11 viga, mida turundajad Facebookis reklaamides teevad ja kuidas neid vältida

Facebooki reklaamide tegemine

Facebooki reklaam on tänapäeval üks kõige populaarsemaid reklaamindusplatvorme, seda kasutab ligi 92% sotsiaalmeedia turundajatest, kuid kas kõik need inimesed kasutavad seda platvormi ka õigesti?

Kaugeltki mitte.

Käime läbi enam levinud vead, mida ise nelja aasta jooksul teinud oleme ning mida näeme konsultatsioone ja koolitusi tehes teisi turundajaid tegemas.

Loe need läbi ja saad neid vältida.

1. Reklaami eesmärgi mittemõistmine

Enda turunduseesmärgi seadmine on üks kõige esimesi samme, kui luua Facebooki reklaam. Kuna valikus on nii palju erinevaid võimalusi, siis kuidas olla kindel, et valid õige?

Mõtle enda lõppeesmärgile. Mida sa tahad, et Facebooki kasutaja teeks? Saaks su brändi kohta rohkem teada, külastaks veebilehte, sooritaks tehingu? Kui otsustad, mis on su reklaami lõppeesmärk, siis on sul lihtsam valida, millist reklaami eesmärki sa vajad.

Kui valid vale eesmärgi, siis mitte ainult ei lähe sa Ad Manageris alla mööda valet rada, vaid lõpuks kulutad sa ka rohkem raha millelegi, mida sa tegelikult ei tahtnud.

2. Vale sihtgrupp

See tundub küll ilmselge, aga me ei saa minna edasi ilma seda mainimata.

Facebooki reklaamindusel on üks kõige robustsemaid sihtimise võimalusi digitaalses maailmas (mistõttu see ongi nii võimas ja tõhus), kuid siiski saadetakse laiali igale poole.

Miks ma näen venekeelseid reklaame, kuigi ma ei ole vene keele oskust enda Facebooki profiilis märkinud? Reklaamijal on seda lihtne vaid ühe klikiga välistada.

Teisena kasutatakse erinevat visuaali meeste ja naiste puhul, sest kui pilt ei suuda esimese asjana minu pöialt peatada, siis miski muu siin aidata ei saa.

Kolmandaks – asukoht! Miks ma näen Tallinna kohaliku omavalitsuse volikogu valimiste reklaame Kuressaares? Jällegi väga lihtne on valida täpne asukoht, lausa 1 miili täpsusega ja väga lihtne on eelarve ka lihtsalt niisama ära kulutada.

Lisaks soovitaks testida ka erinevaid vanusegruppe (näiteks nooremad kuni 30 ja 30-50) ja võrrelda tulemusi.

3. Liiga lai (või liiga kitsas) sihtrühm

Kui lood enda reklaami, siis vaata kindlasti publiku suurust, et näha kas sihid liiga paljusid – või liiga vähe – inimesi. Selleks, et seda teha, vaata potentsiaalset ulatust.

Kui reklaam on sätestatud jõudma sadade tuhandete või isegi miljonite inimesteni, siis küsi endalt, kas seal realistlikult on nii palju inimesi, kes oleks väga huvitatud su pakkumise tellimisest sel samal hetkel. Kui vastus on ei? Siis kitsenda enda jälgijaskonda, valides lisa demograafia andmed või huvid.

Teisalt, ei taha sa publiku suurust ka liiga palju kitsendada, et see muutub liiga väikseks, et seda üldse kasutada.

Õnneks on Facebooki reklaamihalduris seier, mis näitab, kas sinu valitud publik on liiga kitsas või liiga lai.

4. Sa muudad kõike liiga kiiresti

Kannatlikkus on voorus ning kui sa muudad enda reklaami liiga sageli, siis see ei pruugigi jõuda õigete inimesteni.

Erinevate näitajate kätte saadavaus, nagu Facebook seda võimaldab, võib olla nii õnnistus kui needus. Kui sa jälgid kampaaniat ja seal pole midagi toimunud alates sellest, kui sa seda viis tundi tagasi muutsid, siis see pole tingimata sellepärast, et kampaania ei toimi. Lase sellel veel mõnda aega olla, ilma pideva jälgimiseta.

