Nullist koolitus õpetas, kuidas ma ei loobiks raha musta auku

Sotsiaalmeedia koolitus - Nullist

Martin Kleinert tegeleb sotsiaalmeedias raadioreklaami müügi, reklaamtekstide kirjutamise, e-poe turundamise ja reklaamide juhtimisega. Lisaks koostab ta enda uue projekti jaoks turundusplaani. Pärast koolitust avanes tema jaoks sotsiaalmeedias täiesti uus peatükk.

Enne sotsiaalmeedia meistriklassi läbimist oskas Martin enda sõnul koostada ainult ‘’lambi postitust’’. ‘’Ehk olen loonud sisu, mis ei tööta ja ei ärata tähelepanu ning samal ajal arvasin, et olen ikka kõva tegija turundamises küll,’’ räägib ta naljatades.

Kuid hetkel kasutab Martin oma töös ainult Instagram’i ja Facebook’i. ‘’Soovime kindlasti kasutusele võtta ka TikTok’i ja hakata ka seal turundama oma e-poodi,’’ sõnab ta tulevikule mõeldes.

Rohkelt uusi teadmisi

Martinil on keeruline välja tuua ainult kolme kasutegurit, mida ta koolituselt õppis, sest tema sõnul on neid palju rohkem. ‘’Parim oli copywriting’u osa ehk tekstide kirjutamine nii, et ma päriselt saan aru, mida soovin postitusega öelda ja et see tõmbaks tähelepanu ning inimesed samastuks. Erinevad kirjutamise stiilid aitavad luua paremini läbimõeldud postitusi ja reklaamtekste,’’ tõdeb ta.

‘’Üheks olulisemaks õppetunniks on kindlasti reklaamide sihtimine ja sellest arusaamine, et ei loobiks oma raha lihtsalt musta auku,‘’ arutleb ta ja lisab, et tunneb ennast nüüd teadlikumalt ka postituste sisu ja reklaamide planeerimisel. ‘’Tooksin välja ka sotsiaalmeedia sisuplaani koostamise ja lisaks sain aru, kuidas luua olemasolevatele ja uutele klientidele kasulikku sisu,’’ loetleb olulisemat, mida ta endaga koolituselt kaasa võttis.

Kogu õppeprotsess oli Martini sõnul väga intensiivne, kuid meeletult huvitav. ‘’See, kuidas Sven ja Teet suudavad rääkida sotsiaalmeedias turundamisest nii, et see on arusaadav ja mõistetav, paneb suure põnevusega kuulama. On aru saada, et mehed teavad, millest nad räägivad ja on ka ise tõelised praktikud antud valdkonnas,’’ sõnab ta.

Tema kogetu põhjal annavad koolitajad informatsiooni edasi nii, et kohalolija saab aru, millest räägitakse. ‘’Hetkekski ei tekkinud sellist tunnet, et tegemist oleks justkui „lambi Jussi“ koolitusega, kus tunned, et tahaks, et see pull saaks juba läbi,’’ toob ta humoorika võrdluse.

Sotsiaalmeedia koolitus - Nullist turunduskool

Meistriklassi koolitusel on ka kodutöö, mille tagasiside andmise jaoks on koolitajad planeerinud eraldi aja. Seal arutatakse õpitu kõik koos läbi. ‘’Antud tagasiside oli aus ja aitas palju. Õppisime, kuidas luua paremat reklaami sisu ning samuti andsid koolitajad nõu, kui oli vaja midagi parandada ja muuta,” meenutab Martin. Ta ütleb, et alati kiideti ka häid ideid ja mõttevälgatusi. “Kodutööde tagasiside on kindlasti antud koolituse väga oluline osa ja suur pluss, sest olen viibinud ka koolitusel, kus teed iseseisvaid töid, aga tagasiside on selle kohta täiesti null,’’ jagab Martin oma kogemust.

Koolitus andis väärtuse, mida poleks osanud oodata

‘’Minule isiklikult andis see väga suure väärtuse, mida ma poleks oodanud. Suudan paremini mõista, mida minu tooted ja teenused aitavad kliendil lahendada ja mis lisandväärtust need loovad. Saan ise paremini aru, mida ma teen, miks ma teen ja suudan analüüsida oma kliente paremini ning samastuda nendega,’’ toob Martin olulisemad punktid välja.

Ta ütles, et õppis antud koolituse raames looma paremat sisu ka oma postitustele. Nüüd tajub ta paremini, kuidas aitab sotsiaalmeedia sisuplaani loomine paremini oma aega ja postitusi planeerida ning kuidas juhtida reklaame nii, et raha ei lendaks nii-öelda „musta auku“.

Soovitaks enne koolitust oma ootusi mõista

‘’Kui sa soovid koolitusele minna, siis esimene küsimus oleks see, et mida sa ootad? Ega ootamine sulle tulemusi ei too,’’ ütleb ta ja lisab, et temal kulus isiklikult ca 5-6 kuud otsuse tegemiseks, et kas osaleda või mitte. ‘’Ainuke asi,  mida ma kahetsen on see, et ma ennast varem kokku ei võtnud ja koolitusele ei tulnud, sest oleksin suutnud palju varem hakata reaalseid postitusi ja paremini sihitud reklaame tegema ning säästnud firmale hulga raha,’’ tõdeb Martin tagant järele.

Pärast sotsiaalmeedia meistriklassi on Martin tundnud, et muutunud on palju ja seetõttu julgustab ta ka teisi oma ettevõtte edukuse heaks osalema. ‘’Sa tõesti õpid, kuidas luua reklaame nii, et need reaalselt toovad uusi kliente ja teenivad raha. Et paremini mõista enda firma tooteid ja teenuseid ning läbi selle luua sisukaid ja kaasahaaravaid postitusi, mis loovad klientidele lisandväärtust,’’ lausub ta.

‘’Üks oluline asi on ka see, et pärast koolituse läbimist ei ole sa üksi, vaid sul on ligipääs materjalidele ja sul on võimalik olla osa ka grupist, kus on alati võimalik uurida lisa või esitada küsimusi ka pärast koolitust. See on minu jaoks oluline ja annab väga palju juurde.’’

MEELDIS? JAGA EDASI

KUIDAS LEIDA SOTSIAALMEEDIAST KLIENTE JA KASVATADA MÜÜKI

PRAKTILISED TURUNDUSKOOLITUSED

Oleme Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner

TUTVU KOOLITUSTEGA