41 ideed ja nõuannet Facebooki ja Instagrami postitusteks

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Uute Facebooki ja Instagrami postituste tegemine võib olla vahel üsna vaevaline ja aeganõudev. Tean täpselt, mida see tähendab, sest olen aidanud kümnete ettevõtete sotsiaalmeedia kontosid üles ehitada ja teinud kokku tuhandeid postitusi nii tava-äride, e-poodide kui ka B2B Facebooki lehtedele.

Pole ka saladus, et Facebookis ja Instagramis on tähelepanu võitmine muutunud keerulisemaks – see mis töötas eile, ei pruugi täna enam toimida.

Enda strateegiale tuleb pidevalt kriitilise pilguga peale vaadata ning vajadusel suunda muuta või teinekord hoopis uut lähenemist katsetada.

Standardid on tõusnud ja sina pead olema järjest nutikam ent alati ei seisne see uue jalgratta leiutamises. Seetõttu otsustasin kokku panna enda parimad ideed, millest sina saaksid inspireeruda….

Kui kasutad ka reklaame, siis kutsun sind järgmisele “Kuidas edukalt turundada Facebookis ja Instagramis” koolitusele. Seal õpetame sulle enda läbiproovitud strateegiaid (nii B2C kui B2B), mis toovad uusi kliente olenemata valdkonnast. Koolituse kavaga tutvu siin.

Vaatame nüüd neid 41 ideed ja nõuannet, mis aitavad Facebooki fännide ja Instagrami jälgijate jaoks uusi postituste ideid leida, kaasaelamist ja kodulehe külastatavust tõsta ning uusi kliente leida.

1. Jutusta lugu

Loo jutustamine on üks parimaid Facebooki ja Instagrami postituse ideid, sest see kisub fänne alati kaasa. Elamus tekib samastumisest – enamus lugusid on olemuselt universaalsed, mistõttu on suur tõenäosus, et lugeja on midagi sarnast ise läbi elanud. 

Mõned ideed, mida jagada:

  • Kuidas sina ettevõttega alustasid
  • Miks sa ettevõttega alustasid, miks teed seda mida teed
  • Kuidas sinu toode aitas inimestel mingi probleemi lahendada
  • Kuidas keegi sinu toote abil oma elus või töös edu saavutas

2. Mõtle pikaajaliselt ja keskendu brändi ehitamisele

Bränding on palju enamat kui ettevõtte logo, selle stiil või värv ja iga tegevus mõjutab tunnetust brändist.

Iga postitusega ainult müüa üritades väsivad jälgijad üsna kiiresti ära ja heast postitusest ei ole kasu, kui keegi neid ei näe.

Seega proovi anda rohkem, kui sa küsid.

3. Näita kaadritagust elu

Kaadritagused videod või fotod aitavad brändi inimlikumaks teha. See loob suurepärase võimaluse oma fännidega tugevama suhte loomiseks.

Nii-öelda ettevõtte köögipoolele piilumine on igati toimiv – mõtle sellele, kui käid näiteks jäätisevabrikus ekskursioonil, kuidas see sind mõjutab. Ettevõtte vastu tekib usaldus ja suure tõenäosusega ostad vähemalt järgmise suve vältel vaid selle ettevõtte jäätist. 

Väga lihtne psühholoogia, mida tasub enda hüvedes ära kasutada. 

Näita, kes on inimesed sinu ettevõtte taga ja kuidas nad seda valmistavad või pakivad, mida inimesed tellivad.

Saad seda lihtsalt teha postitades lühikese video Facebooki või läbi Instagram Story.

4. Pane rohkem rõhku hea pildi valimisele

Enne kui keegi Facebooki postituse või reklaami pealkirja lugema hakkab, peab pilt suutma tähelepanu tõmmata.

Kas puud paistavad metsas teiste puude hulgast välja? Ei paista.

Kui tähelepanu saamine ei õnnestu, pole kasu ka heast pealkirjast. Veelgi vähem heast pakkumisest ja uhkest kodulehest. Keegi lihtsalt ei jõua selleni.

