Kuidas jõuda millenniumlasteni?

Milleeniumilapsed

Meeldib või mitte, aga on fakt, et uus põlvkond on toonud endaga kaasa palju muutusi turul. Üha enam küsimusi valmistab see, kuidas läheneda Y-põlvkonnale ehk teisisõnu millenniumlastele, kes on sündinud aastatel 1982-2000.

Miks on ettevõtetel oluline millenniumlastele tähelepanu pöörata?

Y-generatsioon ehk millenniumi põlvkond on demograafiline rühm, mis järgneb X-põlvkonnale (sündinud 1960-1979. aastal) ning eelneb Z-generatsioonile (sündinud hiljem kui 2000. aastal). Millenniumi põlvkonna puhul on tegemist töötava generatsiooniga, kes veedab palju aega sotsiaalmeedias.

Millenniumi põlvkonna jaoks pole enam traditsioonilisel turundusel nii suurt mõju kui varem ning pigem usaldatakse teiste inimeste soovitusi, kui reklaami ennast. Ettevõtetel on oluline teha endale selgeks, kuidas nad jõuaksid kõige efektiivsemalt millenniumlasteni ning milline sisu neid enim kõnetaks.

Kui sa tahad rohkem mõista, kuidas see generatsioon mõtleb ning oma ostuvalikuid teeb, siis sotsiaalmeedia on õige koht selle välja uurimiseks ja ettevõtetel nendeni jõudmiseks. Küll aga on sotsiaalmeedias palju erinevaid võimalusi ja kanaleid, mida kasutada. Kui sinu ettevõtte sihtrühm on just millenniumi põlvkond, siis kuidas valida õige kanal?

Kui X-generatsiooni seast leiab enim Facebooki kasutajaid ja Z-generatsiooni hulgas kogub populaarsust Snapchat, siis millenniumi põlvkond on hakanud kasutama kõige enam Instagrami.

Millenniumi põlvkonna seas on Instagrami hakatud kasutama isegi rohkem kui teisi kanaleid. Meie eelmisest artiklist (Kas minu ettevõte peaks olema Facebookis või Instagramis?) on näha, et Instagrami kasutajaid vanuses 18-29 on kokku lausa 51%. Tehnoloogia ettevõtte LivePerson arvab, et 65% millenniumlastest ja Z-generatsioonist, tarbib sotsiaalmeediat isegi enam kui veedab aega oma päriselus.

Ole aktiivne seal, kus asub sinu sihtrühm

Hetkel on juhtival positsioonil veel Facebook, küll aga on Instagram väga kiiresti arenenud: tänaseks on seal 1 miljard inimest, kellest 370 000 on eestlased. Arvatakse, et aastaks 2020 kasvab see veel enam, eriti vanemate inimeste seas. Kui sulle seni on tundunud, et Instagrami kasutab vaid noorem põlvkond, siis tegelikulikult see päris nii ei ole. Instagrami kasutajad on tegelikult hoopis vanemad, kui arvatakse. Seda kasutab vanuses 45 kuni 54 aastat rohkem kui vanuses 13 kuni 17 aastat. Täpsemaid arve saad näha siit.

Kui millenniumlaste põlvkond veedab palju aega Instagramis, siis oleks kasulik ka sinu ettevõttel seal aktiivne olla. Kõik, mida nad näevad Instagramis, mõjutab nende valikuid. Niisiis, kui seni ei ole Instagram sulle tundunud sobilik turunduskanal, aga oled olnud hädas oma sihtrühmale sõnumi edastamisega, siis ehk on aeg mõelda ümber?

Loe lisaks: Kuidas saada Instagramis esimesed 1000 jälgijat?

Instagram mõjutab millenniumlaste ostuvalikut

Instagram ei ole tänasel päeval Eestis veel küll kanal, kus sõna otseses mõttes müüa, küll aga hea kanal, kus mõjutada inimese ostuvalikuid. Näitena saame tuua Breden Kidsi, kelle jaoks on Instagram kanal, kus nad tutvustavad inimestele oma tootevalikuid ning inspireerivad emade elustiili eluliste ja humoorikate tsitaatidega, mõjutades seejuures hilisemaid ostuvalikuid.