Jäta 24 kuni 48 tundi, et Facebook optimeeriks reklaami pärast seda, kui seda on toimetatud. Muutuste sisseviimine võtab aega, ja kui sa pidevalt kohandad, ei lase sa reklaamil sinu kasuks tööd teha.

5. Ei välista kasutajaid, kes on juba su pakkumise vastu võtnud

See on viga, mida juhtub liiga tihti!

Facebook on loonud võimaluse välistada need inimesed, kes on juba soovitud tegevuse lõpuni teinud ehk ostu, registreerimise, hinnapäringu vms. Paljud turundajad pole nende võimalustega veel tuttavadki ja sama reklaam jookseb samale publikule 3 kuud järjest.

Selleks tuleb võtta kasutusele Facebook Pixel, et välistada need, kes on juba kliendid või mingit alalehte külastanud. Nii ei kuluta sa asjatult raha ega tüüta olemasolevaid kliente.

Selle asemel saad neile midagi muud ja uut saata.

6. Piltide tähtsuse eiramine

Arvestades, et pildid vastutavad reklaami edukuse eest 75%-90%, oleks aeg hakata rohkem tähelepanu pöörama sellele, milliseid visuaale sa enda Faceboki reklaamides kasutad.

Facebook pakub mitmeid erinevaid reklaami formaate ja enamusel neist on võimalus lisada vähemalt üks pilt. Kusjuures, kui sa valid karusselli või slaidiesituse formaadi, saad sa lisada mitmeid pilte, et aidata püüda kasutaja tähelepanu ja suurendada võimalust klikkimiseks või tehingu sooritamiseks.

David Ogilvy tehtud uurimusest selgus, et pilte vaadatakse kõigepealt, enne kui teksti isegi loetakse. See pole väga üllatav, sest pildid on hea viis lugeja tähelepanu saamiseks sel ajal, kui ta sirvib uudisvoos.

Aga kuidas valida õiget pilti?

Pea meeles, et alati tuleb mõelda tagasi enda reklaami pakkumisele ja eesmärgile. Pildil peaks olema selge seos pakkumise, toote või teenusega, mida sa promod. Suvalise pildi valik, mis ei toeta pakkumist, ei aita sul edastada enda sõnumit, isegi kui see tõmbab tähelepanu.

Proovi kasutada tasuta teenust, näiteks Adobe Spark, et kujundada paremini tähelepanu haaravaid pilte.

7. Pealkirjaga möödapanek

Paljud inimesed arvavad, et pealkirjad on reklaami juures lihtsaim osa. Sa lihtsalt tood välja, mis su pakkumine on, eks? Vale!

Pealkiri: “Meil on müügil kvaliteetsed, aga igavad pealkirjad.”

Su pealkiri peaks selgitama su toote või teenust selliselt, et tekiks huvi saada rohkem teada su pakkumise kohta.

Mida see minu jaoks teha aitab? Mis mulle sellest kasu on? Kuidas see minu elu paremaks teeb?

Lisaks, ära unusta: lühem on parem.

See ei tähenda, et pikk oleks halvem ja polegi head ega halba, on lihtsalt liiga igav pealkiri!

Kui sinu eesmärgiks on tähelepanu saada, siis sihi täpset ja lühikest pealkirja.

8. Selge väärtuspakkumise puudumine

‘’Kuna auditoorium hoolib varasemast vähem, mida sa öelda tahad, on suurimaks väljakutseks mõista, mida tarbija mõtleb ja mis teda motiveerib,“ selgitab kirjanik ja  turundusteemade eestkõneleja John Fahy.

Selleks, et inimesi motiveerida ja enda poole püüda, tuleb jõuda tugeva ja ahvatleva väärtuspakkumiseni.

