Peamised vead, mida ettevõtted teevad mõjuisikute kaasamisel

Ilmselt oled ka sina tähele pannud, et aina populaarsemaks on saanud toodete või teenuste turundamine läbi mõjuisikute. Need aitavad sinu brändi turundada läbi oma kanalite. Mõjuisikutel on välja kujunenud oma jälgijaskond, kes neid usaldab.

Oleme selliste inimestega koostööd teinud juba Boost Yourselfi algusajast. Koostöövorme on erinevaid: nii lühi- kui pikaajalised, rahaliselt tasustamata, kui ka tasustatud koostööd. Eduka tulemuse saavutamisel on oluline, et ettevõtte ja mõjuisiku vahel oleks ühine arusaam koostööst. Kahjuks teevad siinkohal paljud ettevõtted vigu, mille tulemuseks võib olla ebaõnnestunud koostöö.

Vaatame järgi, millised on ettevõtete poolt enim tehtud vead mõjuisikute kaasamisel ja kuidas sina saad neid vigu vältida.

Nõutakse saadetud toodete eest tasuta reklaami

Tõenäoliselt üks peamiseid vigu, mida ettevõtted teevad: mõjusikutele saadetakse oma kraami ning nõutakse vastu, et mõjuisikud kajastaks seda oma kanalites.

Lihtsalt tasuta toodete saatmine ei ole eelduseks, et keegi tahab või peab tegema neist postituse. Seega lepi kõik eelnevalt kokku! Nii et mõlemal poolel oleks toodete saatmise eesmärgist ühine arusaam.

Kiputakse pärast nõudma, et me ju saatsime tasuta tooteid, miks postitust ei tulnud? See võib mõjuda solvavalt ja pea meeles – mõjuisikul ei ole kohustust seda teha, kui pole tingimus eelnevalt kokku lepitud.

Valitakse vale mõjuisik

Mõjuisikutel võib olla väga erinev jälgijaskond ning ettevõttel pole mõtet teha koostööd inimesega, kelle jälgijaskond ei ühti tema sihtrühmaga. Paljud ettevõtted kahjuks valivad mõjuisiku liiga kergekäeliselt. Tihti valitakse põhjusel, et tal on lihtsalt suur jälgijaskond. See ei tohiks olla kõige olulisem kriteerium mõjuisiku kaasamisel!

Lisaks ei tutvuta ka mõjuisiku eelneva tööga, kust saab infot tema elustiili kohta. Näiteks kui mõjuisik on vegan, siis ei ole mõtet piima- või lihatööstusel talle koostöö sooviga kirjutada. Need väikesed detailid!

Mõjuisikule ei anta vabadust sisu loomiseks

Järjest enam aktuaalsemaks probleemiks on mõjuisikute liigne raamidesse panemine. Enamasti juhtub seda siis, kui koostöö on tasustatud. On ettevõtteid, kes dikteerivad mõjuisikutele otsast lõpuni ette kogu strateegia: mida ja kuidas nad tegema peaksid.

See röövib mõjuisikutelt kogu nende vabaduse sisu loomiseks ning nad ei saa tegutseda iseseisvalt. Selline suhtumine ainult piirab nende tegevust ja loovust, mille tulemusel võib koostöö hoopiski ebaõnnestuda.

Kui valisid mõjuisiku põhjusel, et ta toodab head sisu, siis las ta teeb oma asja. Ometigi on ta ju enda jälgijaskonna ise oma kätega nullist üles ehitanud.

Kokkuvõtteks

Kindlasti ei tee eelnevalt loetud vigu kõik ettevõtted, kuid on piisavalt neid, kellel oleks neist õppida. Selleks need punktid kirja paningi, sest tegemist on alles nö tulevikuturundusega, kus pole ees juhendit.

Juhendiks saab olla lihtsalt inimlik käitumine, sest mõjuisik on täpselt samasugune inimene nagu sina isegi.

Pildi autor: Unsplash, Mesut Kaya

MEELDIS? JAGA EDASI