Roland Kivitare läbis sotsiaalmeedia meistriklassi koolituse ja on alates 2022. aasta jaanuarist oma aja peremees. Ta alustab enda ettevõttes igat päeva õhinaga ja ammutab uut infot suure kirega, et oma klientidele luua aina rohkem väärtust.
Milline on olnud siiani sinu kogemus sotsiaalmeedias?
Tegelen täna väiksemate ettevõtete sotsiaalmeedia haldusega, koostan sisuplaanid, tekstid, visuaalid ja aitan neil läbi viia makstud reklaamide kampaaniaid. Kergemaid kujundustöid teen Canva Pro abil. Enda seatud kindlatel tingimustel teen ka veebilehti WordPress platvormile SEO põhimõtetest lähtuvalt.
See pole minu peamine suund, kuid kuna näen, et see on osa digiturundusest ja ma saan kliendile pakkuda rohkem. Lisaks aitan Googles väljapaistmisel: MyBusiness, Analytics, Tag Manager. Kõiges pole kindlasti veel spetsialist, kuid õpin tegevuse käigus. Õppida on palju, meiliturundus on järgmine mägi, mida vallutama asun.
Olen alates jaanuarist 2022 oma aja peremees, enda ettevõttes tööl ja alustan igat päeva õhinaga, et kogeda, õppida midagi uut, mis aitab minul oma klientidele rohkem väärtust luua. Seega olen digiturunduse spetsialisti “tiitli” poole vaikselt pürgimas. Enne teadsin vaid Facebooki ja Instagrami orgaanilise sisu poole pealt niipalju, kui enda ürituse jaoks viie aasta jooksul oli vaja ning mida olin teisi kontosid jälgides tähele pannud.
Milliseid sotsiaalmeedia kanaleid kasutad kõige rohkem ja miks just neid?
Facebook/Meta ja Instagram. Leian, et seal on hetkel minu ettevõtete sihtrühmi kõige enam. Lisaks ei jõua kõiki platvorme ühele ettevõttele hallata veel nii, et jõuaks igale selle sobivas vormis sisu luua. Pole mõtet alustada midagi, mida ei jõua lõpule viia. Lisaks on mu soov nendele just rõhk suunata, kuna vajan just neis kõige rohkem kogemusi.
Millised olid sinu teadmised olid enne sotsiaalmeedia meistriklassi läbimist sotsiaalmeedias turundamisest?
Olin mõnel väiksemal sotsiaalmeedia koolitusel varem osalenud ja nö hamba verele saanud. Need kinnitasid, et sisuhaldus mulle meeldib mulle ja tahtsin sellest rohkem teada. Aprillis 2021 otsustasin lihtsalt müügitöölt ära tulla ja võtsin end Töötukassas arvele. Esimesest töötu päevast alates uurisin Google enda materjale, vaatasin kümneid, kui mitte sadu tunde videoid. Selle käigus kasvas veendumus, et sotsiaalmeedia ja SEO on need, milles tahan edu saavutada.
Facebooki turunduse gruppidest sain infot, et Nullist Sotsiaalmeedia meistriklassi koolitus on koostamisel ja liitusin kohe listiga, et saada teada, mil see välja tuleb. Kõik langeski kokku ajale, mil kvalifitseerusin Töötukassast koolitusi saama. Ja nüüd olen ma selle esimese lennuna lõpetanud ja kasutan saadud teadmisi igapäevaselt ning pakun sotsiaalmeedia haldust teenusena.
Mida õppisid sotsiaalmeedia meistriklassi koolitusel kõige enam?
Reklaamtekstide kirjutamine, jälgijate tundma õppimine ja reklaamikampaaniate koostamine. Tean nüüd veel paremini, kuidas kõnetada kliente. Sain oskused tehnikatest, mille järgi tunda oma jälgijate profiili. Ja kõige olulisem, kartust tekitavam, reklaamikampaaniate loomine. Kus, miski asub, mis nupp mida teeb, mida kampaanias mitte teha, mida teha, kui midagi läheb valesti. See praktiline pool on vaat, et kõige, kõige olulisem selle koolituse juures.