3 soovitust, kuidas Facebooki uudisvoos paremini välja paista:

  1. Kasuta inimesi ja emotsiooni
  2. Kasuta kontrastseid visuaale
  3. Kasuta must-valget

5. Tõsta oma fännid esile

Tõsta esile ja too välja sinu toodet või teenust kasutavate klientide postitused. Nii saad üles ehitada kaks asja, mis on su brändi jaoks väga olulised: usaldus ja usaldusväärsus.

See on tunnustuseks sinu praegustele klientidele ning aitab usaldusväärsust tõsta nende silmis, kes veel kaaluvad ostuotsuse tegemist.

Kui kliendid näevad, et ettevõte tõstab neid esile, innustab see ka neid rohkem postitusi tegema, mis omakorda on tasuta (ja väga tõhus!) turundus sinu ettevõttele.

6. Ajasta oma postitused õigesti

Ajastus on oluline ja see kehtib ka sinu postituste kohta.

Paljud eksperdid väidavad, et Facebookis postitamiseks on parimad ajad 12.00, 15.00 ja 19.00.

Ma ei võtaks seda absoluutse tõena, sest iga valdkond ja ettevõte on erinevad. Kui soovid täpselt teada saada, millal su fännid Facebookis tegutsevad, saad kasutada vahendeid nagu Facebook Insights, mis jälgib kasutajate tegevust.

Mõtle oma jälgija tavapärasele päevale. Mis ajal ta võib kõige tõenäolisemalt Facebookis või Instagramis aega veeta? 

7. Uuenda Facebooki kaanefotot

Muuda Facebooki kaanefotot teatava regulaarsusega. Nii saad oma fänne ja jälgijaid kõigega kursis hoida ja lehte uuendada.

Näiteks kui Boost Yourself’il algab uus kampaania või on algamas uue toote eelmüük, teavitame fänne sellest alati ka kaanefoto vahetusega.

Paar lisanõuannet:

  • profiilipilt peaks alati olema brändi logo
  • kaanefotot uuendades kontrolli, et see oleks ka mobiilis arusaadav

8. Postita juhiseid ja õpetusi

Õpetlikel postitustel läheb Facebookis alati paremini, kui müüva eesmärgiga postitustel. Inimesed ei tule Facebooki ostma, aga nad on alati valmis lugema uute huvitavate teemade kohta või õppima uusi asju, mis neid elus aitavad.

See on ka suurepärane võimalus oma fännidele ja publikule selgitada, kuidas sinu tooted ja teenused toimivad.

9. Tee selfi

Selfide postitamine on populaarne –  kasuta seda võimalust ära!

Tee hea selfi ja seo see oma valdkonnaga. Jutusta juurde lugu ja sul on suurepärane postitus fännide ja brändi kokkuviimiseks.

See muudab ka iga ettevõtte ja brändi sõbralikumaks ning fännid reageerivad sellistele postitustele kindlast positiivselt. Pea nendega aga hoogu! 

10. Postita klientide arvustusi

Jaga, kuidas sinu toode või teenus inimeste elusid parandab ja milline positiivne mõju sellel on. 

Igal kliendil on oma lugu ja teised inimesed tunnevad seal end ära ning teiste tagasiside mõjub alati usaldusväärsemalt kui sinu enda müügijutt.

See aitab neil, kes on veel kahevahel otsustada sinu kasuks.

11. Küsi küsimusi

Võid oma fännidelt küsimusi küsida ja nad osalema kutsuda.

Küsi oma sihtrühma jaoks olulisi küsimusi, millele tahaksid oma postituse kommentaarides vastuseid saada.

See on kindel viis inimeste kaasatuse tõstmiseks ja miks mitte seda võimalust kasutada, et teha näiteks tootearenduseks uurimustööd.

12. Korduma kippuvatele küsimustele vastamine

KKK küsimusi tuleb ette iga ettevõttel, kes klientidega tegeleb.

