Suur Eesti ettevõtete Facebooki reklaamide analüüs

Facebookist on saanud Eesti suurim meediakanal, kus on 700 000 eestlase tähelepanu. Kus tähelepanu, seal turundajad!

See on magus nagu Laulupidu – sa tahad oma putkaga olla kohal seal, kus on rahvas.

Facebookis reklaamimiseks on võimalusi palju. Istusime tükk aega Facebookis ja vaatasime reklaame ning kogusime kokku selle, mis täna vastu vaatab.

Analüüsime kokku 21 reklaami ja tegime kokkuvõtte, et saaksid neilt õppida ja nii enda raha ja aega kokku hoida.

Eelkõige pidasime silmas neid olulisi komponente: reklaami ülesehitus ja eesmärk, sõnumi selgus, visuaali toimivus ning sihtimine.

Profiil, kes reklaame tarbis: naine, 34-aastane, elukoht Kuressaare. (Naisena näeb rohkem reklaame lihtsalt, ekraani taga istub ikka Sven). Uudisvoogu kerisin kolmes linnas: Tallinn, Tartu ja Kuressaare.

Vaatame lähemalt, mis on tehtud hästi ja mida saaks paremini.

Rahva Raamat

Facebooki-reklaamid

Pilt püüab lugeja pilku. Pakkumine ja sõnum on selged. Välja on toodud e-pood koos kohaletoimetamise ajaga ja tavalised poed.

Pilt on Facebooki keskkonnas naturaalne ja ei mõju reklaamina, mis on kindlasti pluss!

Selge, läbimõeldud ja toimiv.

Kiviõli Seikluskeskus

Reklaam haarab koheselt tähelepanu, kuna pildi peal on hea emotsiooniga inimesed.

Karussell tutvustab erinevaid tegevusi ja pealkirjast selgub täpselt, mida ja kellele pakutakse.

Eraldi pluss on emotikonide kasutamine.

Kaasaelamine kinnitab, et reklaam läheb ka inimestele korda.

Tuul

Visuaal haarab tähelepanu ja punasega tuleb esile väärtuspakkumine “tasuta saatmine alates 39 €”.

Siin on aga reklaamitegijatel hea võimalus Facebooki reklaamihalduri võimalusi veidi täpsemalt kasutada.

Tasuta saatmine muutub oluliseks alles siis, kui on tekkinud soov osta. Seda konkreetset reklaami võiks suunata ainult kodulehe külastajatele. Taasturunduse ja Pixeli abil on seda võimalik teha üpris lihtsalt.

Hetkel jäi mul arusaamatuks, miks antud reklaami nägin, kuna ma ei ole Tuul Facebooki lehe fänn ja tegelikult muutsin end juba kuu aega tagasi naiseks (et minuni jõuaks rohkem reklaame). Kui meeste tooteid müüv reklaam suunata teadlikult naistele, võiks rääkida, miks oleks näiteks minu mehel või meessoost sõbral tarvis nende tooteid.

APEK digital

Visuaal on tehtud väga hästi – kõnetab, peatab tähelepanu ja värvilahendused on selged.

Pealkirja lugedes jään mõtlema, et saan uue näo ja veebivärava ja mida see täpsemalt tähendab…. mitut moodi tõlgendatavatel või keerulistel sõnadel on oht tekitada asjatut segadust inimese peas ja see on viimane asi, mida teha tahame, sest meil on aega vaid loetud sekundid.

Kui pildi/visuaali ülesanne on tähelepanu saada, siis pealkiri peaks seda täiendama ja tegevusele suunama. Ei taha ju raha ilmaasjata mittetoimivale reklaamile raisata.

Seega esimene kohting võiks olla kutse tulla veebilehele tutvuma tehtud töödega.

Epic Foods Estonia

“Kaalu langetamiseks” defineerib selgelt sihtrühma.

Arusaamatuks jääb aga kuidas see käib? Kus linnades see toimib? Nägin reklaami Kuressaares, kas ka siin?

Suure algustähega “Teie” vormi jaoks on oma koht, aga sotsiaalmeedias seda ei kasutaks. Käime seal sõprade ja tuttavatega lobisemas ja oleme ekraani taga üksi.

Espak Kuressaare

Nii täpselt suunatud reklaame pidin selle artikli jaoks tikutulega otsima!

Olgugi, et Facebooki lehe nimes on juba asukoht sees, on asukoht ka reklaami sõnumis täpselt välja toodud. Loomulikult kõnetab reklaam selliselt just saarlasi ja see ongi eesmärk!

Visuaal selge ja arusaadav – hea töö!

Kuna CPM ehk kulu 1000 näitamise kohta on täna Facebookis väga odav, siis pakun, et vähem, kui 50 € eest sai antud reklaam täpselt suunatud piirkonnas vähemalt 10 000 näitamist, mis teeb umbes 10-15 € päevas. Kui palju ajalehe -ja raadioreklaam maksidki?


