10 e-poe tööriista, mis aitavad müüki kasvatada

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Kas sa otsid mooduseid, kuidas viia oma e-pood uuele tasemele?

Tahaksid müüa veelgi rohkem, kasvatada käivet ja kasumit ning seda juba lähikuudel? 

Kui sa vastasid kõikidele küsimustele “jah”, kuid siiski ei tea kust alustada, võib abi leiduda lähemal, kui sa seda arvatagi oskad.

Internetis leidub tuhandeid erinevad tööriistu, mis on kõik loodud selleks, et väikeettevõtetel oleks e-poes võimalik rohkem raha teenida. Kuid kõigi nendega tutvumine võtaks väga palju aega, seega olen pool tööd juba sinu eest ära teinud ja paljud neist oma naha peal ära katsetanud. Järgnevalt toon välja 10 tööriista,  mida kindlasti võiksid ja peaksid proovima ning millega ma usun, et viid oma turundustegevused täiesti uuele tasemele. 

Mina olen Sven Nuum, Boost Yourself’i kaasasutaja, turundaja ja koolitaja. Nelja aastaga olen koos Teeduga (teise kaasasutajaga), meie ühise e-poe kasvatanud nullist 1 150 000 suuruseks äriks. 

1. Kui soovid suurendada kiiresti müüki: Eripakkumised

Kollaste siltide maagiat, mis töötab suurepäraselt jaepoodides, on võimalik edukalt rakendada ka e-poodides.

Uuringud näitavad, et kui inimesed midagi ostavad, siis raha säästmine on nende jaoks üks olulisemaid tegutsema panevaid jõude. 

Lugesin hiljuti uuringut, kus 48% inimestest tunnistasid, et kui e-poes on soodus-või eripakkumisi, teevad nad oma ostuotsuseid kiiremini ning 37% inimestest tunnistavad, et just erinevate pakkumiste ajal ostavad nad rohkem kui tavaliselt. 

Pakkumised ei pea olema vaid lihtsad hinnaalandused tootelt või teenuselt. Näiteks Boost Yourself’is oleme kasutanud kõiki järgnevaid eripakkumisi, mis on ka hästi töötanud: 

  • tasuta saatmine
  • eripakkumine e-maili teel olemasolevale kliendile
  • Facebook’i reklaamiga eripakkumine fännile
  • eripakkumine kodulehte juba külastanud inimesele, kuid kelle ostu sooritamine on jäänud pooleli
  • uudistoodete näidispakid – nii saab klient teada ka uutest toodetest ning juba järgmisel kuul võib see väike kingitus end juba tasa teenida.

2. Kui tahad kliente kutsuda korduvoste tegema : E-mail

Sinu olemasolevad kliendid on sinu kõige väärtuslikumad kliendid. Neil on juba sinu toote või teenusega esimene kontakt olemas, mis tähendab, et neile on tõenäoliselt lihtsam ka edaspidi müüa.

Pealegi… sa oled juba investeerinud turundusse, et esimene ost tuleks.

Smile.io andmetel võiksid korduvostud moodustada tervelt 40% sinu e-poe käibest (allikas).

Kuid selleks, et panna oma olemasolevaid kliente uuesti ostma, on vaja edukalt kombineerida andmete analüüs ning loovus. 

Mis puudutab andmete poolt, siis meie oleme oma e-maili turunduse automatiseerimisel kasutanud Klaviyot, mis on spetsiaalselt disainitud just e-poodide jaoks. 

Järgmine samm on leida moodus kuidas kliente kõige paremini kõnetada.

Boost Yourself’i puhul oleme näinud, et olemasolevad kliendid hindavad kõrgelt eripakkumisi, näiteks võimalust proovida uudisooteid esmajärjekorras. 

Siinkohal on heaks näiteks see, kui aasta alguses tulime me välja uue tootega ning esimesena andsime võimaluse seda proovida just enda olemasolevatele klientidele. Strateegia töötas nii hästi, et 239 pakki uut supertoidusegu müüsime maha lausa esimese kahe nädalaga ning seda juba inimestele, kes on Boost Yourself’i poest varem ostu sooritanud.

Teine oluline roll on turunduse automatiseerimisel ehk mis saab pärast esimest ostu. Kas sellele järgnevad mingid tegevused, mis motiveerivad inimest tagasi shoppama või lased tal sind unustada?

3. Kui soovid tõsta ostukorvi väärtust: Müü juurde

Lähed e-poodi ostma noakomplekti. Juurde pakutakse ka noateritajat ja nugade hoidjat – sellele pakkumisele ei saa ju ei öelda? Muidugi sooritad sa ostu! 

Tegemist on klassikalise juurdemüügi võttega, mis on e-kaubanduses vägagi tavapärane. Olgugi, et lähed ostma vaid üht toodet, on e-poed tihtipeale nii hästi üles ehitatud ja oskavad sulle teisigi tooteid juurde soovitada ja nii on ostukorvis ühe toote asemel kaks või lausa kolm.