Kindlasti peaksid need olema kokku kogutud ja välja toodud ning lihtsalt leitavad ka kodulehel, aga saad jagada neid ka Facebookis ja Instagramis.

Kui ühel inimesel oli selle kohta küsimus, siis ilmselt on neid vähemalt 10 veel. Teistel lihtsalt polnud aega või viitsimist küsida.

13. Jaga oma mõtteid

Kogu sotsiaalmeedia on täis müügile suunatud postitusi. Proovi aga hoopis oma mõtteid jagada ja vaata, kas fännid reageerivad.

Väikese ja keskmise suurusega ettevõttena tasub kinni haarata võimalusest jagada logo taga seisvate inimeste mõtteid.

Inimesed on ettevõtete omanike ja töötajatega suhtlemisest väga huvitatud ega soovi üksnes nende tooteid või teenuseid kasutada.

14. Ole personaalsem

Facebookis ei peaks piirduma ainult oma brändile reklaami tegemisega.

Ole isiklikum, tutvusta oma töötajaid ja kõiki, kes ettevõtte käekäiguga seotud on. Restorani puhul näiteks kohalik talu, kust igal teisipäeval värskeid porgandeid tuuakse. Miks mitte tutvustada seda oma klientidele ja näidata, kust tooraine tuleb.

Samuti võiksid ettevõtted postitatada rohkem oma tööd armastavate töötajate pilte või pilte klientidest, kes su tooteid või teenuseid armastavad.

See on tunnustuseks nii töötajatele kui klientidele.

15. Tee eripakkumisi

Parim müüginipp Facebookis?

Tee oma fännidele aeg-ajalt eripakkumisi. Ära pelga postituste kaasa elamist ise esile kutsuda, julgustades neid sooduspakkumist sõpradega jagama.

Kampaaniad ja kõiksugu eripakkumised võivad olla toote või teenuse reklaamimiseks suurepärane võimalus, sest kõik otsivad alati parimaid pakkumisi ning see haarab inimeste tähelepanu.

16. Korralda mänge

Kes ei armastaks mänge!

Mõned ideed:

  • Osalemiseks jäta kommentaar – küsi küsimus ja osalemiseks lase vastata
  • Märgi sõber, kellega ……… – lase inimestel üllatada oma sõpru
  • Vali lemmiktoode – saada fännid kodulehele ja las nad kirjutavad kommentaaris millist toodet ja miks nad võita tahavad

17. Lähene postituse tekstile loominguliselt

Ettevõttele sotsiaalmeediat tehes võib see väga kergelt muutuda monotoonseks infotahvliks. Postitused on kõik nagu ühe vitsaga löödud… samad pealkirjad ja sama toon. Eriti, kui seda teeb keegi kolmas, kes sinu ettevõtet vaid eemalt teab, aga ei tunne läbi ja lõhki.

Facebookis ja Instagramis pole reegleid ja osa postitustest peaks alati olema katsetamine, katsetamine, katsetamine. Ja see mida sa eile tegid, seda ei pea sa enam tegema täna.

Pealkirjaga proovi uudishimu tekitada ning püüa olla loomingulisem ja seejärel peaks järgnema n.ö. konks ehk põhjus edasi lugeda.

18. Jää iseendaks

Enamik Facebooki ja Instagrami kasutajaid on seal oma pere ja sõpradega suhtlemiseks. 

Seega suhtle ja postita nii nagu käituksid tavaelus. See aitab ettevõttel sõbralikum paista ning suurendab fännide kaasatust, mis aitab sinu postitustel kaugemale levida.

19. Postita sagedamini

 Kui tihti tuleks suurema tähelepanu saavutamiseks postitada? 

Seda küsitakse meie koolitusel tihti ja enamus ettevõtteid muretsevad, et nad postitavad liiga sageli, kuigi reaalsus on see, et 3 – 5 korda nädalas on liiga vähe.

