3 põhilist viga, mida Facebooki reklaamidega tehakse

Facebooki reklaamide tegemine

Facebook sotsiaalmeedia kanalina on meie eludes olnud nüüdseks juba mõnda aega, ent reklaamikanalina on tegemist endiselt uue kohaga, mille võimalusi alles avastatakse. Et võimalusi tekib juurde ja Facebook areneb kiirelt, tuleb ise hoida kätt pidevalt pulsil ning olla nutikas.

Boost post” nupp on mugav ent sellega edukaid reklaame ei tee ja tegelikult ei ole põhjust, miks üks turundaja üldse seda kasutama peaks. Reklaamihalduris on võimalusi palju, tulemused on kohe mõõdetavad ja eelarve optimeeritud, aga ka võimalusi libastuda on omajagu. Vaatame lähemalt kolme sagedasemat viga.

Liiga lai sihtrühm

Alustame kõige levinumast murekohast – sihtrühma määratlus. Esmalt küsi endalt, kes üldse on sinu klient? Kõik inimesed, vanuses 18 – 65?

Kui sa just Selver ei ole, siis kindlasti pole su sihtrühm nii lai. Siinkohal mõtlen sihtgruppi just reklaami suunamise mõttes, ma ei räägi, et sinu toode kõikidele inimestele meeldida ei võiks.

Nii juhtubki, et reklaamid, millega üritatakse jõuda kõikideni korraga lihtsalt ei toimi või on kulu erakordselt suur! Mõtle hoolega veelkord, kes on sinu klient ja kus ta asub?

Facebooki reklaamihaldur võimaldab määrata täpselt sihtgrupi soo, vanuse, asukoha, aga millegipärast näen Kuressaares reklaame Tallinna kohviku päevapakkumistega.

Facebooki reklaamid ja asukoha määramine

Kui sul on restoran, mingi äge drinksi koht, ööklubi – mida iganes lokaalset – tee asukohapõhist reklaami. Teavita endast 5 km raadiuses kõiki inimesi, säästad raha ja närve ning saavutad oluliselt parema tulemuse!

Kui pead, aga näiteks e-poodi ja sinu toode on mõeldud nii meestele kui naistele, siis soovitan neile teha eraldi reklaamid.

Meestele mehe pildiga, sest naiste soovituse peale ostavad mehed ainult siis, kui soovitajaks on nende enda naine. Mehele on eeskujuks teine mees, kes paistab tema moodi, on enam-vähem samas vanuses, keegi, kellega saab lihtsasti samastuda.

Facebooki reklaamihalduris saad teha kolme klikiga samast reklaamist koopia, muudad ainult sugu ja juba 48 – 72 tunni pärast saad näha, kes reklaamile paremini reageerivad.

Reklaami eesmärk on ebaselge

Nüüdseks on selge, et üks reklaam ei ole kuldkala, kes täidab kõik su soovid. Sama reklaam kõikidele sihtrühmadele ei ole efektiivne ja nii nagu on oluline teada, kellele reklaamid, pead ka teadma väga täpselt MIKS sa seda üldse teed.

Facebooki reklaamihalduris on 13 erinevat reklaami eesmärki ja sinu valik määrab, kas  reklaamialgoritmid töötavad sinu heaks või hoopis vastu.

Reklaami eesmärk võib olla lihtsalt teavitus – et sinu sõnum jõuaks valitud publikuni.

Sellisel juhul hoiad silma peal tulpadel reach ja impressions, ehk uurid numbreid, mis räägivad reklaami levikust. Klikihinna üle ei ole mõtet närveldama hakata.

Vaatame ühte Boost Yourself’i näidet

Meie tooted on lisaks e-poele ka Selveris müügil, aga kellele sellest üldse teada anda?

Uudisena muidugi Facebooki fännidele, aga kuna see oli juba 2018. aasta alguses, oli kõige olulisem sihtrühm need inimesed, kes külastavad meie kodulehte.

Oluline oli, et sõnum jõuaks inimesteni. Eelarve sealjuures oli muidugi väike.

Niisiis eesmärgiks oligi ainult teavitus, tähtsust ei omanud ei klikid ega ostud.

Facebooki reklaamid - Nullist

Seadistasin reklaamihalduris automatiseeritud järelturundusreklaami ja mõõtsin, kui paljude inimesteni reklaam jõudis, palju maksma läks ning kas sõnum läks neile ka korda?