“Ainus silmiavav Facebooki ja Instagrami koolitus!”
Vaata lisainfot ja vali sobiv aeg


 

Macadi Brows

Kontrastne pilt tõmbab hästi tähelepanu, aga teksti osas näen võimalust arenguks.

Näiteks võiks teha nii:

Postitust alustaks kohe üleskutsega: “Võida endale kulmugeelid ja Ilumessi pääsmed” ja esimese lause “Lükkame käima ühe loosi” jätaks hoopis ära.

Teksti võiks liigendada, see lihtsustab lugemist, mis omakorda suurendab mängul osalemist.

Nõnda ühe suure tekstiplokina on silmal infot raskem haarata ja tähelepanu hajub kiiremini.

Branna

Väga ilus pilt, aga ei reeda, millega tegu ja ka tekst kahjuks ei aita palju kaasa.

Täpsustamist vajaks asukoht – millistes linnades? Kas üle Eesti?

Mida ebatäpsem ja laiem on reklaami sõnum, seda suurema tõenäosusega raiskab see raha.

Kui inimesed ei saa reklaamist aru ei oska nad ka sellele kaasa elada või reageerida. See aga kajastub miinusmärgina Facebooki algoritmile, mis soosib alati neid, kelle sisu ja reklaamid inimestele korda lähevad.

Restoran Lumi

Restorani puhul on pilt väga oluline – see peab olema apetiitne ja süljenäärmed tööle panema. Eriti kui tegemist on reklaamiga, mille eest maksame raha.

Niisiis, pilt tekitab isu ja pealkiri täiendab pilti.

Antud juhul on mööda pandud lausa kolme asjaga: pilt on nõrk, sõnum puudulik ja suunatud kõikidele.

Ootan pikisilmi aega, mil näeksin Kuressaares kohalike restoranide reklaame. Täna kahjuks näen Tallinna söögikohtade reklaame, aga mitte ainsatki Kuressaare oma.

Decora reklaamiosakond

Kahtlemata silmahakkav visuaal koos selge sõnumiga.

Meeldib ka julge pealkirja katsetus, kuid 20 % tekstireeglist (Facebooki reeglite järgi tohib pildi peal olla teksti maksimaalselt 20 %) on siin selgelt üle astutud ja see võib vähendada reklaami levikut või hinda kallimaks teha.

Reklaami eesmärk on kutsuda inimesi e-poodi, aga hetkel on ebaselge kuidas sinna saab? Kus see asub? Link peaks alati juures olema ja siin oleks linkpostitus kindlasti parem lahendus.

Kaasa on läinud hoopis “Send Message” nupp, mis kutsub vestlust alustama ja mõjub eksitavalt.

Näen seda paljude reklaamide puhul, sest Facebook paneb vahel postitust tehes selle automaatselt kaasa.

Kui teha reklaame läbi Ads Manageri ehk reklaamihalduri, saab neid väikeseid, aga olulisi detaile kontrollida.

Savencia Fromage & Dairy in Estonia

Kuigi mängude eesmärk on enamasti tasuta orgaaniline levik, et fännibaasi kasvatada või turgu uuest tootest/brändist teavitada, võib mängude levikut ka raha eest võimendada.

Arvatavasti pole antud mäng soovitud hoogu sisse saanud, kuna sõnum on üles ehitatud liiga keeruliselt.

Ja jällegi “Send Message” nupp tekitab segadust. Kas osalemiseks pean sõnumi saatma?

Kolmandaks ei soovitaks ma Facebookis kasutada teemaviiteid (hashtag). Ma ei ole veel näinud kedagi, kes #AUHINNAMÄNG alt läheks näiteks tänaseid mänge läbi skrollima.

Teemaviited ei toimi Facebookis selliselt nagu Instagramis ja seega risustavad posti liigse müraga. See omakorda tekitab segadust, mis pärsib kaasaelamist ja postitusest arusaamist.

Placent Activ Milano

Hästi on paigas see, mida klient tegema peab – osta kohe ehk “Shop Now”, lisaks on link eraldi ka teksti sees. Topelt ei kärise!

Ka pilt on kõnekas – toode on nähtaval ning teemakohaselt on just pikad juuksed eksponeeritud. Kui tegemist oleks tavalise šampooniga, oleks kõik hästi.

Pealkiri ütleb selgelt ära kellele, mis vanuses, juuksevärvi -ja tüübiga inimestele see sobib, aga…

Tegemist on juuksekasvu toetava šampooniga ja toote kõige olulisem omadus on seekord ära unustatud. Kõige olulisem põhjus, MIKS peaks ostma, tuleks alati väga selgelt sõnastada ja välja tuua.

SYNLAB Eesti

Väsimus on täna paljude eestlaste hulgas suur probleem ja antud reklaamis on väga hästi välja toodud, mis seda põhjustada võib ning kuidas sellest teada saab.

Kaasaelamiste arv reklaami all kinnitab, et selge sõnum kõnetab inimesi.

Ühtlasi on tegemist hästi valitud pildiga, mis illustreerib kõige täpsemini arvatavat sihtgruppi – noor naine, ema, kes hoolitseb laste ja pere tervise eest.