See, et sina ise oma postitusi näed, ei tähenda et kõik teised näevad.

Pealegi, iga postituse eluiga on kõigest paar päeva ja seda ainult juhul, kui see õnnestus. Kui teed nädalas ainult 4 postitust ja nendest 2 ei õnnestunud, siis tähendab see seda, et ainult 2 postitust jõudsid inimesteni.

Mida postitada? Kasuta siit postitusest saadavaid nõuandeid ja katseta uusi asju.

20. Postita tootepilte, kus on inimene

Steriilised, ilma taustata tootefotod jäägu kodulehele, sotsiaalmeedias need ei tööta.

Facebooki ja eriti Instagrami jaoks vali pildid, kus inimene sinu toodet või teenust kasutab.

See näitab inimestele, kuidas seda kasutada ja et teised inimesed juba teevad seda. Nii võidad suurema tõenäosusega inimeste poolehoiu ning need, kes pole veel sinu toodet ostnud, võivad seda teha.

21. Postita inspireerivaid tsitaate

Kuigi vahel tundub, et terve sotsiaalmeedia on tsitaate täis, siis nende aeg ei ole kaugeltki veel möödas.

Inimesed armastavad inspireerivaid tsitaate. Neid salvestatakse, jagatakse ja saadetakse sõpradele edasi. Need annavad meile usku, lootust, tõstavad tuju, enesekindlust ning annavad teinekord just õigel hetkel motivatsiooni.

Kui sina olid selle positiivse sõnumi tooja, siis hea õnne korral seostatakse ka sinu brändi positiivse tundega.

22. Postita videosid

Alusta videoga, mis kannavad kliendi jaoks prakilist kasu ja väärtust – et tal oleks sellest midagi kasu.

Videoga saab lihtsalt näidata ka tehtud töid, valmis saanud objekti ehk lõpp tulemust või ka demonstreerida toote kasutamist ja kasulikkust jpm. See võib aidata usaldust võita paremini kui mistahes muu postituse tüüp.

23. Võimenda tehtud postitusi

Oma postituste võimendamine on ilmselt üks parimaid ideid, mis teeb sinu elu lihtsamaks.

Kui muidu oled sõltuv ainult Facebooki seinale tehtud postitustest ja saad vaid loota, et need inimesteni jõuaks, siis reklaamide abil saad kontrolli enda kätte võtta.

Kõigest 5–10 € päevas aitab postituse võimendamine pikendada sinu heade postituste eluiga ning suureneb inimeste hulka, kelleni sinu positus jõuab.

See omakorda suurendab kaasa elamist, klikkide arvu kodulehele ja müüke. 

Loe case study: 500€ eest Facebooki reklaame

24. Postita killukesi oma blogist

Kui sul on blogipostitusi, siis saad nendest väljavõtteid postitada.

Blogipostitused on suurepärane vahend veebisaidile liikluse toomiseks ja uute potentsiaalsete klientide hulgas tähelepanu saamiseks ning nende usalduse võitmiseks.

Blogipostitused kipuvad oma olemuselt olema harivamad või pakuvad nõuandeid. Sellised postitused on tavaliselt Facebookis populaarsed.

25. Jaga kuulsate ärimeeste tsitaate (B2B)

Me tahame õppida neilt, kes on juba teinud seda, mida meie soovime teha. Seega inimesed tõenäoliselt kuulavad, mida Richard Branson, Warren Buffet või Seth Godin soovitavad.

Kõige parem on tsiteerida oma valdkonna edukaid inimesi, et just enda publiku hulgas tähelepanu äratada.

26. Postita ekspertide nõuandeid

Ekspertide nõuannete postitamine sarnaneb eelmise punktiga, aga seekord oled sina see, kes jagab oma toote või valdkonna kohta teavet.

Näita, et tunned oma asja läbi ja lõhki. Näita, et pakud reaalset väärtust. Näita, kuidas sa oma kliente aitad.

