Kuidas Facebook enda äri jaoks tööle panna?

Facebooki turundus

Kuidas Facebook enda äri jaoks tööle panna?

Sul on toode või teenus, mis teeb inimeste elu mingil moel paremaks, aga sellegi poolest on parematel päevadel su Facebooki postituste organic reach koos kahe laigiga kokku 179?

Ometi skrollib iga päev Facebooki 700 000 eestlast ja turundajad räägivad Facebookist kui ajaloo parimast võimalusest sõnum inimesteni viia.

Boost Yourselfi kaasasutajana tean, mida tunned. Kindla sihtrühmani jõudmine ja neile toote kasulikkuse selgitamine on minu igapäevatöö suurim väljakutse. Aitame inimestel läbi “ühe smuuti päevas” toituda tervislikumalt, kuid peame neid esmalt suutma veenda, et see on neile tõepoolest ka kasulik. Paraku pole tark turundus sisuloome mõistes üksi palju väärt – see tuleb sama targalt ka sihtrühmaini viia.

“Facebook ei tööta” ei ole olnud valikuvõimalus

Väljakutsed on teatavasti ületamiseks – oleme vähem kui kolme aastaga Instagrami ja Facebooki toel ehitanud nullist üles äri, mis on täna Eestis number üks bränd supertoitude ja smuutide kategoorias. Turundusagentuuride abita.

Väljakutseid on teekonnal muidugi olnud palju, kuna sotsiaalmeedia kanalid on pidevas muutumises. Ja nendega tasub kohaneda – tänasel digiturunduse maastikul Facebook kindlasti üks võimaluste rohkemaid kanaleid, et teha automatiseeritud turundust ja sedakaudu äri kasvatada. Polegi tegelikult vahet, kas tegemist on e-poe või nö tavalise poega.

Ainuüksi orgaanika peal ei tee äri juba ammu

Tõsi, organic reach on viimase paari aastaga tugevalt pihta saanud, kuid see ei tähenda, et Facebook ei toimi. Smuutirevolutsiooni ehitades pole me sellest tegelikult kunagi sõltuvad olnud – oleks liiga riskantne oodata ja vaadata, kuidas kulutatud aeg end soovitud reachina tagasi ei teeni. Eriti veel e-poe puhul, mille elulõng on liiklus kodulehel.

Ja on olnud põhjust riskida – 2017. aastal moodustas Facebookist Boost Yourselfi kodulehele tulev liiklus kogumahust 62%. Teist ja kolmandat kohta jagavad otseliiklus ja Google’i otsingutulemused, mõlemad 9%. Üsna julgelt võin oletada, et need 9+9 protsenti poleks osanud meid Google’ist otsida ega otse kodulehele tulla, kui me sotsiaalmeedias kohal ei oleks ja enda toodetest järjepidevalt ei räägiks.

Kuidas Facebook enda äri jaoks tööle panna?

Lisaks Facebookile oleme kasutanud teise kanalina paralleelselt ka Instagrami. Teadlikkust meist on aidanud ehitada mõlemad – Instagram rohkem just brändi tuntuse kasvamiseks ja Saaremaalt maailma jõudmiseks (tänaseks 40+ riiki). Facebook on siiani täitnud pigem lokaalse levikanali rolli.

Väikese e-poe jaoks nagu meie (pisut üle 30 000 kasutaja kuus) ei alga aga äri tegemine Instagrami jälgijate kogumisest, vaid kodulehe liiklusest ja siin on olnud Facebook täiesti asendamatu. Pealnäha paistab lihtne – teeme Facebooki postitusi 5 korda nädalas ja korras. Facebooki koolitusi tehes näeme tihti, et postitus on vormistatud valesti ehk inimesele, kes seda uudisvoos näeb, pole isegi antud võimalust sellel klikkida, rääkimata kodulehele linkimisest. Mis arvad – kas ta läheb kodulehte sinu profiilist otsima või kerib edasi järgmisele (pole välistatud, et sinu konkurendi) postitusele?

Tarkus nr 1: Kui soovid inimest kodulehele, kus ta toodete ja teenustega tutvuda saab, tee rohkem linkpostitusi.

Loo sisu, mis läheb korda

Me võiks oma kanalites rääkida hommikust õhtuni, kui ägedad me oleme ja kui võimsad on meie supertoidud, aga me teeme seda nii vähe kui võimalik. Lähtume postituste sisu luues eeskätt inimesest, keda kõnetame, mitte iseendist. Ja seda põhjusel, et meie eesmärk on inimestel aidata leida smuuti näol tervislik harjumus, mis tasakaalustaks tema toitumist. Sest oleme oma toitumisega olnud seal samas mustas augus, kus täna paljud need, kes smuutisid alles avastavad.

