Blogi

500 € reklaamiraha – kas kulutada see ajakirja või Facebooki?

märts 19 2019
Sven Nuum
Reklaam Facebookis - Nullist koolitus

Kui tead pigem täpselt, mida sa selle eest vastu said ja tulemusest oli kasu, siis miks ka mitte. Paneks teise ja kolmanda viiesajaka veel!

Kui aga täpset tulemust pole teada ja see on mõõdetav vaid lausega “jõudis inimesteni”, siis tasuks mõelda, mida sama raha eest mõnes muus kanalis saaks?

Vaatame kahte näidet.

Näide 1, kus eesmärgiks on lihtsalt sõnumi edastamine.

Facebooki või Instagrami reklaami abil on see eesmärk väga lihtsalt saavutatav.

Reklaamihalduris saad valida täpselt sihtrühma soo, vanuse, asukoha ja huvide järgi.

Kui eesmärk on lihtalt reach ehk levik, siis arvestab Facebook hinda 1000 inimese kohta. Hetkel jääb see 2 – 10 € kanti, võtame arvutuste jaoks keskmise 5 €.

Seega, meie arvutuse järgi jõuab 500 € eest reklaam 100 000 inimeseni.

Näen ka tulemusi, kus hind 1000 kuvamise kohta on 1 – 2 € vahel, ehk 500 € eest võib reklaam jõuda lausa 250 000 – 500 000 inimeseni.

Näide 2, kus eesmärgiks on tuua kodulehele uusi potentsiaalseid kliente.

Reklaamihalduri abil saab optimeerida reklaami sätteid selliselt, et eesmärgiks oleks suurendada kodulehe liiklust.

Nii ei maksa sa reklaami kuvamise eest, vaid ainult siis, kui keegi reklaamil klikib (keskmine klikihind on Eestis hetkel 0.10 – 0.25 €).

Lihtne matemaatika näitab, et 500 € eest saab kodulehele 2000 – 5000 klikki.

Mitu inimest sinu viimasest ajakirja reklaamist kodulehele tuli?

Ma ei ütle, et ajakirja reklaam on kehvem, aga tasub ringi vaadata, kas ja kust kohast võiks sama raha eest parema tulemuse saada.

500 € eest on Facebookis päris korralike tulemustega reklaami teha. Jaota see 30 päeva peale ja saad samaaegselt tööle panna kaks-kolm reklaami, mille igaühe päeva eelarve on 5 €.

Nii hoiad müügi ja rahavoo stabiilsemana ning tulemus kuu lõikes ei sõltu vaid mõnest üksikust reklaamist. Kontroll on sinu käes ja mida targemalt tegutsed, seda paremaid tulemusi koju tood.

Miks Facebook täna traditsioonilise meediaga võrreldes nii odav on?

Ajakirjad, lehed, TV ja raadio on olnud meie eludes juba pikka aega. Turundajad on need kanalid reklaamidega üle uputanud ja see on hinnad kalliks ajanud.

Facebooki reklaami kasutavad täna veel aga väga vähesed ettevõtted ja seetõttu on ka hind odavam.

Kuidas Facebooki reklaame enda äris kasutada, õpetame täpsemalt juba järgmisel “Facebooki ja Instagrami koolitusel”.

Seal õpid tegema ka reklaame, mis ei mõju reklaamina, vaid paistavad teiste hulgast silma ning tekitavad inimeses huvi (sinu toote/teenuse vastu).