Kasuta Facebooki tasuta nõuannete jagamiseks ja nii kasvatad enda ümber jälgijaskonna inimestest, kes on sinu potentsiaalsed kliendid.

27. Korralda fännidele väljakutseid

Üks võimalus aktiivsuse suurendamiseks on kutsuda fänne üles väljakutsetes osalema.

See võib olla lihtsalt üleskutse jagada pilti mingist olukorrast, sinu toote kasutamisest vms. Vastutasuks paku neile soodustust, kingitusi või tasuta tooteid.

Boost Yourself’is korraldame oma fännidele aastas 2–3 korda mitmepäevaseid smuuti väljakutseid, kus iga päev joome koos ühe vitamiinirikka smuuti, et tervem ja energilisem olla.

See paneb sotsiaalmeedia smuutipiltidest kihama, fännidel tekib suurem ühtsuse tunne ning sõnum smuuti kasulikkusest levib läbi inimeste.

28. Kasuta nostalgiat

Nostalgia toob inimestes esile emotsioone ning sotsiaalmeedias on saanud sellest lausa lõbus trend, kus postitatakse vanu fotosid hashtagiga #TBT või #ThrowBackThursday (nostalgiline neljapäev).

Idee seisneb selles, et näidata inimestele midagi minevikust.

Inimestele meeldib vanade piltide vaatamine ja nägemine, kuidas asjad muutnud on.

29. Postita küsitlusi

Inimestele meeldib arvamust avaldada ja see on üks parim viis nende tähelepanu püüdmiseks.

Nii õpid oma fänne ja kliente paremini tundma ja saad teada, selle asemel, et ise nuputada, saad teada, mida nad ühe või teise teema kohta arvavad. Seejärel saad selle põhjal otsuseid teha.

30. Jaga seda, kuidas alustasid

Oma ettevõtte alguspäevade jagamine võib inimestele huvi pakkuda.

Inimesed armastavad näha lugusid sellest, kust ettevõte alustas ja kuhu jõudnud on.

Seda tüüpi postituste abil tunnevad fännid ettevõttega tugevamat sidet ning et ka nemad on olnud osa sellest teekonnast. 

Selline postitus saab tõenäoliselt ka palju rohkem meeldimisi ja jagamisi.

31. Tee hooajalisi postitusi

Hooajalised postitused võimaldavad kasutada erinevaid aastaaegu, pühi ja muid tähtpäevi.

Kasuta seda kindlasti, kui sul on tooteid, mis on valmistatud spetsiaalselt ühe hooaja jaoks.

Nii saad strateegiliselt publikut soojendama hakata juba enne hooaega ja kui hooaeg on käes, on sul juba inimesed, kes on valmis proovima seda, mida sul pakkuda on.

32. Postita pilte oma tööruumidest

Kui sinu tööruumid on puhtad ja näevad head välja, siis võid proovida neist mõned postitused teha ning vaadata kui fännid reageerivad.

Nii annad inimestele aimu sellest, mis igapäevaselt toimub ning sellest võib olla kasu, et meelitada juurde ka uusi töötajaid. 

33. Räägi oma heategevusest

Kui teed koostööd mõne heategevusorganisatsiooniga, siis postita selle kohta.

Jaga seda, kuidas ettevõte kogukonda toetab. Räägi fännidele, miks sellest valdkonnast hoolid ja mida see sulle ja sinu ettevõttele tähendab.

Facebooki kasutajad võtavad sellised postitused tavaliselt hästi vastu. Aga ainult kui see on siiras ja päriselt südamest. Ära kunagi kasuta heategevust selleks, et lihtsalt rohkem meeldimisi saada või tunduda ettevõttena, kes hoolib.

34. Postita raamatusoovitusi

Postita raamatusoovitusi, mis sulle isikikult meeldivad ja mida võiksid ka teised sarnaste huvidega inimesed (sinu fännid) lugeda.

Inimestele avaldab muljet see, et tead ka tegelikult, millest räägid. 