Ma soovitan kõigil koolitusele minejatel leida endale võimalus sõbra või tuttava Facebooki lehe kasutusõigused endale saada. Hullemal juhul võidab ettevõte juurde hulga kliente ja parimal juhul saab sinust selle ettevõtja jaoks oluline partner sotsiaalmeedia turunduses.
Kuidas sa kirjeldad õppeprotsessi ja kuidas aitasid sind kodutöödele tagasiside andmine?
Mulle meeldis väga, et koolitajad oskasid lahti selgitada sinu kodutööde puhul nii seda, mis on hästi, kui ka seda, mida saab paremini. Mul ei jäänud kordagi tunnet, et ma oleks midagi meeletult valesti teinud, kuid samas sain hea tagasiside, mida parandada. Motivatsioon säilis alati. Ning õnneks oli mul paaril FB ja Instagrami lehel võimalik kõike koolitusel õpitut kohe katsetada. On ülioluline kõik kohe läbi proovida. See kinnistab teadmisi.
Millise väärtuse annab meistriklassi läbimine sinule töötajana tööturul või oma ettevõttes turundust tehes?
See aitab mul pakkuda ettevõtetele kvaliteetset, numbritele tuginevat sisuhaldust ja läbi õigesti koostatud reklaamikampaaniate kasvatada nende kliendibaasi ja käivet.
Näen, kui paljud väikeettevõtjad digiturundusega vaevlevad. Just nimelt vaevlevad, sest nad teavad, et sotsiaalmeedias on inimesi, kes võiksid olla nende kliendid, kuid nad ei tea, kuidas nendeni jõuda. Neil on veebileht küll olemas, kuid see on optimeerimata, pole teadmist, kuidas inimesed praegugi nendeni jõuavad. Nad kaotavad ca 85% sotsiaalmeedia potentsiaalist, kui jätavad SoMe juhuse hooleks.
Lisaks tahavad ettevõtjad oma igapäeva tegevusi teha: arendada tooteid, hoida olemasolevaid kliente ja nii mahuka teema, nagu sotsiaalmeedia turunduse juurde õppimine poolikult, ei too head. Seetõttu on minusuguseid sotsiaalmeedia spetsialiste digiturunduses väga vaja.
Millise soovituse annad neile, kes plaanivad ka ise läbida meistriklassi?
Leidke kindlasti endale võimalus koolituse ajaks olla mõne FB ja Instagrami konto haldurid. Kui see pole võimalik, siis saate ajutise lehe luua, mille pärast kustutate. Aga tehke kõik harjutused kohe läbi. Võtke see aeg, et kuulata, mida räägivad oma ala tippspetsialistid. Kui midagi jäi arusaamatuks, siis küsige kohe ja Sven ning Teet aitavad. Rääkimata materjalidest nii PDF kui video näol, mis jäävad teile alles. Töötage neid ka läbi aeg-ajalt, et tuletada õpitut meelde.
Kui ma esmakordselt selle koolituse kirjeldust lugesin, mõistsin, et see on just see, mida mina vajan ja mida vajab ka turg. On palju inimesi, kes on sama tuttavad FB ja Instagrami kasutamisega nagu mina. Oskavad juba kasutada videoid, ja stoorisid, võib-olla isegi teha LIVE’e. Sellest järgmine samm ongi sellel koolitusel võimalik astuda. Meie väikeses Eestis kulub igale ettevõttele ära töötaja või “freelancer” nagu mina, kes suudab pöörata sotsiaalmeedia turunduse ettevõttele kasuks, mitte kahjuks.
Tänu Nullist sotsiaalmeedia spetsialisti koolitusele olen mina täna partneriks mitmele ettevõttele ja ruumi on natukene veel enne kui pean mõtlema laienemisele, sest tööd ei jõua ära teha. Sotsiaalmeedia spetsialisti meistriklass on sulle vajalik.