Turundajatele: “Millele tuleb 2018. aastal sotsiaalmeedias tähelepanu pöörata?”

Instagram

Instagram on viimase kahe aasta jooksul suure hoo sisse saanud ning uusi võimalusi lisandub kiiremini, kui üheski teises sotsiaalmeedia kanalis.

Seda vedurit veab järjest kasvav mobiilne shopping ning Instagram peab sellega tublisti ühte sammu, luues järjest rohkem uusi võimalusi – reklaamid, Storyd, omavaheline suhtlemine ja pildil märgitavad tooted, mis on küll alles beta, aga tulemas kohe varsti.

Online toodete müümine proovitakse järjest mugavamaks teha võimalikule kliendile. Paljusid asju katsetatakse täna USA turul, aga neid lastakse järjest ka üle maailma laiali. Et uuendustega kursis olla ja platvormi tundma õppida, tuleb seda ise kasutada ja kui sa veel ei ole alustanud, siis aastal 2018 on aeg endale Instagrami konto avada.

Kindlasti ei pea kõik ettevõtted Instagramis olema ja ilma kanalit tundmata sinna lihtsalt “insta tegemise” pärast pole mõtet tulla. See on ajaraiskamine ja brändile kasu ei too, veel vähem aitab müüke kasvatada.

Instagramis tuleb vaeva näha, et üldse välja teenida inimese tähelepanu. See nõuab aega ja platvormi, ehk kõikide võimaluste tundmist. Alates postituste tegemisest, sagedusest, sisu leidmisest, hastagide kasutamisest kuni sinu valdkonna mõjuisikutega koostöö tegemisest.

Facebook

2018 aastal Facebookis enam tasuta äri ei ehita ja orgaanilise nähtavuse virisemine on enda ajaraiskamine. Kasutades Facebooki igapäevaselt kodulehele liikluse toomiseks, nägime juba 2017 ära, et orgaanilise leviku peale pole mõtet loota. Ja miks peakski, kui Facebook on loonud täna ajaloo parima võimaluse õige sihtrühmani jõuda?

Võta Facebooki kui tasulist kanalit, kuhu investeerides saad vastu ja hakkab seda hoopis teistmoodi vaatama – tööriista, mis aitab sind. Mitte ei pidurda.

Võid alustada juba 5€ päevas ja kasutades Facebook Pixeli võimalusi, võib panna jooksma automatiseeritud kampaaniad, mis toovad 24/7 uusi potentsiaalseid huvilisi kodulehele. Sõltumata sellest, kas keegi uudisvoos laigib või jagab.

Facebook pakub parimaid võimalusi väga täpseks sihtimiseks ja järelturundamiseks ning kes pole veel neid võimalusi õppinud enda äri jaoks kasutama, jääb paljust ilma.

  • Määrata täpsed võimalused: mees, naine, vanus või asukoht
  • Saad välistada juba fännibaasis olevad inimesed, et jõuda uuteni
  • Ehita üles automatiseeritud kampaaniad, mis toovad 24/7 uusi huvilisi kodulehele
  • Välista Pixeli abil need, kes on juba külastanud kodulehte
  • Suuna väga täpselt sihitud järelsõnumid neile, kes on mingit konkreetset lehte külastanud – vaadanud tooteid, külastanud teenuste lehte
  • Teata uuest tootest või kampaaniast neile, kes on sinu kodulehte külastanud viimase 30 või kuni 180 päeva jooksul
  • Kutsu tagasi tellimust lõpetama klient, kelle ostuprotsess jäi lõpetamata
  • Tee lisamüüki neile, kes juba on sinult ostnud ja kellele meeldib sinu toode

Need on vaid mõned võimalused, mida Facebooki reklaamihaldur ja Pixeli võimalused tegelikult pakuvad.

Selleks tuleb investeerida aega ja raha ning esmalt peaks need võimalused endale selgeks tegema.

Neid võimalusi kasutab täna Eestis üks kümnest ettevõttest ja kui soovid enda üheksast konkurendist sammukese ees olla, siis on aeg endale Facebook Pixel selgeks teha.

Facebook Messenger

Messenger tegi algust juba 2017. aastal. See on uute võimalustega ja esimesed julged katsetajad näevad seal väga häid tulemusi. Põhjus lihtne – keegi teine veel ei kasuta.

Annab võimaluse klientide või potentsiaalsete klientidega vestlust alustada, luua automatiseeritud vastustega tegevusi ning saata kodulehele, teha pakkumisi.

Võimalik, et sealt kasvab ettevõtete jaoks midagi emaili sarnast ja kindlasti üks kiiremini kasvav turunduskanal aastal 2018, mida ka ise oleme testima hakanud.

Automatiseerimine ja personaliseerimine

Alustades nii lihtsast asjast, et emailis on inimese eesnimi kuni selleni, et peale ostu/registreerimist saab inimene automatiseeritud meilijada.

Uue kliendini jõudmist kiputakse enamasti üle tähtsustama ning unustatakse ära ostu sooritanud kliendi järelteenindamine. Inimene sooritab ostu ja see on kõik? Võta tšekk ja järgmine klient?

Aga miks mitte üles seada peale ostu meilijada, kus saad öelda tere, tutvustada enda brändi, teisi tooteid ja jagada selgitusi toote paremaks kasutamiseks? See on ühekordne töö, aga loob palju väärtust.

Kliendi eluaegne väärtus aitab kasvatada äri, mitte ühekordsed ostud ning automatiseerimine saab siin suureks abiks olla.

Nii Facebook kui email, võimaldavad turunduses personaliseerimist ja automatiseerimist väga hästi kasutada ja 2018. aastal võidavad need, kes sellele aega panustavad.

Digilaiskus

Täna on jõudnud digiturundus sinna, et sa ei saa enam sama visuaaliga (väliplakat ja instagrami reklaam) teha head turundust.

Selline digilaiskus on täna läbinähtav ja sellisest turundamisest vaadatakse mööda. Iga kanal nõuab oma lähenemist turundamisel ja reklaamid on vaja vastavalt sellele kohandada.

Seega, iga kanal on erinev ja aasta 2018 sunnib ettevõtteid oma digilaiskust üle vaatama ning rohkem eesmärgi nimel pingutama.

Miks me sellest sulle räägime ja kuidas aidata saame?

Kasutame Instagrami ja Facebooki igapäevaselt enda äri ehitamiseks (Boost Yourself) ja läbi 6h koolituspäeva andsime eelmisel aastal enda praktilist kogemust edasi 200+ turundajale ja ettevõtjale.

Kui soovid 2018. aastal enda sotsiaalmeedia järgmisele tasemele viia ning õppida seda, mida 90% Eesti ettevõtteid veel ei kasuta, siis pane ennast kirja.

NB! Kõik 2017 koolitused olid välja müüdud ja kohtade arv on piiratud.

Teet ja Sven

MEELDIS? JAGA EDASI