Ann Vahtramäe on lapsehoolduspuhkusel ja suundub peagi tagasi tööle. Lapse kõrvalt on ta proovinud oma aega praktiliselt kasutada ja läbinud mitmeid koolitusi. Üheks neist oli ka Nullist sotsiaalmeedia kursus, mis andis väärt teadmisi ja motivatsiooni tööturul uus lehekülg pöörata.
‘’Nullist koolitusel osalesin septembris ja enne seda olin nii-öelda tavaline sotsiaalmeedia kasutaja,’’ räägib Ann. Mitmete kogemuste omandamine andis talle motivatsiooni detsembri lõpus registreerida oma ettevõte, et pakkuda selle alt sotsiaalmeedia haldust. ‘’Hetkel olen esitamas esimesi pakkumisi potentsiaalsetele klientidele. Seega sujub kõik pigem tasa ja targu, aga hetkel on minu eesmärk teha seda pigem lisatööna,’’ kirjeldab Ann oma praegust rütmi.
Sotsiaalmeedias turundamine tundus midagi keerulist ja rasket
Kõige enam kasutab ta igapäevaselt Instagram’i ja Facebook’i. ‘’Need on olnud tõesti väga pikalt kasutuses ja sealt saab palju vajalikku informatsiooni, ühtlasi on need ka kõige levinumad kanalid äriliste eesmärkide saavutamiseks. Samas turundada tuleb seal, kus on sinu toote või teenuse jaoks kõige rohkem potentsiaalseid kliente,’’ teab Ann praeguseks.
Enne Nullist koolitust oli ta veendunud, et sotsiaalmeedias turundamine on midagi väga keerulist ja rasket. ‘’Juba koolituse ajal sai selgeks, et see ei ole üldse nii keeruline, vaja on lihtsalt õigeid tehnikaid ja kõik on tänu sellele palju lihtsam,’’ ütleb ta.
3 parimat teadmist, mida Ann Nullist koolituselt sai:
- Sotsiaalmeedia sisuplaani koostamine
- Tasuliste reklaamide olulisus, väikeste summadega saab juba märgatavaid tulemusi
- Copywriting sotsiaalmeedias ja selle tehnikad
‘’Mulle väga meeldis koolituse ülesehitus. Just see osa, et lisaks teooriale oli ka praktilisi ülesandeid ja alati sai tehtud töödele tagasisidet. Suur pluss oli ka see, et sai kuulata/vaadata teiste kodutöid, sest koolitusel olid esindatud nii palju erinevate valdkondade inimesed,’’ toob Ann enda jaoks kõige olulisema välja.
Oskab oma tegevusi paremini sotsiaalmeedias planeerida
Ann tunneb, et koolituse läbimine oli talle igati kasulik. ‘’Kuna olen alles alustav ettevõtja, siis saan hakata õpitut kohe rakendama. Alustasin sisuplaani koostamisest, ehk tegin konkreetse plaani, mida ja millal postitan. See aitab palju paremini oma aega planeerida, et ei kulutaks seda lihtsalt sotsiaalmeedia haldamisele,’’ selgitab ta.
Ehk ta võtab ühe kindla päeva, et teha plaanitud asjad valmis ja ajastab postitused. ‘’Lisaks on olemas variant kasutada ka tasulist reklaami, kui on soov ettevõtet kasvatada või saada rohkem kliente,’’ näeb ta nüüd sotsiaalmeedias toimetamise pilti laiemalt.
Ann rõhutab, et Nullist sotsiaalmeedia meistriklassi kursus on igat oma senti väärt. ‘’Ma leian, et kui sul on oma ettevõte ja ka huvi ise sotsiaalmeediat hallata, siis tasuks antud koolitus kindlasti läbida. Need teadmised on muutuvas maailmas kindlasti vajalikud ja arvan, et saan neid ka oma igapäevatöös, mis ei ole ainult sotsiaalmeediaga seotud, hakata osaliselt rakendama.’’