Kas Facebooki reklaamid sobivad minu ettevõttele?

Facebooki koolitus Nullist

Kuulen üsna tihti, et Facebooki reklaamid ei tööta või ei ole nende ettevõtte jaoks sobilikud. Tegelikult toimivad Facebooki reklaamid enamikul juhtudel, kui neid õigesti kasutada.

Lihtsam on öelda, et platvorm ei tööta, kui panustada aega ja vaeva õppimisele ning strateegia loomisele ja selle ellu viimisele. Ära saa valesti aru, ma ei ütle, et viga on sinus. Facebook on uus asi ja vajab teistsugust lähenemist, aga tegelikult on asi lihtsam, kui esmapilgul tundub.

Facebooki reklaamid ei tööta iga ettevõtte puhul, aga tõenäoliselt töötavad need sinu jaoks.

Meie Facebooki turunduskoolitusel on käinud üle 1000 Eesti ettevõtte, valdkondades mille olemasolust ma polnud isegi teadlik. Kui nemad suudavad Facebooki reklaame enda ettevõtte kasuks tööle panna, siis on šansid suured, et sina suudad ka.

1. Minu äri on B2B

Levib eksiarvamus, et Facebooki reklaamid ei tööta ärilt-ärile (B2B) ettevõtete jaoks. Tegelikult pole mingit põhjust, miks need ei peaks töötama. Sihtrühmas olevates ettevõtetes on tavaliselt inimesed need, kes langetavad suuri otsuseid.

Mida need otsustajad teevad hommikul tööle minnes? Mida nad sirvivad oma hommikuse kohvi ootamise ajal? Nende tähtis ametikoht ei tähenda, et nad ei vaataks paar korda päevas Facebooki või Instagrami.

Jah, neid võib veidi keerulisem tabada olla, aga neil on samasugused probleemid ja mured nagu meil kõigil ja arva ära mis? Nad otsivad neil lahendusi nagu kõik teised. Niisamuti nagu sina!

Mõtle Facebookist kui inimestele inimesele platvormist, mitte pelgalt B2C või B2B.

2. Mul ei ole e-poodi

Tellisin üks päev pizzat “tulen ise järgi koju kaasa”, nagu praegu õigem on.

Pizza läks kohe ahju, kuna olin ootejärjekorras ainus inimene. Läksin pizzale 15 minuti pärast järele ja oli näha, et ega neil palju kundesid peale minu ei olnud.

Kuigi neil oli “telli ette, tule ise järgi” tellimisvõimalus ilusti olemas! Ja kellele pizza ei maitseks!

Elan pizzakohast 10km ja pole näinud selles piirkonnas mitte ühtegi Facebooki reklaami, mis mõnda kohalikku äri tutvustaks ja külla kutsuks. Mitte ühtegi.

Kõigest 5€ päevas piisaks, et igapäevaselt paari tuhande potentsiaalse kliendini jõuda (ja oma äri hoida elus praegusel ajal ja ka pärast). Sinu teenused meeldivad inimestele ja tegelikult soovivad kõik aidata kaasa, et elaksime selle aja koos üle.

Sinu ülesanne on olla nähtav ja adapteeruda olukorraga ehk mõtle välja uusi viise, kuidas jõuda oma inimesteni – söögikohtade puhul on igati mõistlik panna tööle koduvedu ja jagada seda oma piirkonnas.

Kui sa ise end pildis ei hoia, siis on väga raske loota, et inimesed sinu äri ise üles leiavad.

Facebooki reklaamid kohalikule ärile

Facebookis saad reklaami luues valida sihtrühmaks inimesed, kes asuvad sinu asukoha läheduses. Kes selle raadiuse sisse jäävad, näevad sinu reklaami. Pole oluline, kas on ta on sinu Facebooki lehe fänn või mitte.

Selge on see, et ainult postitustega 2020. aastal äri ei ehita. Postitusi näevad ainult sinu fännibaasist kõigest 5-10% inimesi, aga sul on vaja jõuda uute inimesteni (iga päev!) ning ausalt öeldes pole vahet, kas ta hakkab fänniks või mitte… meie eesmärk on uusi kliente saada, mitte laike.

3. Ma ei müü füüsilist toodet

Saad Facebooki reklaame ja ülitäpseid suunamisvõimalusi kasutada täpselt samamoodi, et kutsuda inimesi enda kodulehele, tutvustada neile oma teenuseid, koguda e-maili kontakte, suurendada usaldust ja muuta need külastajad klientideks.

Kui teenus on kallim, siis on Facebooki reklaamide kasutamiseks veelgi rohkem põhjust, sest kliendi ostuteekond on pikem kui odavama kauba puhul.

Võid Facebooki reklaame kasutada selleks, et enda klientide hulgas usaldust suurendada ja oma olemasolu neile meelde tuletada. Selleks on parim võimalus retarget reklaamide kasutamine, mis võimaldab sul kodulehe külastajatele suunata eraldi ja väga personaalse sõnumiga reklaam.

4. Minu sihtrühm on liiga vana

Tõsi, neid on võib olla veidi keerulisem veenda selles, et oma pangakaardi andmete sisestamine on ohutu ja kogu ostuprotsess selge ja mugav. Seega vaata esmalt üle enda koduleht.

Aga…

120 000 eestlast vanuses 55 – 65+ on täna Facebookis ja Omniva pakiautomaatide kiire areng on teinud e-kaubanduse kättesaadavaks ka väiksemates kohtades. Iga ettevõte, kellel on veebist tellimise võimalus saab müüa igasse Eesti linna.

Kui poed ja teenused kolisid väiksematest alevikest ära, siis internet ja e-kaubandus on need uuesti tagasi toonud ning parema valikuga kui kunagi varem.

Sihtrühm on kahtlemata olemas, kui sul on neile midagi sobivat reklaamida. Neil on ka raha ja aega enda eest hoolitsemiseks.

Kokkuvõtteks saime teada, et tegelikult on Facebooki reklaamimaailm võimalusterohkem, kui alguses tunduda võib. Kui natuke süveneda, kulutada veidi aega ja energiat, on Facebooki reklaamide abil väga kiiresti uusi kliente leida.

See oli kiire tutvustus Facebooki võimalusest ja räägime kõigest lähemalt juba järgmisel Facebooki veebikoolitusel.

Vaata lähemalt siia klikkides

1400+ turundajat, juhti ja väikeettevõtjat on selle koolituse läbinud ning näinud, kui palju potentsiaali nad enne seda on kasutamata jätnud.

MEELDIS? JAGA EDASI