või rohkem. See hirm on muidugi arusaadav – mõistan täiesti, kust see alguse saab.

Facebookis reklaamimine tähendab enamike ettevõtete jaoks postituste “boostimist” ehk võimendamist. Just just, too sama sinine nupp!

Ma ei tea aga kedagi, kellele oleks juhuslikud boostimised edu toonud ja seega jagan sinuga strateegiat, mis Facebookis päriselt töötab ning mida iga ettevõtte saab kasutada… suure ROI potentsiaaliga, pea olematu riski ja väikese kuluga.

Et mõista paremi millest räägin, alustame esmalt küsimusega…

Mis asi on retargeting ehk taasturundus?

Kui sa oled mõnel veebilehel lisanud midagi ostukorvi, aga pole ostu sooritanud ja paari päeva jooksul pärast seda nägid Facebookis reklaami, mis kutsus sama ostu lõpetama, siis see ongi taasturundus.

Tegelikult saavad seda kasutada kõik ettevõtted, igast valdkonnast.

Näiteks keegi külastab “tehtud tööd” lehte, loeb mõnda artiklit, vaatab e-poes tooteid, täidab ära registreerimisvormi jne.

Miks on oluline neile uuesti reklaami näidata? Sest nad on juba ise sinu pakutava vastu huvi üles näidanud.

Samuti ka inimesed, kes Facebookis ja Instagramis pidevalt sinu postitustele kaasa elavad ja videosid vaatavad. Neist saab luua eraldi sihtrühma ning kutsuda neid järgmist sammu astuma.

Kohe selgitan, miks iga ettevõte peaks seda kasutama.

Suur ROI potentsiaal

Taasturunduse reklaamide tasuvus on kõige suurem, kuna reklaami näidatakse inimestele, kes ei ole enam n.ö. võõrad. Nad on juba kodulehel käinud ja esimene kohting on tehtud.

Seega on just nemad see publik, keda on kõige lihtsam kutsuda järgmist sammu tegema.

Mis veelgi parem, Facebook võimaldab sul neid inimesi segmenteerida vastavalt sellele, kes kui kaua aega tagasi (1–180 päeva) kodulehte või erinevaid alalehti külastas.

Ka väike või alustav ettevõte võib näha seal isegi 1000% ROI (investeeringutasuvust).

Fakt on see, et esimesel külastusel sooritab ostu või muu soovitud tegevuse kõigest 1–2% inimestest. Et uuest inimesest saaks klient, ei piisa ühest kokkupuutepunktist.

Olgu selleks eripakkumine, registreerimine, hinnapäring, tehtud töödega tutvumine, koju tellimine, aja broneerimine, õnnelike klientide tagasiside või mis iganes kujul järgmine tükk informatsiooni, mis aitab sinu veel kaalumise faasis oleval tulevasel kliendil ostuotsust teha või sinu vastu usaldust tekitada. Usalduse võitmiseks ei piisa lihtsalt ühe reklaami nägemisest ühel korral…

Uus inimene peab nägema sinu reklaami mitu korda, enne kui tal on piisavalt informatsiooni, et enda jaoks otsustada, kas antud ettevõte või toode on tema jaoks õige valik.

Retarget kampaania võimaldab sul seda väga lihtsalt nii üles seada, et töötab automatiseeritult.

Väike eelarve ja olematu risk

Retarget reklaami eelarved on kordades väiksemad, kuna nende puhul ei suunata reklaami nö kõigile, vaid ainult neile, kes kodulehte külastanud.

Kui kodulehe külastatavus on madal, piisab juba 5–10 € päevas, et tööle panna 2–3 erinevat retargeting kampaaniat.

Ma soovitaks selle üles seada ka igal uuel alustaval ettevõttel, sest nii saad sama kodulehe külastatavuse pealt rohkem uusi kliente.

Siin näide ühest Eesti ettevõttest, kes tegi aktiivselt Facebooki ja Instagrami, kasutas aeg-ajalt ka Facebooki reklaame, aga retargetingi polnud veel kasutanud. Investeerisime 420€ Facebooki reklaamidesse, et kutsuda ostma need, kes olid Facebookis ja Instagramis viimase 30 päeva jooksul postitusele kaasa elanud ning viimase 30 päeva jooksul kodulehte külastanud.

Ilma, et oleksime soodustust pidanud pakkuma, tõi Facebooki reklaami investeeritud 420 eurot müükides tagasi 9904 eurot.

Kui nad kasutasid üldist suunamist ja mõned korrad kuus juhuslikke boostimisi, olid tulemused olematud…

Neid nimetatakse soojaks publikuks

Nad on nii-öelda need kõige madalamal rippuvad viljad, kes on valmis sinu käest ostma. Nad juba on esimese sammu teinud ja valmis kas kohe ostma, või järgmiste nädalate või kuude jooksul. Kui sa ise pildis püsid ja neile lisainformatsiooni saadad.

Kui sa seda ei tee, siis lasid järjekordse potentsiaalse tehingu ja kliendi raisku, ilma et sa ise oleksid seda teadnud. Sest suure tõenäosusega ei jõua ta sinu kodulehele enam mitte kunagi tagasi.

Järgmised sammud

Ainuüksi Facebookis postitamisest enam ei piisa, et sinu toode, teenus või bränd inimesteni jõuaks. Facebook on palju edasi arenenud ja pakub ettevõtetele võimalusi, millest turundajad veel kümme aastat tagasi võisid ainult unistada. 

Võttes reklaamid, Pixeli ja retargetingi kasutusele, võid Facebooki tulemuslikkust ilma suurema pingutuseta 3–5 korda tõsta! Võimalusi, kuidas Pixel aitab meil ise käe tõstnud inimest edasi juhatada, on VÄGA palju. Muu hulgas ka võimalust tema usaldust võita ja teha seda väga personaalselt just nende reklaamidega, mis teda kõnetavad.

Facebook Pixel

Neid võimalusi ei saa kasutada lihtsalt Facebooki seinale postitades ja kui sa soojale publikule ühtegi reklaami eraldi ei suuna, siis läheb Facebookis turundamine sinu jaoks väga kalliks… nii rahaliselt kui ajaliselt. 

Õpetame retargeting reklaame looma ja kasutama uuel Sotsiaalmeedia spetsialisti meistriklassis, kus sellele teemale terve päeva pühendame. Kõige pealt paneme paika strateegia, seejärel mõõdikud, loome reklaamid ja õpime kirjutama pealkirju, mis panevad sooja publiku tegutsema, et temast saaks sinu järgmine klient. Need on teistsugused, sest teisel ja kolmandal kohtingul ei räägi sa ka enam sama juttu, mis esimesel.

MEELDIS? JAGA EDASI