Ma õppisin 3 aastat ülikoolis ärijuhtimist.
Maksin 10 000 eurot ja ma olin pärast seda rohkem segaduses kui enne.
Kuulasin sadu podcaste. Lugesin raamatuid. Käisin kursustel, mille hinnasildid algasid kolmest nullist.
Ja pärast seda kõike ma ei teadnud, kuidas oma äri alustada.
Tundub nagu mingi nali, eks?
Aga ei olnud.
See oli päris valus ja ka kallis kogemus.
Kui sa küsiksid minult täna: „Sven, mida sa oleksid teada tahtnud enne oma esimese ettevõtte loomist?”
…siis ma ütlen sulle ausalt:
Need 3 asja oleksid säästnud minu aega (ja tuhandeid eurosid):
1. Ära alusta logost
Alusta sihtrühmast.
Kellele sinu toode või teenus mõeldud on? Millised on tema mured, väljakutsed ja unistused? Mis probleemi sa lahendad ja mida sa talle pakkuda saad?
Kui varem oli see kalli konsultandi töö, siis nüüd teeb igaüks AI abiga selle ära 30 minutiga.
Mikroäri Meetodil näitan täpselt, kuidas ja mis seal oluline on.
2. Turundus on su ettevõtluse hapnik
Sul võib olla parim toode ja ilus koduleht…
Aga kui keegi ei tea, et sa olemas oled, siis ei juhtu midagi.
Ja siis sa hakkad kahtlema oma idees.
Hindad üle, mõtled ümber ja arvad, et probleem on tootes. Kuigi tegelikult on probleem selles, et keegi ei tea sind.
Sellepärast on turundus alustava ettevõtja jaoks tähtsam kui kõik muu.
Olen ise teinud veebiportaali, restoranide turundust, e-poodi, ehitanud videotreeningute platvormi, loonud veebikoolitusi ja konsulteerinud turunduses ettevõtteid 87 erinevas valdkonnas.
Olen näinud sadade ettevõtete turunduse sisse ning tean, mis töötab ja mis mitte.
Kuna see on nii oluline teema, käsitlen seda Mikroäri meetodi kursusel põhjalikumalt kui ükski teine ettevõtluskoolitus Eestis.
Sa õpid:
- suurimad vead, mida alustajad turunduses teevad ja kuidas neid vältida
- kuidas tekitada inimestes soovi osta, ilma et peaks midagi pähe määrima
- kuidas luua väärtuspakkumine, mis paneb kliendi peatuma
- millised Facebooki, Instagrami ja TikToki strateegiad päriselt toimivad
- kuidas kasutada ChatGPT-d, et kirjutada müügitekste, postitusi ja kirju kiiremini ning kergemalt
Ilma turunduse ja reklaamita on su äri nagu restoran keset metsa. Ilus, aga tühi.
Sa ei pea olema turundusekspert.
Aga sa pead teadma, kuidas oma tootest rääkida nii, et see kõnetab.
3. Õpi neilt, kes on selle tee ise läbi käinud
Enne kui mängu mängid, õpi võitjatelt. Kui sa ei taha nende elu, siis ära mängi nende mängu.
Ma õppisin ülikoolis 3 aastat akadeemikutelt, kellest ainult kaks olid ise ettevõtlusega tegelenud.
Kahjuks on paljude ülikoolide ettevõtluse õppejõud lihtsalt akadeemikud.
Nad pole ise kunagi äri loonud. Pole kunagi müünud. Pole tundnud, mida tähendab, kui müüki ei tule ja arved vajavad tasumist.
Aga nad õpetavad ettevõtlust.
Vali hoolega, kelle käest sa õpid.
Sest see inimene mõjutab kogu su mõtlemist, tegevust ja tulemusi.
Ja vale inimene tähendab sageli ka valesid tegevusi.
(Mis omakorda tähendab raisatud aega. Ja aega sul ei ole lõputult.)
Mina kogusin olulisi tükke kümnetest kohtadest ning selleks kulus aastaid.
Sina ei pea.
Keeruliselt räägivad need, kes teemat ei valda.
Saad kõik vajalikud teadmised, et ideed arendada ja testida, leida esimesed kliendid ja luua häid reklaame ning hakata tegutsema juba mõne nädalaga.
Kui tahad ettevõtlusega alustamise kohta rohkem teada, vaata ka koolitust Mikroäri Meetod.