Miks üks reklaamtekst toob müüki ja teine mitte?

Õpi, kuidas strateegiliselt kasutada õigeid sõnu ja copywritingu tehnikaid, mis panevad inimesed tegutsema ja ostma.

Kui sul on vaja kirjutada postitusi sotsiaalmeediasse, tekste kodulehele, Facebooki reklaame, uudiskirju, siis loe edasi.

Minu nimi on Sven Nuum ja järgmise mõne minuti jooksul selgitan sulle, miks sinu tänased pealkirjad ja tekstid müüki ei too ning kuidas neid paremini kirjutada (ilma, et peaksid kirjutamises hea olema).

Kas sa tead, miks enamus inimesi veebilehelt ilma tehninguta lahkub, uudiskirju ei ava ja sinu Facebooki reklaamidel ei kliki?

Esimene probleem on selles, et reklaami või uudiskirja pealkiri ei tõmba tähelepanu. Inimesteni jõuab iga päev tuhandeid reklaame ja 99% neist tahavad müüa kohe esimese lausega.

Pane ennast korra kliendi asemele. Sa räägid tänavanurgal sõbraga juttu ja järsku astub ligi täielik võhivõõras ning ütleb: “mul on teile üks ilus jope müüa”. Mida sa selle peale teeksid? 

Ilmselt igoneeriksid nagu enamus inimesi…

Aga just sellised on enamus reklaamidest, mida internetis ja sotsiaalmeedias näeme.

Me elame ajastul, kus esimest korda kogu maailma ajaloos on turunduskanalid kättesaadavad ja kasutamiseks kõigile, aga tähelepanu saada on raskem kui kunagi varem.

Teine probleem on nõrk reklaamtekst ehk copy

Sõnadel on suur võim, kuid sageli on nad alahinnatud.

Kuiv kirjeldus toote võimsusest või muudest tehnilistest omadustest ei kõneta inimesi, sest ta mitte ei osta omadusi, vaid tulemust, mida need omadused tema jaoks teevad.

Põhjus on lihtne… inimesi ei huvita ettevõtted ega tooted.

Inimest teisel pool ekraani huvitab ainult üks asi – TEMA ISE.

Mis kasu sellest talle on?

Milliseid probleeme ja kuidas sa lahendad või aitad lahendada.

Sinu potentsiaalne klient tahab teada, kuidas sinu pakkumine tema elu paremaks muudab.

Reklaamtekstide kirjutamisel on probleem on tegelikult veelgi suurem.

Sotsiaalmeedia ja internetiturunduse buum on kaasa toonud olukorra, kus iga ettevõte vajab pidevalt värsket sisu, uusi postitusi ja reklaame ning enamasti inimene, kes neid kirjutab, ei tea mitte midagi müügist ega copywritingust. 

Ning see pole tema süü… keegi ei ole sündinud siia ilma suurepäraste müügioskustega.

Esiteks – tal pole vastavaid teadmisi, kuna teda pole koolitatud. Keegi pole talle näidanud, mismoodi pealkirju ja tekste kokku panna, et nad teeniksid ettevõttele raha, mitte ei oleks lihtsalt niisama postitatud postitamise pärast.

Muidugi erinevat sisu on väga palju: sotsiaalmeedia postitused, reklaamid, artiklid, videod… aga ma räägin nendest, mis on loodud konkreetse eesmärgiga – panna inimesed tegutsema ja veenda, et sinu toode või teenus on parim ja et nad peaks seda kohe ostma või proovima.

Mitu sellist, kindla eesmärgiga reklaami sinu ettevõttes hetkel jookseb ning igapäevaselt müüke ja kliente toob? 

Teiseks – tootetutvustus on nõrk. Võimalik, et kirjutaja ei tunne toodet (või teenust) ning ei tea ise ka päris täpselt MIKS keegi üldse peaks tahtma seda osta.

Või eeldab kirjutaja, et kõik juba niikuinii teavad (sest ta ise teab) pakutava kohta kõike ja nii jäävad tekstid laisaks ja segaseks. 

Kolmandaks ei tunta oma sihtrühma ehk KES on klient. Väga raske on kedagi veenda, motiveerida või kellegile müüa, kui sa ei mõista tema probleeme, muresid ja unistusi.

Tulemuseks järjekordne keskpärane reklaam, mille klikihind on kallis, läbiklikkimise määr madal ning müügid olematud.

Sellel polnud võimalustki, sest ta ei suuda täita reklaami esimest ülesannet – võita inimese TÄHELEPANU (tuhandete teiste reklaamide keskel).