Eelnev on hea näide sellest, kuidas juurdemüük on üks lihtsamaid viise, kuidas e-kaubanduses keskmist ostukorvi tõsta, sest kui inimesed on sinu lehel juba ostu sooritamas, on nad nii või naa ostukanali sees ning kõik muu on vaid vormistamise küsimus. 

Näiteks oleme Boost Yourself’i poest pakkunud ühe toote ostjale võimaluse osta soodsama hinnaga kohe kaks pakki ja sellisel moel saab klient automaatselt ka tasuta saatmise, sest ostukorvi väärtus tõuseb. Sellisel moel tekib inimesel kohe tunne, et ta on midagi justkui tasuta või soodsamalt saanud ja on meelsamini valmis rohkem kulutama. Võidavad mõlemad.

4. Kui soovid tõsta konversioonimäära: Taasturundus

Uuringute järgi lahkub 72% inimestest e-poest nii, et nad on küll ostukorvi täitnud, kuid ostu mingil põhjusel ei ole sooritanud. Kui neile inimestele taasturundus reklaami ei järgne, tuleb tagasi ostu sooritama vaid 8% (allikas). 

Kuid kui nendele 72%-le inimestele näidata taasturundus reklaami, jõuab ostu sooritamiseni tagasi lausa 26%. See on väga suur vahe! 

Taasturundus kampaaniaid on väga mugav teha näiteks Facebook Ads Manageriga, millega on võimalik oma kodulehe külastajatele meelde tuletada erinevate eripakkumiste, sooduspakkumiste, toote reklaamidega ja kõige muuga, mis neid paneks reklaamile klikkima ja lehele tagasi tulema ja ostu sooritama. 

Kokkuvõtlikult võin isegi öelda, et ilma taasturunduseta läheb Facebook’is reklaamimine lihtsalt liiga kalliks maksma ja ROAS (Return on Ad Spent) on heal juhul 2-3. Samas kui kasutame Facebook Pixelit, näen kuidas Boost Yourself’i ROAS on lausa 7-10x.

Facebook-Pixel-taasturundus

5. Kui soovid teha personaalsemat taasturundust: Facebook’i dünaamilised reklaamid

Üks meie lemmikud Facebook’i reklaamifunktsioonidest on võimekus sihtida reklaame inimestele tulenevalt nende tegevusest meie kodulehel – ehk siis dünaamiliselt. Ise näen, et selliste reklaamide väärtus on tohutult suur nii kliendi kui ka e-poe pidaja jaoks. 

Kui oled e-pood, millel on suur sortiment ning tihtipeale on paralleelselt laivis mitu erinevat kampaaniat, on ilma automatiseerimiseta töömaht meeletu. Seetõttu hoiad selle tööriista abil kokku meeletult töötunde. Kliendi vaatest on hea see, et oled alati tema silme all relevantse sõnumiga. 

Dünaamilisi reklaame saad seadistada sõltuvalt sellest, milline interaktsioon inimesel su kodulehel oli ning sellest sõltuvalt luua ka sobiv sõnum, mis läheks kokku tema eelnevate tegevuste ja tuntavate vajadustega. 

Dünaamilisi reklaame saad kasutada näiteks:

  1. inimestele, kes vaatasid toodet, aga ei sooritanud ostu;
  2. olemasolevale klientidele ristmüügiks; 
  3. olemasolevatele klientidele juurdemüügiks. 

6. Kui soovid pakkuda eriti head klienditeenindust: Facebook’i messenger

Messenger ei enam pelgalt koht, kus käia sõpradega rääkimas. Su kliendid tahavad ka sinuga messengeri vahendusel suhelda.

Seetõttu paku kiiret klienditeenindust ka selles kanalis või siis ehita Messenger’i bot’id mis aitavad su klientidele kiiresti vastata. 

Messenger’i kaudu on võimalik küsida küsimusi otse ka kodulehel.

Facebook’i andmetel on 53% inimestest valmis ostma meelsamini nendelt ettevõtetelt, kellega on võimalik ka otse sõnumite teel suhelda. 

Kui tavapärase veebilehe sõnumisaatjaga on võimalik vetluseid pidada vaid konkreetsel lehel, siis Messenger’i vahendusel on võimalik vestlust näiteks alustada arvutist ning hiljem seda jätkata ka mobiilis. 

Peale selle, et Messenger on mugav kliendile, on seda ka endal hea kasutada, sest telefon on sul ju alati kaasas ja seetõttu on võimalik küsimustele vastata ka peale kella viite. Eriti oluline on see alustavale ettevõtjale, sest just siis tahad sa teada kõiki küsimusi, mis potentsiaalsel ostjal võivad tekkida ja seda võimalikult kiiresti.

Kõik küsimused kogu aga kokku ja tee kodulehele KKK ning enim küsitud küsimused saad sa ka eelprogrammeeritud vastustega Messenger’is ära vastata. 

7. Kui soovid viia disaini uuele tasemele: Canva

Canva on suurepärane disainitööriist, kui tahad viia oma sotsiaalmeediakanalite sisu uuele tasemele. Canva abil on sul võimalik luua pilte ja illustratsioone, mis aitavad hästi su äri ilmestada. 