Boost Yourself saigi alguse meie enda kehvast toitumisest, nõrgast tervisest ja pidevast väsimustundest. Ja kas meid siis huvitas mõni konkreetne toode? Pigem mitte – näitlikud edulood olid need, mis kõnetasid ja kust sai näpunäiteid kõrva taha panna.

Seetõttu on meie Facebooki postituste hulgas esirinnas sellised, mis aitavad teha paremaid valikuid ning õpetavad, kuidas üks smuuti päevas luua uus ja tervislikum toitumisharjumus.

Tarkus nr 2: Räägi vähem endast ja paku sisu, mis aitab sinu potentsiaalseid kliente.

Pane Facebooki algoritm enda kasuks tööle

Sisu peab olema paigas ka põhjusel, et muidu “ei tööta” ka tasuline Facebook.

Miks nii? Kui lähtud Facebookis sisuloomisel sellest, kuidas inimestele kasulik olla ja neid aidata, töötavad ka Facebooki tasulised postitused sinu jaoks paremini – klikihind on soodsam, kuna postitusele elatakse kogu võimenduse perioodi jooksul rohkem kaasa. See omakorda tähendab, et sinu sõnum jõuab väiksema eelarvega rohkemate inimesteni ja algoritmid ei tööta sinu kahjuks, vaid kasuks.

Olles sisuloome paika saanud ning linkinud postitused oma kodulehele, tekib järgmine küsimus – kuidas panna postitused tööle nii, et need tooksid kodulehele üha uusi kliente?

Esimene lahendus on Facebooki lehel “Võimenda postitust” nupp, aga sellega pikaajaliselt tulemuslikku turundust ei tee. Vähemalt mitte süsteemset ja automatiseeritud, millega on võimalik ettevõtte tulemusi jätkusuutlikult kasvatada. Neljaks päevaks uudisvoost postituse võimendamine on enamasti nagu loto mängimine – võib ju proovida, aga tead väga hästi, et miljonit ei võida ning pead homme ikkagi uuesti tööle minema.

“Võimenda postitust” asemel kasuta reklaamihaldurit

Teine lahendus on kasutada Facebooki reklaamihaldurit ja liita oma kodulehe külge Facebook Pixel. Viimast saab rakendada ühtmoodi edukalt mistahes kauba või teenuse puhul.

Läheneme matemaatiliselt: igakuiselt on Boost Yourselfi lehe vaatamisi üle 80 000 ja külastajaid 30 000 ringis ehk üks kodulehe külastaja teeb keskmisel 2,7 vaatamist. Aega veedab ta lehel keskmiselt 2 minutit ning külastab erinevaid alamlehti. Viimasest võib aimata, et ta otsib infot.

Siit edasi – võttes arvesse veebilehtede keskmise konversioonimäära (conversion rate), lahkub 98% külastajatest soovitud liigutust ehk ostu tegemata. Kaks inimest sajast sooritab ostu ja teised 98 lahkuvad. Kuid ometi olid nad ju huvitatud?

Facebooki reklaamihaldur

Facebook edasijõudnutele – Pixel ja taasturunduskampaaniad

Kindlasti küsid endalt, kas võis arusaamatuks jääda, kuidas toodet kasutada või kuidas sellest kasu on? Või ei leidnud nad, kus oli info paki saatmise ja postikulu kohta? Küsimusi, mida esimesel külastusel ära ei suuda vastata, võib olla kümneid. Pigem hinga rahulikult ja lähtu põhimõttest – nagu esimesel kohtingul ei hakka abieluettepanekut tegema, nii käitub ka suurem osa e-ostjaid ehk esimese külastusega ostu reeglina ei sooritata. Usalduse välja teenimiseks tuleb kõige pealt tuttavaks saada ja uuesti kohtuda. Pigem esitagi enesele küsimus, kas sul oleks nendele inimestele veel midagi öelda või lähed uuesti Facebooki järgmist sadat külastajat värbama? Facebook Pixel annabki võimaluse juba külastanud, kuid ostu mitte sooritanud külastaja lehele tagasi kutsuda.

Facebook Pixel on koodijupp (nagu Google Analytics), mis salvestab kodulehel külastaja tegevuse, et talle hiljem näidata suunatud reklaami.

Tarkus nr 3: Lisa kodulehele Facebook Pixel

Facebook Pixeli installimine

Facebook Pixel võimaldab neile, kes lehel juba käinud, kuid sealt ostuta lahkunud, suunata täiendavaid sõnumeid näiteks toote kasutamise, raha tagasi grantii, tarneaja jms kohta. Ehk anda lisainfot, mis kutsuks kliendi toodet uuesti kaaluma.