Ka ettevõtte omanikud ei tea neile küsimustele enamasti vastust, sest iga päev peab juba mitmeid erinevaid mütse kandma. Tegelema tootearenduse, ettevõtte juhtimise, raamatupidamise ja mitme muu asjaga ning lihtsalt ei ole aega.

Nii need kuud ja aastad mööduvad… postitused on tehtud, uudiskirjad saadetud ja reklaamid jooksevad, aga tulemusi ei ole või on kehvapoolsed. 

Paljud ettevõtted on sunnitud selle tulemusel lausa uksed sulgema. 

Kuid tegelikult polnudki probleem kunagi tootes…

Õnneks saab igaüks õppida, kuidas oma toodet edukalt müüa… kui sa avastad õiged tehnikad ja sõnad, mis panevad inimesed ostma.

Copywriting ongi sisuliselt müümine. 

Ükskõik, kas sa müüd internetis, näost-näkku, Facebookis, e-mailis või videos, copywriting on sõnade ja teksti kokku panemine selliselt, et inimesed klikiksid, ostaksid, helistaksid või muul moel sinuga tehingu sooritaksid.

Ja igaüks saab õppida, kuidas rohkem müüa.

Kui sa oled tegutsev või alles alustav ettevõtja, turundaja, sotsiaalmeedia haldaja, müügiinimene, siis sinu oskus luua müügitekste, mis panevad inimesed tegutsema, on igas ärivaldkonnas kriitilise tähtsusega – see on reaalne raha teenimise oskus!

Facebooki reklaam võib tuua veebilehele uusi potentsiaalseid kliente hinnaga 0,12 € inimene või 0,74 € …

Üks reklaam võib tuua kas 19 000 € eest müüki või 1000 €…

E-mail (väikesele kliendibaasile), mis on kirjutatud arvestades klienti võib tuua uusi tellimusi ühe päevaga 5000 € väärtuses.

E-mail, mis on lihtsalt kokku pandud, et kiri teele saata, aga kõigest mõnisada eurot müüki.

Mõlemal juhul on vaja panna kokku reklaamtekst, investeerida aega ja raha. 

Vahe tulemustes võib olla mitmekordne!

Kumma variandi sa valiksid?

Mul läks ettevõtluses mitu head aastat enne kui hakkasin aru saama, mida sõna copywriting üldse tähendab.

Nähes nüüd, kui palju lihtsamalt on võimalik oma tooteid ja teenuseid müüa (ilma, et peaks kogu aeg uut sisu leiutama). 

Piisab mõnest õnnestunud reklaamist ning keskendudes nende loomisele, garanteerid stabiilsemad tulemused, teenid rohkem kasumit ja vähendad oluliselt enda stressitaset.

Mul on hea meel tutvustada sulle uut copywritingu koolitust, kus keskendume just reklaamtekstide kirjutamisele.

Jagame sinuga seal 3 erinevat reklaamteksti kirjutamise (copywriting) tehnikat, mis aitavad igaühel kirjutada tekste, millel on ainult üks eesmärk – MÜÜA.

Need töötavad igal pool, kus sul on vaja müüa või käivitada müügiprotsess.

Esimene tehnika pärineb juba 19. sajandist ja seda võib kasutada igal pool ja iga valdkonna puhul. Teeb väga lihtsaks Facebooki reklaamide, e-mailide ja maandumislehe tekstide loomise.

Teine on ilmselt kõige kindlam müügitehnika, mis kunagi leiutatud. Kolme elemendi abil paneme kokku copy, mis paneb inimesed kohe tegutsema.

Kolmas tehnika kasutab osaliselt NLP’d ehk neurolingvistilist programmeerimist ning ühe lihtsa harjutuse abil (teeme koos) õpime, kuidas see aitab sul oma toodet ja teenust müüa. 

Veel õpime ühe üllatavalt lihtsa küsimusega kirjutama igavad toote omadused kasuteguriteks, mis kõnevatad inimesi ja panevad toodet või teenust tahtma.

Neid saad kasutada kodulehel, tootelehel, sotsiaalmeedias, e-mailides, brošüürides jne.

Lisaks õpid kirjutama ka paremaid pealkirjasid, sest kui pealkiri ei suuda tähelepanu võita ja panna inimest lugema järgmist rida, siis pole ka ülejäänud reklaamtekstist ega pakkumisest kasu.

Need tehnikad on kõige kiirem viis müükide kasvatamiseks ja ilma, et vajaksid muid tehnilisi oskuseid.

