Blogi

Alustav startupper Elise: 80% ajast on vaja just turundusse suunata

Feb 21 2023
Sven Nuum

Elise Rand on kodumaise mobiilirakenduse Willuwalk looja ja seetõttu läheb suurem osa tema energiast kogu brändi turundamisele. Ta teab, et oma toote või teenuse müümisel tuleb 80 protsenti suunata just turundusse ja pärast koolituse läbimist on ta selles vallas enesekindlam kui kunagi varem.

‘’Mobiilirakendus on suunatud lapsevanematele ja Willuwalki Instagrami kontol püüan luua just neile oluliste teemade kaudu väärt sisu, et kogukonda kasvatada. Väga lahe on olnud selle abil kasutajatega ja koostööpartneritega kontakti leida ja tagasisidet ning motivatsiooni saada,’’ kirjeldab Elise oma igapäevatööd.

Strateegilisemalt kasutab ta kõige rohkem just Instagram’i. ‘’Hetkel haldan üksi Willuwalki sotsiaalmeediat ja lisaks on mul rakendusega seoses ka muid ülesandeid. Mõne postituse või infokillu jagan ka Facebooki, kuid seda sisuplaani ei lisa ja näpuga järge ei aja,’’ sõnab ta. Tema sõnul täidab kogukonna loomise eesmärki Instagram väga hästi.

Enne Nullist koolitust olid teadmised kesised

Elise sõnul olid tal teadmised sotsiaalmeediast enne Nullist koolitust päris kesised. ‘’Teemast olin huvitatud juba varem ja seega siit-sealt midagi kõrva taha panin, ent süsteemsed teadmised puudusid. Võib isegi öelda, et mul enda meelest mõningad teadmised olid, aga kursust läbides mõistsin, et see valdkond on ikka palju laiem ja põnevam,’’ tõdeb ta.

Millised on Elise 3 olulist õpetust Nullist koolituselt?

  • Tasuliste reklaamide seadistamine – see tõesti töötab tulemuslikult ja nende seadistamine ei olegi nii keeruline (või on keeruline, kuid nüüd on mul selleks juhised olemas).
  • Copywritingu tehnikad ja CTA kasutamine – varem nii palju ei mõelnud tekstide koostamisele ja nende eesmärgile laiemalt, CTA-t peaaegu üldse oma postitustele ei lisanud. Nüüd näen, et selge sõnum võimaldab jälgijal paremini postituse eesmärki mõista ja sellega suhestuda.
  • Koostööd teiste ettevõtetega – mõtte pani jooksma infokild, et koostööd võib peale mõjuisikute teha ka ettevõtetega. Nüüd teeme iga kuu koostööd kahe ettevõttega, kellega meil on mõningad kokkupuutepunktid ja kes koostööpostituste raames jagavad eksperdina oma valdkonna teemadel infot, mis lapsevanematele võiks kasulik olla. See annab võimaluse mõlemale osapoolele oma jälgijaskonnast väljapoole ka enda kohta infot levitada.
Nullist sotsiaalmeedia-koolituse tagasiside

‘’Kogu õppeprotsess oli huvitav ja kaasahaarav. Mulle meeldisid need pikad ja intensiivsed päevad, mille alati eelnevalt ainult kursuse jaoks planeerisin – nii sain täielikult süveneda ja kaasa mõelda. Koolitajate mõnus ja vaba stiil muutsid teemad kergemini mõistetavaks ning praktilised näited viisid mõtted kohe enda ettevõte turunduse jaoks ideid genereerima,’’ räägib Elise motiveeritult.

Tema jaoks on materjalide keskkond samuti tore väärtus. ‘’Mitmed tehnilised küsimused said nende materjalide najal ise korda pusitud. Samuti andis individuaalne tagasiside kodutööle palju lisaväärtust, tegin nii mõnedki parandused, mis osutusid vajalikuks,’’ ütleb ta.

Suurem enesekindlus sotsiaalmeedias tegutsemiseks

Elise sai palju enesekindlust sotsiaalmeedias tegutsemiseks. ‘’Kuigi kindlasti professionaaliks end veel pidada ei saa, on mul nüüd rohkem teadmisi ja oskusi valdkonnas praktiseerimiseks ning enda arendamiseks,’’ arvab ta.

‘’Lisaks on mul nüüd hea ülevaade sotsiaalmeedia turundusest ja seeläbi on mul parem teha kaalutletud otsuseid, mida oma ettevõtte turunduses kasutada. Veelgi enam, uued teadmised motiveerivad kõigi muude ülesannete kõrval olema jätkuvalt sotsiaalmeedias strateegiline ja järjepidev,’’ selgitab ta.

Miks osaleda Nullist sotsiaalmeedia koolitusel?

Elise ütleb, et kui soovid oma toodet või teenust müüa, siis 80 protsenti ajast on vaja just turundusse suunata. ‘’See on nüüd mu uus mantra, millele kogu aeg mõtlen. Eriti kui oled alustav ettevõtja või juhid väikest firmat ning tööülesandeid on palju, siis ei ole tihti võimalik iseseisvalt pühenduda kõikidesse teemadesse, et näiteks omal käel sotsiaalmeedia turunduse trende ja tehnikaid googeldada,’’ toob ta välja.

‘’Sven ja Teet toovad parima praktika kontsentreeritud kujul osalejani ja jääb ära tohutus infohulgas ekslemise vaev. Pärast koolitust saab teadmisi kohe kasutama asuda ja vaikselt edusamme näha. Lisaks on koolitajad ka pärast koolituse lõppu oma teadmistega olemas.’’