Teisisõnu – kui esimese ringi Facebooki reklaam jõuab suure publikuni, kellest mingi osa klikib edasi kodulehele, siis taasturunduskampaania on suunatud konkreetselt ainult näiteks toodet vaadanud või juba ostukorvi lehele jõudnud inimestele. Kuna publik on väike, ainult 500 inimest, on ka taasturundava reklaami eelarve mitu korda väiksem kui esimese ringi oma.

Tarkus nr 4: Õpi taasturundama oma toodet või teenust, kasutades Facebook Pixelit.


Pixeli abiga on nii võimalik üles ehitada ka automaatsed kampaaniad, mis toovad uusi potentsiaalseid kliente sinu kodulehele 365 päeva aastas ja 24/7. Vastavalt sellele, mis alamlehti nad külastavad, näevad nad eelseadistatud reklaame – automatiseeritud ja personaliseeritud vastavalt lehe sisule.

Või sellele, millest seal ei räägitud. Näiteks  neile, kes lehte külastasid ja otsisid sealt infot tarneaja kohta, sisaldab taasuturunduskampaania call to action’it stiilis “Alusta üks smuuti päevas ja tunned paremad enesetunnet juba esimese nädalaga”. Kas niivõrd selge sõnumi ja üleskutsega väga täpselt suunatud reklaam võiks motiveerida juba huvitatud inimest järgmise sammu astuma? Meie praktika näitab, et kindlasti!


Kes käis aga viimase 30 päeva jooksul mõnda smuutiretsepti vaatamas, neile suunaksin kõige loetuma blogi postituse “Mida panna smuuti sisse ja mida mitte”. Sest need inimesed otsivad infot smuutide tegemise kohta ja see postitus õpetab kodus tervislikke smuutisid valmistama.

Pane kõrvuti, kui palju maksab reklaam mõnes meediaväljaandes? Nii umbes 500 € ja kas tead, mida selle eest vastu saad? Mitu kodulehe külastust? Mitu potentsiaalselt klienti? Mitu ostu? Mina igatahes ei tea.

Boost Yourselfiga 2015. aastal alustades oli esimesed pool aastat meie Facebooki eelarve 500 € ringis ja saime sellega hakkama terve kuu. Inspireeriski nimelt asjaolu, et teadsime vastutasuks täpselt, kui palju klikke ja oste selle tulemusena saime.

500 € eest ja 0.10 € klikihinnaga (luues sisu, mis läheb korda) tehakse kodulehele u 5000 klikki. See teeb 30 päeva peale 166 klikki päevas ehk 166 potentsiaalset klienti päevas.

Tarkus nr 6: Alusta 5 € eest päevas

Täna, Facebooki algoritmide muudatuse valguses soovitaksin aga alustada kuni 1000 € kuus ja vastavalt tulemuste kasvamisele kergitaksin eelarvet. Kui 1000 € tundub palju, vaata üle oma tänased turunduskanalid – kui hästi need tegelikult töötavad? Sest alati võib üks kanal teisest paremini töötada ja siin ei jää muud üle, kui ise katsetada.

Jaota eelarve näiteks nii:

  • 50% eelarvest jagaksin kolme postituse vahel, mis on suunatud uute potentsiaalsete klientide leidmisele*. Igale postitusele määraksin päeva eelarveks 5€.
  • Teise 50% kasutaksin taasturunduskampaaniate tegemiseks, et tutvustada lähemalt toodet, teenust või brändi ja kutsuda uuesti kodulehele järgmist sammu tegema.

*Välistada saab kodulehte kuni 180 päeva jooksul külastanud inimesed ja fännibaasi. Nii ei sega ühe ja sama reklaamiga samu inimesi.

Facebook Pixel ja publikud

Tarkus nr 7: Võta kasutusele custom audiences

Facebook ei tööta, kui me seda kasutada ei oska

Õppides olemasolevaid tööriistu õigesti kasutama, pole sul vaja muretseda organic reachi pärast, sest sinu äri ei ole sellest enam sõltuv. Äri tegemine ei ole tasuta ja sama käib ka Facebookis turundamise kohta.

Kuigi viie minutiga pole võimalik seda kõike ära seletada, aga loodan, et said selgema ülevaate Facebooki tegelikest võimalustest.

Kui tundsid, et said siit küll häid ideid, kuid tahaksid rohkem teada, tule Facebooki ja Instagrami turunduskoolitusele, kus ilmestame kõike eeltoodut hulga praktiliste näidetega ja teeme koos taasturunduskampaania läbi.

Saad 6 tunniga teada Facebooki tasulistest võimalustest, millest enamus ettevõtteid veel teadlikud ei ole ja õpetame sulle, kuidas sotsiaalmeedia enda äri heaks päriselt tööle panna.