Canva on eriti hea alustavale ettevõtjale, sest ta on justkui Photoshopi väga lihtsustatud versioon, nii et hakkama peaksid saama ka need, kes disainis muidu tugevad ei ole. 

Kõik esmased disainivajadused saad sa ära rahuldada tasuta versiooniga.

Seal on sul võimalik valida tuhandete pildipanga fotode ja illustreeritud piltide vahel. Kui aga soovid veidi rohkem võimalusi, on sul võimalik vaid 12 dollari eest kuus saada ligipääs veelgi võimekamatele Canvas olevate tööriistade juurde – piltide suuruste muutmine, logode lisamine ja salvestamine, eriliste fontide kasutus ja ligipääs veelgi suuremale pildipangale. 

Video kasutamine Facebookis

8. Kui soovid liikuvat reklaami: Wave Video

Video tootmine ei pea olema keeruline ja kulukas.

Õnneks on internetis saadaval juba omajagu lihtsaid videotoimetamise programme, millega saavad hakkama ka algajad videotöötlejad. 

Lisaks on Youtube täis erinevaid õpetusi, kuidas tehniliselt ja sisuliselt head videoreklaami luua. Seega julgustan kõiki katsetama, et luua ise sisu oma ettevõtte jaoks kui vähegi aega ja mahti selleks leidub.  

Hea tööriist video loomiseks on näiteks Wave video, mille abil saad luua lihtsal moel videosisu, mis aitab sul auditooriumit kasvatada ja seeläbi ka äritulemusi suurendada. Wave video pakub kõike vajalikku, et saaksid teha nii videopostitust, videoreklaami kui ka story’t. Lihtsalt lae programmi oma videod, pildi ja muusika ning paari klõpsuga on sul kena klipp valmis!

Videosisu on teatavasti Facebook’i algoritmide järgi alati eelisseisundis ning liikuva pildiga saad ka oma sihtgrupi tähelepanu paremini püüda.

Üks hea sotsiaalmeedia video võiks olla 15-30 sekundit pikk.

9. Kui soovid kliendibaasi kasvatada: Email

Suurem osa turundajaid vist nõustuvad, et e-posti aadressite andmebaas on tegelik kullaauk.

Kui sul on kokku kogutud oma klientide e-maili aadressid, on sul võimalik genereerida müüki mis iganes ajal Sa seda vaid soovid. 

Kuid kuidas emaililisti ehitada? 

Üks minu lemmiktööriist selleks on Sumo. See pakub erinevaid pop-up lahendusi igaks kodulehelt tehtavaks sammuks, kuhu inimesed saavad oma e-maili jätta.

Kuid selleks, et inimesed tõesti oma e-maili ka annaksid, on neile vastu pakkuda midagi väärtuslikku:

  1. Kasuliku raporti, juhise või case study jagamine. Näiteks Boost Yourself’iga on hästi töötanud see, kui oleme andnud võimaluse alla laadida 10 smuutiretseptiga  e-raamatut. 
  2. Uudiskirjade saatmine, kuid sel juhul peaks olema hästi ära seletatud, mida väärtuslikku need uudiskirjad endas sisaldavad.
  3. Sooduskupong – mis kehtib näiteks esimese ostu puhul. 

10. Kui soovid tulemusi jälgida ja mõõta: Google Analytics

Andmete jälgimine on väga oluline, sest see annab parima ülevaate sellest, mis hetkel sinu e-poes toimub. 

Google Analytics võimaldab sul välja võtta klientide demograafilisi näitajaid, millised on sinu kodulehe jälgitavamad alamlehed, millal ja mis põhjusel kliendid su kodulehelt ära lähevad jne. 

Kusjuures, eriti hea on veel see, et Google Analytics’it võid kohaldada ükskõik millisele e-kaubanduse kanalile. 

Kokkuvõtteks

Need on vaid mõned populaarsed e-kaubanduse tööriistad, mida kasutavad tuhanded e-poed üle terve maailma. Kõigil neil on oma konkreetne eesmärk, nii et soovitan mitte kõiki korraga hakata installima.

Selle asemel soovitan kõigepealt ära kaardistada oma peamised probleemid, millele sa tahad lahendust leida. Seejärel vaata, milline tööriist aitaks kõige paremini antud probleemi lahendada. 

Kõigepealt testi ning seejärel otsusta, kas tegemist on tööriistaga, mis tõesti väärib ka edaspidist kasutamist. 

Põnevat katsetamist!

Kuidas kahekordista e-poe müüki järgmise 12 kuuga?

Mis on parimad läbiproovitud strateegiad ja taktikad klientide leidmiseks ja hoidmiseks ning äri kasvatamiseks?

Kui pead alla 500 000€ aastakäibega e-poodi ja tahad turunduses järgmist sammu edasi teha, siis kutsume spetsiaalselt e-poodidele mõeldud koolitusele.

Anname sulle kaasa väga konkreetsed ja spetsiifilised teadmised just e-poe turunduse kohta.

Vaata lähemalt siia klikkides.

LAE ALLA TASUTA JUHEND

7 sammu, kuidas Facebooki reklaamide tulemusi parandada

Praktilised näpunäited, mida saad kohe rakendada!

Jaga seda postitust sõpradega

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email