Need ajad kus Instagramis piisas lihtsalt ilusast pildist on läbi. Instagram on läinud raskemaks ja kui sa seda postitust loed, on suur tõenäosuses, et see on ka sind mingist otsast puudutanud.
Jälgijate kasv on seisma jäänud.
Kaasaelamine on vähenenud.
Postituste levik on kehvemaks jäänud.
Ja kuulda on kahtlevaid seisukohti… mis saab edasi?
Kas on mõtet üldse Instagramile enam aega kulutada?
Kas Instagramiga alustamiseks on liiga hilja või just parim aeg?
Jagan sinuga enda mõtteid ja nägemusi Instagramis turundamisest. Võib-olla leiad siit uusi ideid, et korraks peatuda ja oma strateegiale värske pilguga otsa vaadata.
Suur jälgijaskond ei ole enam kõige olulisem
Kui palju on kasu 100 000 Facebooki lehe fännist, kui iga pildi all on kõigest üks like?
“Kuidas jälgijaid juurde saada” on vale küsimus, mida endalt küsida.
Eesmärk peaks olema hoopis väärtuse loomine ja sügavus – kui palju sinu Instagrami tegemine üldse kellegile korda läheb? Kas keegi tunneks sellest homme puudust, kui seda enam ei oleks? Kas keegi üldse märkaks?
Kui vastus sulle ei meeldinud, siis on aeg korra peeglisse vaadata.
Mitut klienti on sul vaja, et sinu äri oleks edukas? Tuhat? Kümme tuhat?
Kui 1000 inimest iga kuu sinu käest 25 euro väärtuses ostaksid teeks see kuus 25 000 eurot müüki ja aastas 300 000 eurot.
Abstraktne näide, aga ma usun, et said mõttest aru.
Kõige olulisem küsimus võiks seega olla: “Kuidas ma nende inimeste ellu rohkem väärtust suudaksin luua?” “Kuidas ma saan neid aidata ja neile kasulik olla?”
Nemad räägivad sinust sinu järgmistele klientidele.
Instagrami uus strateegia
Näide päris elust.
Seljakott. Video demonstreerib kuidas kõik juhtmed, laptopid, kaustikud kotti mahuvad ja kuidas iga asja jaoks on oma sahtel. Kompaktne, stiilne, mulle meeldib ja klikk “Shop Now”. Booom!
Hetkega on mu sõber e-poes tutvumas tootega ja minuti pärast on tellimus vormistatud. Polnudki vaja poolteist aastat Instagrami ehitada, lootuses võib-olla temani jõuda.
Mis veelgi parem… igaühel on need võimalused kasutamiseks avatud ja kodust arvuti tagant võid oma sõnumiga ükskõik kuhu maailma nurka jõuda ning selleks pole isegi Instagrami kontot vaja. Pead lihtsalt teadma, kelleni sa jõuda tahad, mis sinu pakkumine on ja looma reklaame, mis ei paista välja nagu reklaamid.
Facebooki reklaamihaldur pakub juba täna kõiki neid võimalusi ja näen Eestis Instagrami reklaame vaadates, kuidas välismaa ettevõtteid neid väga osavalt kasutavad.
Paljud Eesti ettevõtted võimendavad aga raha eest hashtag auhinnamänge, ehitades kummituslinnasid, kus pole elu. Võib-olla peaks küsima, kas on üldse vajadust jälgijaskonda ehitada või saaks reklaame kasutades oma sõnumi samamoodi inimesteni viia?
Kas tohutu sisu tootmine ja planeerimine vs. eesmärk luua mõned eriti hästi toimivad reklaamid (testimine selgitab välja, mis töötab) ja nende abil sõnum inimesteni viia… kumb lõpuks rohkem maksab ja aega nõuab?
Võttes kasutusele Instagrami reklaamid ei ole sinu ettevõte enam sõltuv üksnes postituste õnnestumisest ega sellest kui sagedasti neid tehakse. Reklaamid korvavad selle osa ja võimalik, et palju tõhusamalt.
Too sama mees, kes Facebooki uudisvoo muudatuse eest vastutav oli, on nüüd ametis Instagrami uudivoo kallal ja võib üsna kindel olla, et Instagramis kordub sama asi mis Facebookis. Ilmselt juba oled seda ka juba maitsta saanud.
Instagram Shopping
Instagram Shopping saab e-poodide jaoks suuretõenäosusega olema “the next big thing”.