Leibur

Tuttav pilt, mis tekitab sekundiga kiire võiku isu.

Pildiga on vaeva nähtud ja puhas must hakkab muu müra keskelt silma.

Ka tekst on asjakohane. Kuna antud toodet müüakse vaid jaekaubanduses, ei ole mõtet inimesi kuskile lehele suunata.

Siiski võiks ehk meelde tuletada, et Rukkipala saab osta enda kodupoest – haara tee pealt kaasa või muu taoline üleskutse.

Südameapteek

Hästi kasutatud karussell-lahendus, mis tutvustab erinevaid tooteid ja väärtuspakkumisena allahindlust.

Arvestades aga Facebooki väga täpselt sihtimise võimalusi, jäin mõtlema, kui palju ma 34-aastasena muretsen oma südame pärast. Ilmselt mitte väga palju, sest pean end täitsa nooreks veel.

Seega reklaami sihtrühma määrates soovitaksin paremini läbi mõelda, kellele suunata.

Mindvalley

Reklaam, mis ei mõju reklaamina, on positiivse sõnumiga ja räägib lihtsas keeles! Hea eeskuju!

Loodusvägi

Silma hakkas väga mõnusa emotsiooniga pilt, kus inimesed peal. Inimeste kasutamine, eriti veel naeratava näoga on alati kindla peale minek.

Sekund pildil ja järgmiseks saan pealkirjast teada “UUED TOOTED E-POES”. Neil on mingi uudis mulle teatada, okei loen edasi.

R-Kiosk

Pilt tekitab usaldust ja sisendab soojust. Pealkiri on selge sõnumiga ja lisaks on juures huvitav lugu. Viis!

Ülemine pealkiri täiendab ja kutsub edasi kodulehele “Ülle ja teiste lugusid” lugema – väga hea näide tugevast üleskutsest!

Selge ja tugev üleskutse on puudu enamikel reklaamidel. See omakorda näitab, et reklaamil puudub ka eesmärk – MIKS me üldse reklaamime?

Loe edasi…
Tutvu menüüga…
Vaata tehtud töid…
Telli tasuta konsultatsioon…
Saadaval suuremates Selverites…

Üleskutse suunab inimesi tegutsema reklaami eesmärgile soovitud suunas ja ilma selleta võib sinu soovitud järgmine samm tegemata jääda.

Maxima Eesti

Maxima on kliendikirjad Facebooki kolinud. Need, millest muidu postkast ääreni täis oli kui olid nädal aega ära olnud.

Minu arvates hea strateegia tutvustada parimaid pakkumisi ja tuletada end meelde. Sooduspakkumisi otsitakse alati.

Üks väike Eesti keele märkus: 23. – 29. aprillil (või aprill), sidekriips seal vahel tähendab 23., 24., 25.,…ja 29. aprillil. Võib ka kasutada sedasi: 23-st kuni 29. aprillini. Igal juhul soovitame hoida emakeel grammatiliselt korrektselt, nii hoiad kliendi fookuse enda tootel.

BCS Koolitus

Ilmselt üks kõige selgema sõnumiga reklaame, mida Facebookis viimasel ajal näinud olen.

Väga täpselt on toodud välja kellele, mis asi, millal ja kus end kirja panna saab.

Eesmärk ei olegi jõuda ühe kõigile mõeldud reklaamiga kõigini, vaid mõelda hoopis, kuidas jõuda õigete inimesteni.

Üks harjutus, mis sind sellega aitab:

  • mis probleeme minu kliendid lahendada tahavad?
  • mis lahendust mina saan neile pakkuda?
  • kuidas minu lahendus teistest erineb?

 

Edu Akadeemia

Reklaam, mis tutvustab Edu Akadeemia suurüritust, tekst arusaadav ja pildilt selgub kohe, kes on peaesineja ja kutsub üles ostma.

Ent ka siin on võimalust teha veel paremini.

Ostsin antud üritusele piletid 2-3 nädalat tagasi, aga ikkagi näen sama reklaami ikka ja jälle enda uudisvoos.

Kuigi Facebook Pixeli ja taasturundamise abil saaks seda vältida ja mind kui ostu sooritajat/registreerunut välistada reklaami sihtrühma hulgast.

Räägin nendest võimalustest täpsemalt Facebooki & Instagrami koolitusel, kus õpime ka, kuidas teha hästi toimivaid Facebooki reklaame ja kirjutada sihtrühma kõnetavaid pealkirju ühise grupitööna.

Reklaami selge sõnum, pakkumine ja täpselt valitud sihtrühm on esimesed eeldused, mis on eduka reklaami eelduseks. Kui need pole paigas, on iga reklaam juba eos hukule määratud ja ärile pole sellest kõige vähematki kasu.

Kui soovid neid vigu vältida ja saada juurde enesekindlust ning oskuseid hästi toimivate reklaamide tegemiseks, tule järgmisele koolitusele.

Saad kuhjaga praktilise teadmisi, mida kohe Facebookis rakendama hakata.

MEELDIS? JAGA EDASI