Veel ühe näitena toome Premia jäätise, kes ei müü oma tooteid isegi e-poes, kuid Instagram on hea kanal informatsiooni edastamiseks, mis mõjutab samuti hilisemaid ostuvalikuid poes. Premia on saanud väga palju tagasisidet ja päringuid klientidelt peale seda kui nad oma Instagrami aktiivsemalt üles hakkasid ehitama.

Kuidas tegutseda Instagramis?

Oleme kirja pannud mõned nõuanded, mida võiksid rakendada, et sinu tegevus Instagramis millenniumi generatsioonile rohkem korda läheks.

Märka oma jälgijaid

Millenniumi generatsioonile on oluline, et neid märgatakse. Proovi olla aktiivne: vasta inimeste kirjadele ja kommentaaridele, like ja kommenteeri ise oma jälgijad, ole oma jälgijatega pidevas suhtluses. Mida rohkem sa oled nendega suhtluses, seda enam sa mõistad ka nende soove.

Kaasa jälgijad oma tegevustesse

Kui sa lood Instagrami sisu, siis proovi kaasata sinna ka inimesi, kes su kontot jälgivad. Millenniumi generatsioonile meeldib olla osake sinu konto sisust.

Näide: Meie Boost Yourselfiga oleme tekitanud oma kommuuni hashtagi #boostyourself, kus kutsume inimesi aktiivselt seda kasutama. Inimesed lisavad pilte koos meie smuutidega ning juurde panevad hashtagi, et me nad leiaksime. Kogutud pilte saame kasutada Boost Yourselfi sisu loomisel, kuhu märgime alati ka inimese ära.

Räägi sellest, mis on aktuaalne

Millenniumlastele meeldib väga oma arvamust avaldada. Proovi leida aktuaalseid teemasid, mille baasil sisu luua. Avalda oma arvamust või küsi inimestelt, mida nemad arvavad. Kui teema on piisavalt aktuaalne, siis võib loota sealt aktiivset sõnavõttu. Võid serveerida seda ka läbi huumori.

Jaga väärtuslikku ja huvitavat infot

Lisaks kampaaniatele, allahindlustele ja muudele teavitustele soovib millenniumi põlvkond saada ka väärtuslikku ja huvitavat infot. Näiteks Breden Kids räägib oma Instagrami storydes, miks nende mütsid nii soojad on. See tekitab inimestes soovi toote omamiseks ning suures pildis ka ettevõttest endast positiivse kuvandi.

Kokkuvõtteks ütleks, et Instagramis jagatav sisu mitte ainult ei suurenda brändi või toote teadlikkust, vaid tagab ka võimaluse millenniumi generatsiooniga paremaks suhtlemiseks.

Instagramis tegutsemise eesmärgiks polegi sedavõrd mitte otsene müük, küll aga tarbijates tunde tekitamine, et ettevõtted jagavad nende väärtusi ning saavad neid aidata, millest omakorda kujuneb lojaalsus ja lõpptulemusena kasvab ka müük.

Seega, kui ka sina tahad selgeks saada, kuidas Instagramis turundada nii, et see läheks korda millenniumi generatsioonile, siis on sul võimalus tulla meie Facebooki ja Instagrami koolitusele.

Koolituselt saad vajalikud teadmised sotsiaalmeedias paremaks tegutsemiseks.

Pildi autor: Unsplash, Julián Gentilezza

Kasutatud allikad

https://blog.hootsuite.com/facebook-shifts-instagram-emerges-new-home-brands/
https://www.business.com/articles/engaging-millennials-instagram-marketing/
https://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/millennials-generation-z-smartphone-habits-apps-communications-real-life-a8008641.html
http://www.pewresearch.org/fact-tank/2018/04/11/millennials-largest-generation-us-labor-force/