Pealkirjaks lisa raamatust paar sinu lemmiklõiku või enda soovitus, miks ja kellel seda lugeda soovitad.

35. Kutsu postituses oma sihtrühm nimepidi välja

Sinu sihtrühm on emad? Kutsu nad postituses välja: “Kõikidele emadele, kelle laps läheb käib lasteaias.”

Sinu sihtühm on ettevõtjad? Mõeldud kõikidele ettevõtjatele, kellel……. (nimeta probleem, mida lahendad).

Nii kõnetad õiget inimest personaalsemalt ning segmenteerid õiged inimesed välja.

Soovitan seda eriti kasutada Facebooki reklaamide puhul.

36. Postita fotosid meeskonnast

Meeskonna fotode postitamine on fantastiline võimalus oma personali tunnustamiseks ning meeskonnas “meie” tunde tekitamiskes

37. Postita auhindu või nominatsioone

Kas su ettevõte sai auhinna? Palju õnne!

Auhind või isegi nominatsioon on suurepärane võimalus oma brändi maine tugevdamiseks. 

See näitab, et ettevõte on oma valdkonnas üks parimaid.

Fännid näevad, et tead tegelikult ka, mida teed ja et sinu brändi võib usaldada.

38. Täna fänne kommentaaride eest

Kui soovid, et inimesed rohkem sinu ettevõtte postitusi kommenteeriksid ja jätaksid Facebooki arvustusi, siis pead ka ise selleks pingutama 

Täna fänne, kes on toodete või teenuste kohta positiivseid kommentaare jätnud.

Nii paljud ettevõtted ei märka, kui keegi on check-in teinud, Facebooki arvustuse jätnud või Instagrami kommentaari kirjutanud. 

Märgates ja tänades julgustad neid seda teinekordki tegema. Mitte märgates jätad aga vastupidiselt iseka mulje.

39. Vabad töökohad

Anna inimestele teada, mis ametikohtadele parasjagu uusi inimesi otsite, sest sinu fännibaasi hulgas on tuhandeid inimesi ja nende hulgas võib vabalt olla ka järgmine töötaja. 

Anna luba edasi jagada öeldes seda selge sõnaga välja nagu näiteks: “Jaga postitust edasi, sest võib-olla keegi just sõpradest või tuttavatest otsib endale uut töökohta”.

Need postitused saavad alati palju jagamisi!

Teine üleskutse võiks kutsuda üles kommenteerima, märkides oma sõpru, kes võiksid antud positsioonist huvitatud olla.

40. Küsimustele vastamine LIVE’s

Veel üks võimalus, kuidas enda fännidega tugevamaid suhteid luua – LIVE video.

Tulemused näitavad, et Facebook live videod saavad 6 korda rohkem kaasaelamist võrreldes tavalise videopostitusega.

Mõned ideed sinu live esitluse jaoks:

  • Toote tutvustamine või kasutama õpetamine
  • Uue toote lansseerimise
  • Küsimustele vastamine
  • Otseülekanne ürituselt

Nõuab küll julgust, aga kunagi ei tea… võib-olla on just see sinu võimalus!

41. Postita mõistatusi

Kes ei armastaks head mõistatust? Inimesed armastavad mängulisust ja saad seda kasutada, et inimeste kaasaelamist suurendada ning seeläbi Facebookis või Instagramis laiema publikuni jõuda.

Kirjelda täpselt mida tegema peab ja soovi korral võid õigesti vastanute vahel jagada auhindadeks oma ettevõtte tooteid või teenuseid.

Kokkuvõtteks

Nimekiri tuli üsna pikk ja need on vaid üks väike osa, kuidas Facebooki ja Instagrami oma äri jaoks kasutada saad.

Ära karda uusi asju proovida ja teistmoodi teha, sest üks osa on alati katsetamine.

LAE ALLA TASUTA JUHEND

7 sammu, kuidas Facebooki reklaamide tulemusi parandada

Praktilised näpunäited, mida saad kohe rakendada!

Jaga seda postitust sõpradega

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email