  • CPM ehk hind 1000 näitamise kohta 3.01 €.
  • Reach ehk levik kokku 23 820 erinevat inimest.
  • Impressions ehk näitamisi kokku 72 048 ehk keskmiselt nägi üks inimene seda 3 korda (Frequency).

Kulu kokku 226.10 €

Järgmisena vaatasin, kas see tõi ka reaalseid konversioone ehk müüke või osalemisi (või mis iganes soovitud lõppeesmärgiks seatud on).

Antud reklaam on toonud e-poest ka 18 ostu kogusummas 682.25 €. Kuigi see polnud otseselt eesmärk, teeb tulemus tuju heaks!

Näen, et 1 € investeering Facebooki reklaami toob 3 € tagasi ja Boost Yourself’i smuutifännid saavad teada, et õhtul poodi minnes saab osta meie tooteid ka enda kodu Selverist.

Juhul, kui reklaam ei toonud konversioone, siis esimese asjana küsiks, kas sama pakkumine on mujal varem töötanud?

Kui ei ole, siis pole asi võib-olla kanalis, vaid pakkumises ehk kui sa ei paku midagi tõeliselt väärtuslikku, siis reklaam ei hakkagi kunagi töötama. Soovitan testida seda enne n.ö. päris elus, inimeselt-inimesele.

Kui reklaam on mujal juba toiminud ja eesmärk on kodulehele uusi kliente tuua, vali reklaamihalduris eesmärgiks “traffic”. Nii oskab Facebook näidata reklaame neile, kes on valmis ka sellel klikkima ja sinu kodulehte külastama.

Mõõdikud mida jälgida: kulu kliki kohta ehk CPC ja CTR ehk läbiklikkimise suhe. Kui sealt tuleb ka oste või hinnapäringuid on see boonuseks!

Loomulikult on kodulehel võimalus kohe osta, aga esimesel külastusel teeb seda väga väike osa inimesi, kõigest 1 – 2 %,  kui vaadata turu keskmist.

Müügi, hinnapäringu või muu soovitud tegevuse eesmärki kasutan ma enamasti ainult järelturunduses.

Ostude ja müügi jaoks on järelturunduse võimalus, milest kohe täpsemalt räägin.

Taasturunduse (retargeting) mittekasutamine

Kui esimese ringi Facebooki reklaam jõuab suure publikuni, kellest mingi osa klikib edasi kodulehele, siis taasturunduskampaania on suunatud konkreetselt näiteks toodet vaadanud või juba ostukorvi lehele jõudnud inimestele.

Teisisõnu, kui keegi vaatab kindlat toodet, saadki edaspidi just seda sama toodet talle Facebookis (taas)reklaamida.

Kuna publik on väike, ainult 500 inimest, on ka taasturundava reklaami eelarve mitu korda väiksem kui esimese ringi oma.

Selline taasturunduskampaania on nagu tünnist kala püüdmine.

Facebook Pixel võimaldab saata täpselt suunatud reklaame neile, kes on:

  • Külastanud sinu kodulehte viimase 1 – 180 päeva jooksul
  • Külastanud mingit konkreetset maandumislehte
  • Lisanud toote ostukorvi, aga pole ostu lõpuni teinud
  • Vaadanud videot

Facebooki reklaamid ja taasturundus

Sellisele soojale publikule reklaamimine annab peaaegu alati paremaid tulemusi kui sama teha külma publikuga.

Enam kui 90% Eesti ettevõtetest ei kasuta neid võimalusi tänaseni, kuigi see võiks aidata mitmekordistada tulemusi.

Võimalik on üles ehitada ka automaatsed kampaaniad, mis toovad uusi potentsiaalseid kliente sinu kodulehele 24/7, 365 päeva aastas. Vastavalt sellele, mis alamlehti nad külastavad, näevad nad eelseadistatud reklaame, mis on automatiseeritud ja personaliseeritud vs üks sõnum kõigile.

Seda ei saa “boost post” nupuga ja

Facebookis reklaamimine on oskus ja nagu kõik teised oskused, on vaja arenemiseks praktikat.

Soovin sulle julget pealehakkamist ja kui oled valmis, tule meie koolitusele: Kuidas edukalt turundada Facebookis ja Instagramis

MEELDIS? JAGA EDASI