Luba ma selgitan, miks ma seda usun.
Instagramis on üks miljard aktiivset kasutajat, kellest 50% jälgivad brände ning avastavad uusi tooteid Instagrami kaudu.
Instagrami kasutajana jälgid kindlasti ka ise paljusid ettevõtteid ja tead, et riigipiirid ei oma seal mingit tähtsust.
Instagram toob kokku hinged üle maailma, kellel igaühel omad huvid, probleemid ja unistused. Pole oluline, kas oled Saaremaalt või Ameerikast.
Sinu uudisvoog on personaliseeritud vastavalt sellele, milliseid brände ja hashtage sa oled valinud jälgida. Ning nüüd on Instagram teinud suure sammu edasi, et pakkuda võimalust kohe seal samas ka ost sooritada. Nii nagu tavalises e-poes või Amazonis.
See teeb poodlemise veelgi lihtsamaks ja võimalus on avastada asju, mida poleks kusagilt mujalt osanud võib-olla otsidagi.
Testitakse ka juba Instagrami Checkouti ja olen üpris kindel, et varsti polegi oma e-poe avamiseks enam muud platvormi tarvis. Juba on loodud ka oma krüptovaluuta, mis on järjekordne samm sellest, et ostlemine kolib sotsiaalmeediasse.
Koostööde mudel muutub
Olen koolitustel alati soovitanud ettevõtetel mitte lasta end pimestada ainult Instagrami jälgijate arvust, vaid mõelda esmalt läbi, kas antud isik on üldse sobilik sinu toodet, brändi või liikumist esindama.
Väiksema jälgijaskonnaga influencer’i jälgijaskond on enamasti palju suurema kaasa elamisega ning ka tema ise võib olla palju püüdlikum.
Ka tema sisu võib olla palju autentsem ja olgugi, et jälgijaid on 39 000 vähem, siis lõpuks loeb ainult üks asi – kui paljudele päriselt korda läks ja kas sõnum jõudis õigete inimesteni.
Meenub David Ogivly tsitaat: “The customer is not a moron. She’s your wife”.
Leia ühe miljardi inimese hulgast üles need, kes on päriselt sinu toote fännid ja mõtle välja, kuidas neid rohkem oma turundusplaanidesse kaasata.
Instagramis loeb päris connection ja võltsi lõhna on juba eemalt tunda. Ühekordne postitus edu ei too, loevad pikaajalised suhted ja võidavad influencerid, kes on autentsed.
Hooli nendest, kellega koostööd teed ja kohtle neid nii nagu sa tahad, et sind koheldakse.
Pane oma fännid turundama
Sotsiaalmeedia nõuab lõpmatut värske sisu tootmist, eriti Instagram.
Igasugune sisutootmine, olgu selleks tekst, pilt või video nõuab investeeringut ka selleks on tavaliselt kaks võimalust:
- Sul on enda meeskond ehk maksad palka
- Ostan vastavalt vajadusele teenusena sisse
Võta seda kulu investeeringuna, mõlemal juhul nõuab see rahalist väljaminekut ja loovate inimeste töö teadagi on kallis ning projektid võtavad enamasti kaua aega.
Instagram nõuab aga kiirust ja Boost Yourself’i on aidanud selles meie kõige suuremad fännid. Nad postitavad meist iga nädal midagi ja nii juba mitu aastat järjest.
Igal neist on oma elu, omad mured, rõõmud ja mitusada jälgijat. Boost Yourself on üks osa nende elustiilist ning nad on selle üle uhked.
Kokkuvõtteks võib öelda, et turunduskanalina on Instagram endiselt olulisel kohal, kuna inimeste tähelepanu on seal.
Võib-olla on aeg oma Instagrami strateegiat värskendada?
Kas meeletu sisu tootmise kõrvale (mis 80% juhul nagunii kellegile korda ei lähe) oleks mõistilik kasutusele võtta hoopis Instagrami reklaamid?
Teha fännidest oma parimad müügimehed panustades rohkem suhete ehitamisele… vastates nende kommentaaridele ning kasutades rohkem direct message võimalusi?
Või toob mõni teine kanal Instagrami kõrval meie ettevõtte jaoks paremaid tulemusi ja poleks üldse mõtet seda teha?
Aeg-ajalt on endale hea väike tunnikontroll teha, see aitab fookust rekalibreerida.