Koolituse tulemusel:

  1. Tead, mis paneb inimesi ostma
  2. Õpid märkama (Facebooki) reklaame, mis raiskavad raha ja ei too müüke
  3. Saad teada suurimad vead, mida müügitekstides tehakse
  4. Õpid tundma oma klienti ja tema vajadusi
  5. Oskad müügitekstides kasutada õiget sõnavara ja väljendeid
  6. Tead, kuidas kirjutada igavad toote omadused kasuteguriteks, mis kõnevatad inimesi ja panevad toodet või teenust tahtma
  7. Oskad Facebookis ja Googles teiste hulgast välja paista ja õige pealkirjaga inimeste tähelepanu võita
  8. Mõistad, kuidas teha rohkem müüki ilma allahindluseta ehk õpid pakkumist paremini presenteerima
  9. Tead, kuidas kirjeldada toote kasulikkust inimesele nii, et see tekitab temas huvi edasi lugeda ja ka osta (reaalse ettevõtte näitel)

Oma esimese ettevõttega (Boost Yourself) oleme kõik need samad vead ise läbi teinud. Meil polnud õrna aimugi, kuidas kirjutada teksti, mis paneks kliendi ostma (ilma, et tekst ei oleks liiga “pealetükkiv”) ja kui oluline roll sõnadel müügis tegelikult on.

Aidates ettevõtetel teenida miljoneid eurosid ja olles koolitanud Eestis ligi 2000 ettevõtjat, näen, et müügitekstide kirjutamine ehk copywriting on igas äris üks tähtsamaid oskuseid.

Facebooki koolitus

Sellest copywritingu koolitus sündiski, et sina ei peaks samu vigu ise läbi tegema ning enda aega ja raha raiskama, vaid võiksid läbi parema turunduse suuremat kasumit teenida ja rohkemate inimesteni jõuda.

Esimese koolituse tegime novembris väikese grupi ettevõtjatega ja üks ettevõtte omanik (aastakäive 1 miljon) lubas enda copywriteri pärast meie koolitust lahti lasta. 

Mitte tema kirjutamisoskuse pärast, vaid et tekstid ei sisaldanud müügi saamiseks vajalikke elemente. 

Müük on ju igas ettevõttes kõige tähtsam osa. Sest see on ainus tegevus, mis sissetulekut tekitab ja kui ametinimetuselt “copywriter” isegi ei tea, kuidas müüvaid tekste kirjutada, siis sul on seda koolitust päris kindlasti tarvis.

Õpi kuidas strateegiliselt kasutada õigeid sõnu ja copywritingu tehnikaid, mis panevad inimesed tegutsema ja ostma.

Pean hoiatama – 11. veebruari koolitusele on juba 8 osalejat kirjas ja kohtade arv on väga piiratud (järgmine tuleb alles aprillis).

Koolitus toimub Zoomi vahendusel ja kestab 09:00 – 17:00

  • Koolitus koosneb veebiseminarist, arutelust, praktilistest näidetest ja iseseisvatest töödest 
  • Privaatne grupp, kus oleme toeks sulle pärast koolitust ja saad tagasisidet enda reklaamtekstidele
  • Õpetusvideod 3 müügitehnikaga koju kaasa, et saaksid neid tekstide kirjutamisel uuesti üle vaadata ning harjutada

Koolituse hind 395 € + KM (täishind 495 € + KM)

Oleme ka Töötukassa koolituskaardi partner

Õppekava: Turundus ja reklaam

KKK

Kas see koolitus on sobilik ka alustavale ettevõttele?

Jah, see koolitus on kõigile, kes tahavad oma tooteid või teenuseid paremini müüa. Alustava ettevõtte puhul on veelgi tähtsam, et saaksid ettevõttele kiiremini hoo sisse.

Kas osalemiseks vaja eelnevaid teadmisi?

Ei ole. Sul on vaja ainult arvutit, internetti, kirjutusvahendit ja tahet oma tooteid või teenuseid paremini ja rohkem müüa.

Kas koolitus sobib ka B2B ettevõtetele?

Jah, koolitus sobib kõigile, kes oma tooteid või teenuseid müüvad. Olenemata valdkonnast.

Kas ma saan koolitusel osaleda Töötukassa kaudu?

Jah, oleme Eesti Töötukassa koolituskaardi partner ja koolitusel saab osaleda ja Tööta ja Õpi programmi raames. 

SIND KOOLITAVAD PRAKTIKUD

Sind koolitavad Sven Nuum ja Teet Torim. Oleme ise ettevõtjad ja praktikud ning jagame koolitustel ainult seda, mida oleme katsetanud ja mis tulemusi toob. Õpetame Tal Techis digiturundust, oleme Eesti E-kaubandusliidu juhatuses ning aitame teistel tublidel Eesti ettevõtetele uue ajastu kanaleid turunduses õigesti kasutada.