Et su reklaamil oleks tugev väärtuspakkumine, keskendu sellele, et see:

  • Oleks selge ja lihtsasti mõistetav
  • Annaks teada tulemustest, mida kasutaja saab, ostes sinu toodet või teenust
  • Väldiks klišeesid nagu ülivõrded ja slängi
  • Selgitaks, kuidas see on erinev või parem konkurendi omast

9. Järelturundamise mittekasutamine

Palju pingutatakse selle nimel, et inimene kodulehele tuua, aga mis saab edasi?

Enamu kui 90% Eesti ettevõtetest ei kasuta tänaseni Facebooki järelturunduse võimalusi, kuigi see võiks aidata mitmekordistada tulemusi.

Facebook Pixel võimaldab saata täpselt suunatud reklaame neile, kes on:

  • Külastanud sinu kodulehte viimase 1-180 päeva jooksul
  • Külastanud mingit konkreetset alalehte
  • Lisanud toote ostukorvi, aga pole ostu lõpuni teinud

See on kõigest killuke osa, nagu näed ka enda konversioonimäära protsendist, siis esimesel külastusel ostab/teeb soovitud tegevuse ainult (heal juhul!) paar protsenti nendest.

Kui sa veel ei kasuta Facebook Pixelit, siis nüüd on viimane aeg see kasutusele võtta, muidu jätad lihtsalt niivõrd palju potentsiaali kasutamata.

Või kavatsed oodata, kuni Facebooki parimad ajad saavad läbi?

10. Videoreklaamidele tiitrite mitte lisamine

Kas oled märganud, kuidas videod hakkavad automaatselt mängima, ilma helita, kui sa lähed neist Facebookis uudisvoos kerides mööda?

See on sellepärast, et Facebooki hiljutise uuringu järgi, 80% inimesi reageerivad negatiivselt nii platvormi kui reklaamija suunas, kui video mängib automaatselt heli. Lisaks leidis Facebook, et 41% videotest olid helita üsna mõistmatud, mistõttu kõik aeg, vaev ja raha, mis sa paned video loomisesse võib olla suur raiskamine.

Proovi luua parem üks video, kus heli pole, aga on tiitrid. Nii saavad inimesed sinu videot ka avalikus kohas ilma hääleta vaadates sisust aru.

Märkus: Me ei ole seda ise veel kasutanud, aga nähes, kui kiiresti videosisu osakaal kasvab, võib sul sellest nõuandest kasu olla.

11. Reklaamide unustamine

Ma arvan, et me pole veel ühtegi korda kohanud koolitusel Facebooki turundajat, kes ei oleks seda teinud.

Ära säti enda Facebooki reklaami üles ning jaluta seejärel minema, nii et kontrollid seda alles kaks nädalat hiljem. Sa peaksid analüüsima selle sooritust igapäevaselt või väiksema eelarve puhul üle 1-2 päeva.

Kui sa oled pannud paika sobiliku sihtrühma, siis sa ei taha neid küllastada enda reklaamiga, et see ilmuks täpselt samamoodi, iga päev, mitmeid kuid. See ainult lükkab su sihtrühma eemale ning suurendab reklaamikulu.

Selle asemel kontrolli järgnevaid näitajaid, tagamaks, et su reklaam ei väsiks ära ja ei muutuks tüütavaks:

  • Reklaami sagedus (Frequenczy)
  • Asjakohasuse skoor (Relevance score)
  • Kulu 1000 näitamise kohta (Cost per 1000 Impressions)
  • Klikkide arv (Link clicks)
  • Klikihind (Cost per Link Click)
  • Kulu ostu kohta (Cost per Website Purchase)
  • Peale klikkimise sagedus (CTR)
  • Reklaami paiknevuse sooritus (Breakdown by Delivery – Placement)

Kuigi Facebook pakub suurepäraseid võimalusi õige sihtrühmani jõudmiseks ja nähtavuse müükide suurendamiseks, siis on seal ka palju kohti, kus komistada.

Kasuta neid soovitusi, et vältida samade vigade tegemist, mida su kaaskolleegid on teinud.