Kuidas e-pood saab Facebooki abil äri kasvatada

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

E-poe loomine on lihtsam kui eales varem, kuid äri kasvatamine hoopis teine lugu.

Müük seisab ühe koha peal ja äri ei kasva… mitte seetõttu, et toode või teenus ei ole hea, vaid seetõttu, et seda ei osata müüa. Sõnum ei jõua inimesteni, kellel sellest tootest kasu oleks.

Probleem on selles, enamus turundajad ei mõista, et Facebook on teistsugune kanal. Facebook on koht, kuhu inimesed tulevad, et suhelda oma pere ja sõpradega.

Turundajad tahaksid aga kohe esimese reklaamiga tehinguni jõuda.

99% tüdrukutest ei roni esimesel kohtumisel voodisse.

Esmalt kutsutakse kohvile, seejärel minnakse õhtusöögile, kinno jne. Alles seejärel tuleb see maagiline kolmas kohting…

Turunduseksperdid ütlevad, et inimesel, kes pole sinust varem kuulnud, kulub ostuni jõudmiseks 5–7 külastust või reklaami taasnägemist.

Facebook ei tööta

Asi nõuab strateegilist mõtlemist ja juhuslike postituste võimendamisega edu kindlasti ei saavuta.

Need on ühekordsed lasud, mille nimi on „Facebook ei tööta…“.

Kui ma ei oska uisutada, siis ei ole asi uiskudes, vaid minus. Ma ei oska neid kasutada!

Boost posti nupuga Facebookis äri ei ehita

Reklaamihaldur ja Pixel on tööriistad, millega Facebook oma äri ette tööle rakendada.

Oleme seda ise teinud, ilma eelneva ettevõtlus- ja turunduskogemuseta. Kasvatasime Boost Yourselfi kolme aastaga 1 miljoni euroni. Seda täiesti nullist, alustades ühetoalise korteri köögist.

Erinevalt traditsioonilisest reklaamist (tele-, ajakirja- ja ajalehereklaamid) saad Facebooki reklaamidega alustada vaid paar eurot päevas kulutades.

Alustasime 200-eurose Facebooki eelarvega ja tänaseks on see kasvanud 3000-euroseks kuueelarveks.

Saad seda samm-sammult tõsta – eelarve kasvab proportsionaalselt müügiga.

Ära müü kohe esimese reklaamiga

Esimene samm on kasutusele võtta reklaamid, mis on suunatud inimesele, kes pole sinust varem kuulnud. Saame välistada olemasolevad fännid ning Pixeli abil ka kliendibaasi ja inimesed, kes on kodulehte viimase kuu jooksul külastanud.

Oma sihtrühma kõnetamiseks pead teadma, millist probleemi sa nende inimeste eludes lahendad või mis on sinu väärtuspakkumine.

Võtame näiteks, meie uue toote, Immunity supertoidusegu, mille 200% C-vitamiini sisaldus teeb sellest võimsa immuunsüsteemi turgutaja.

Kes muretsevad laste tervise pärast kõige rohkem?

Isad hoolivad sellest ka, kuid emad kindlasti rohkem.

Seega välistame mehed ja suuname reklaami naistele vanuses 30–45.

Facebooki reklaam vastu huvi äratamiseks võiks see öelda midagi sellist:

„Hüvasti, pidevad külmetushaigused!“

Vaata, kuidas maitsva vitamiinipommiga lapse immuunsust looduslikult tugevdada.

Kõnetame probleemi, tekitame huvi ja kutsume edasi kodulehele.

Esmalt tekita huvi

Nii saame teada, kes on teemast huvitatud.

Esimese külastusega sooritab igast sajast uuest inimesest ostu 1–2 inimest.

Üldjuhul siin Facebooki turundus lõpeb ja minnakse uusi inimesi jahtima.

Mis saab aga ülejäänud 98–99 inimesest, kes olid ju ka huvitatud ja tegid juba esimese sammu?

Nendele inimestele on Facebook Pixeli abil võimalik näidata täpselt suunatud järelturunduse reklaami.

Näide

Saame koduleht.ee/pood/toode lingist Pixeli abil teha „publiku“, kellele näidata järgmise kolme päeva jooksul täpselt suunatud reklaami, mis annab tema vaadatud toote kohta lisateavet.

Seal saame juba täpsemalt kasutamist demonstreerida, toote kasulikkust välja tuua, ostuga seotud hirme maandada, soodustust pakkuda, kasutajate tagasiside abil usaldust võita jne.

Võime ka lihtsalt meelde tuletada, sest e-poe igal sammul (esileht > pood > toode > ostukorv > kassa) kukub suur osa inimesi ära.

Näide 2

Kui sinu toode on müügil ka jaekettides või muudes poodides, siis on sinu mure inimest sellest teavitada ning Pixeli ja järelturunduse abil saad seda kasvõi tootepõhiselt teha.

Inimene tuleb ja vaatab e-poes toodet, aga ostu ei soorita. Võib-olla tahtis ta sellega lähemalt tutvuda ja seda päriselt katsuda? See on paljude inimeste jaoks väga loomupärane vajadus, eriti kui tegemist on kallima tootega ja sihtrühm on vanem.

Saad Pixeli abil pärast kodulehe külastust neile lisateavet edastada, mis aitab neid ostuotsuse tegemisele lähemale tuua:

„Maastikuratas ZXY on Tartus saadaval poodides ÜKS ja KAKS“

Tule istu sadulasse ja veendu ise, et see on ratas, mida oled otsinud!

Selle asemel, et lasta kliendil konkurendi poodi võrdlema minna, kutsud ta endale külla.

Näide 3

Kui sul on e-poes kampaania tulemas, siis kellele see suunata?

Esimene sihtrühm on Facebooki fännid, aga kas see on kõik?

Pixeli abil on saad kampaania sõnumit näidata ka kõigile neile, kes viimase 1-180 päeva jooksul sinu e-poodi külastanud või ostu sooritanud on. Nemad on tegelikult kõige potentsiaalsemad ostjad.

Nii saad sama külastajate arvu juures konversioonimäära lausa mitu korda tõsta.

Lisaks on reklaamid personaalsemad ning sa ei tüüta kõiki ühe ja sama reklaamiga.

Kasutamata võimalus

Nagu näed, pakub Facebook palju enam võimalusi oma äri kasvatamiseks kui lihtsalt boost posti nuppu.

90% ettevõtjaid ja turundajaid, kes on meie koolitustel kahe aasta jooksul osalenud, pole neid võimalusi varem ise kasutanud ja seega avastanud enda äri jaoks palju uut potentsiaali.

LAE ALLA TASUTA JUHEND

7 sammu, kuidas Facebooki reklaamide tulemusi parandada

Praktilised näpunäited, mida saad kohe rakendada!

Jaga seda postitust sõpradega

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email