Milliseid sotsiaalmeediaalaseid oskusi ja teadmisi ettevõtted praegu kõige rohkem vajavad? Millised on oskused, mis tõstavad tööturul sinu väärtust ja võimaldavad sul oma sissetulekut kasvatada?
Näeme oma töös väga palju, et sotsiaalmeedia haldamisel kulutatakse liiga palju aega tegevustele, millest ei ole ärilises mõttes ettevõttele mingit kasu. Või teine võimalus – sotsiaalmeediaga tegeletakse puhtast oskamatusest liialt vähe.
Mõlemal juhul jäävad kasutamata suurepärased võimalused, mida sotsiaalmeedias turundamine pakub. Selleks, et neid hästi ära kasutada, on vaja teatud oskusi, niisama postituste üles panemisest ei piisa.
1. Oskus sotsiaalmeediaturundusele strateegiliselt läheneda
See oskus annab teadmise, mida konkreetsel ettevõttel on mõtet ühes või teises kanalis teha ja mida mitte. Strateegiliselt lähenedes võib väga väikeste võimalustega väga häid tulemusi saavutada.
Sotsiaalmeediaturundust saab teha ka ilma pideva sisu tootmiseta. Kõige paremad tulemused tulevad aga siis, kui kombineeritakse orgaanilist sisu ja tasulisi reklaame.
Oluline on näha ettevõtte suuremat pilti ja eesmärke ning luua nendele vastav sotsiaalmeediastrateegia.
Ühegi ettevõtte eesmärk ei ole ju lihtsalt postitada. Ettevõtte eesmärk on kas leida kliente või suurendada müüki.
2. Tekstide kirjutamise oskus
Ilma teksti kirjutamise oskuseta sotsiaalmeediaturundust teha ei saa. See on must have oskus.
Kas oskad lihtsalt ja selgelt öelda, mida see toode või teenus, millele sa reklaami tahad kirjutada, kliendi heaks teeb?
Näeme oma töös väga palju, et nii maandumislehtedel kui e-poodide toodetelehtedel on kehv copy, mida reklaamile panna ei kõlbagi.
Samas on (reklaam)tekstide kirjutamise oskus lihtsasti õpitav. Tuleb lihtsalt teada põhitõdesid ja sõnad vastavalt nendele ritta panna.
- Kellele sa kirjutad?
- Mida see postitus tahab öelda? Kas lugeja peab kaasa elama, ostma, millelegi mõtlema?
- Mida ta pärast postitust peab tegema?
- Kas see postitus ise kutsub midagi tegema?
3. Tasuliste reklaamide kasutamise oskus
Iga ettevõte, kes tahab Facebookist kliente leida ja müüke suurendada, PEAKS kasutama tasulisi reklaame.
Ainult orgaanilise sisuga ei jõua väga kaugele, isegi kui sisu ise on väga hea. See lihtsalt ei levi piisavalt.
Tasuliste reklaamidega teed oma elu palju lihtsamaks – need ei nõua igapäevaselt uue sisu tootmist. Kui reklaamid jooksevad ja toovad tulemusi, saab neid kasutada mitu kuud järjest.
Et tasuliste reklaamidega edukas olla ja seda teenusena pakkuda, on sul vaja tunda Facebooki suunamisvõimalusi, osata kasutada Ads Manageri ning kirjutada häid müügitekste.
Näeme täna, et ettevõtetel on sotsiaalmeedias nii palju kasutamata potentsiaali. Kui sina sotsiaalmeedia spetsialistina oskad seda neile näidata, on nad valmis sulle raha koju toomise eest palju maksma.
Kui pakkusin aastaid tagasi Facebooki halduse teenust koos tasuliste reklaamide tegemisega, suutsin ühe väikeettevõtte käivet tipphooajal 150% kasvatada. Ettevõtte omanikule avaldasid minu oskused sellist muljet, et ta pakkus mulle ettevõttes osalust.
Sama võib juhtuda sinuga, kui tead, mida ja kuidas sotsiaalmeedias teha.
Boonus: Analüüs ja mõõtmine
Analüüsioskus on asendamatu, sest ilma selleta ei ole võimalik edu korrata.
Sotsiaalmeedia reklaame analüüsidki selleks, et teada saada, mis töötas, mitte seda, mis ei töötanud, sest viimast juhtub pidevalt. Sotsiaalmeediatöö on pidev katsetamine erinevate visuaalide, pakkumiste, peakirjade ja copyga.
Analüüsioskus näitab ka seda, milline sisu kasutajatele korda läheb. Selliste oskustega inimese jaoks pole ka küsimust, kas jagada Intagrami sisu Facebooki, sest kui sihtrühmad on erinevad ja tegevusi on analüüsitud, on vastus alati EI.
Kuidas sinul nende 3+1 oskusega on? Milline vajaks täiendamist? Mida sa tahaksid paremini osata, et veel edukamalt sotsiaalmeedia haldamise teenust pakkuda või seda oma ettevõttes ise teha?
Meie sotsiaalmeedia spetsialisti meistriklassi kursusel õpid kõiki neid oskusi meistri tasemel tegema.