Kas minu ettevõte peaks olema Facebookis või Instagramis?

Facebook ja Instagram turundus

Tõenäoliselt ei ole sinu tutvusringkonnas just palju inimesi, kellel ei ole Facebooki. Statistika kinnitab, et Facebook on seni sotsiaalmeedia liider. Küll aga viimaste aastatega on suure hoo sisse saanud ka Instagram. Alles eelmise aasta septembris oli Instagramis 800 miljonit kasutajat. Tänaseks päevaks on Instagrami aktiivseid kasutajaid kokku juba 1 miljard, kellest eestlasi ca 370 000.

Tegelikult ei ole siin õiget ega valet vastust. Isegi kui Instagram on tõusev täht, ei tähenda see ilmtingimata seda, et see on soodne koht tegutsemiseks iga ettevõtte jaoks. Küll aga kui Instagram ei ole sinu jaoks tänasel päeva, ei tähenda see seda, et seda ei võiks juhtuda tulevikus.

Selleks, et teada saada kas sinu ettevõtte jaoks on parim kanal Facebook, Instagram või hoopis mõlemad kanalid, siis oleme sinu eest pisut tööd ära teinud ja olulisema kirja pannud. Ole teadlik oma võimalustest sotsiaalmeedias, et saaksid olla oma konkurentidest sammuke ees.

Eesti statistika

Eestis elab ca 1,31 miljonit inimest, kellest internetikasutajaid on 1,27 miljonit ja 55% ehk ca 720 tuhat veedab aktiivselt aega sotsiaalmeedias. Oluline tähelepanek on veel see, et  46% ehk ca 600 tuhat inimest kogu Eesti elanikkonnast kasutab sotsiaalmeediat nutitelefoniga.

Nagu eelmisest tabelist võib näha, siis Facebookis veedab iga kuu aega ca 690 tuhat eestlast, mis teeb kokku 55% kogu Eesti elanikkonnast. Ühe aastaga (jaanuar 2017 vs jaanuar 2018) on Facebooki tulnud juurde 9% uusi kasutajaid.  Instagramis veedab iga kuu ca 370 tuhat aktiivset eestlast ehk 24% Eesti elanikkonnast.

Kui Facebook on pigem platvorm, kus on kasulik levitada infot Eesti siseselt, siis Instagram on sobiv platvorm jõudmaks ka mujale maailma. Järgnevas tabelis on välja toodud üleüldine Facebooki ja Instagrami kasutamine maailmas.

Maailmas on kokku ca 7,593 miljonit inimest, kellest 42% ehk 3,196 miljonit inimest kasutab sotsiaalmeediat. Sotsiaalmeedia kasutajate hulk on tõusnud ühe aastaga (jaanuar 2017 vs jaanuar 2018) 13% ehk 362 miljoni inimese võrra.

Järgmises tabelis on välja toodud Facebooki ja Instagrami vanusegrupi statistika.

Nagu näha, siis Facebooki kasutavad enim inimesed vanusegrupis 30-49 ning Instagrami vanuses 18-29.

Eesti puhul kasutavad Facebooki kõige enam 25-34 vanusegrupis inimesed, mis on toodud välja järgmises tabelis.

Tulles tagasi algusesse, siis on oluline, et teaksid milline kanal on sinu ettevõtte jaoks. Loodetavasti said pisut selgema ülevaate. Kui tunned, et tahaksid teada enamat teada, siis tule Facebooki ja Instagrami turunduskoolitusele.

Kasutatud allikad:

121 Amazing Social Media Statistics and Facts
100+ Internet Stats and Facts for 2018
News Use Across Social Media Platforms 2018