Instagram on hetke sotsiaalmeedia tõusev täht, mille populaarsus tõuseb iga päevaga, sest äpp on ise pidevas arengus ja pakub kasutajale üha uusi võimalusi, kuidas silma paista. Tegemist on eriti mitmekülgse kanaliga, millest on ühest küljest saanud milleenialite otsingumootor, kuid kus tunnevad end sama mugavalt ka neljakümneaastased.
Huvi pärast vaatasin ka enda Instagrami kasutamise aktiivsust ja olin üllatunud – viimase 7 päeva jooksul kulus minu telefoniakut lausa 37% ulatuses Instagrami jaoks.
Kuid kuidas panna sedavõrd võimas ja arenev kanal enda kasuks tööle?
Tõsi on see, et alustamine on väga raske. Miks? Sest mitte keegi tegelikult ei tea sind! Instagram on kanal, kus tähelepanu on kõige väärtuslikum valuuta ning selleks, et tähelepanu teenida, pead end igapäevaselt tõestama brändina, kel on tõepoolest midagi olulist inimeste ellu ka pakkuda.
Meie oleme üles ehitanud ühe 20 000 jälgijaga rahvusvahelise konto ning hiljuti alustasime ka uue eestikeelse konto (@smuutirevolutsioon), kus juba peale esimest kahte kuud saime tähistada 1000 fänni täitumist. Nüüd oleme oma kogemuste ja õpitud vigade põhjal kokku kogunud mõned praktilised nõuanded – mida vältida ja millele erilist tähelepanu pöörata, et olla Instagramis edukas.
Järjepidev sisu loomine
Esimene ja kõige olulisem punkt! Ilma pideva sisuloometa pole võimalik Instagrami teha ja sellega pead arvestama. Inimesed otsustavad juba loodud sisu järgi, kas sinu kontot tasub jälgida või mitte. Tähelepanu on valuuta ja selle saamiseks pead pingutama nii visuaalselt kui ka keeleliselt.
Olgugi et Instagram on suuresti pildiline kanal, siis alahinnata ei tohiks ka teksti rolli. Pea meeles, et pilt jutustab rohkem, kui tuhat sõna. Seega ära korda pildil toimuvat üle, pinguta rohkem ja mõtle, kuidas saaks pealkiri pilti täiendada.
Kuna sa alles alustasid, ole julge katsetama.
Ära räägi ainult iseendast
Kui kaua sa suudaksid ühe laua taga istuda inimesega, kes ainult räägib sellest, kui ilus, tark ja andekas ta on? Vist mitte väga kaua, ega ju?
Selge see, et toode peab hea olema ja see on esimene eeldus edukaks äri tegemiseks, aga kui iga postitus räägib ainult sinu tootest ja teenusest, siis ära imesta, kui see lõpuks kellelegi korda ei lähe. Hea sisu on see, mida teistel oleks ka huvitav vaadata, mitte sul lihtne teha.
Räägime sisu loomisest põhjalikumalt Instagrami koolitusel, aga võta eesmärgiks vähemalt üks postitus üle päeva ehk 3-4 postitust nädalas. See on meie soovituslik miinimum, kuid ise oleme näinud, et inimesed soovivad vähemalt ühte postitust päevas.
Igapäevane postituste tegemine annab sulle rohkem ruumi katsetamiseks ja õppimiseks.
Räägi oma klientidele, et su ettevõttel on Instagrami konto
Kasuta ära kõik kanalid, kus sa täna olemas olemas – koduleht, email, Facebook jne. Näiteks kui pead restorani, pane vastav info oma lauarääkijale, uksele, menüüle, seinale või kasvõi WC peeglile.
Mis veel parem – lisa veel juurde näiteks ka oma hashtag ja anna teada, et loosid kõikide Instagramis pildi jagajate vahel välja tasuta õhtusöögi! Kes ei tahaks seda võita kõigest ühe pildi ja postituse eest?
Kui sinu äri on e-pood, siis on hea võimalus panna mingi vahva teade tellimusega kaasa.
Pane teavitus üles kodulehele ja loosi esimese tuhande jälgija vahel välja X euro väärtuses kinkekaart. Esimeste jälgijate saamisele aitab see kindlasti kaasa. Ja ära arva, et ühest korrast piisab!
Katseta erinevaid lahendusi ja testi erinevaid sõnumeid!
Ole ise ka aktiivne
Oleme täheldanud paljude kontode pealt, et kõik tahavad jälgijaid ja südamete vajutamist, aga keegi ei taha väga hästi ise kuulata. Seega on see hea koht eristumiseks!
Tee uurimistööd ja selgita välja, kes on su toote või teenuse põhifännid ning hakka ka ise neid jälgima. Vaata, millega nad igapäevaselt tegelevad ning ela nende elule kaasa.
Tee ennast nähtavaks, aga ära spämmi kõigile ühesuguseid kommentaare.
Avalda arvamust nende piltide all, aita või tunnusta – põhiline märksõna on positiivsus!
Kasuta tasulist postituste võimendamist
Kui oled valmis igakuiselt mõnisada eurot kulutama, et oma kontole natuke hoogu juurde saada, siis kindlasti kasuta seda võimalust. Saad seda teha otse Instgrami sees või läbi Facebooki reklaamihalduri.
Reklaamihalduris saad reklaame suunata ka neile, kes on sinu Facebooki fännid, kliendid või lihtsalt kodulehte kunagi külastanud. Need on inimesed, kes juba teavad sind, on sinu käest ostnud või alles otsustamas ja on sinu kõige tõenäolisemad esimesed jälgijad.
Seega nüüd ei jää üle muud, kui teooria praktikasse panna ja hakata ise katsetama. Jälgides neid põhimõtteid olen kindel, et saad õige pea vaadata, kuidas su jälgijaskond hakkab kasvama ja kasvama…
Järgmisel Facebooki ja Instagrami koolitusel räägime kõigest juba põhjalikumalt.