Instagrami uuendus: Checkout

Instagram turundus

Instagram on viimase paari aastaga teinud palju uuendusi, et luua ettevõtetele paremaid võimalusi inimesteni jõudmiseks ja nende teenindamiseks. 19. märtsil teatas Instagram tagasihoidlikult uuendusest, millel on potentsiaali muuta meie mobiilist ostmise harjumusi tundmatuseni!

Vaatame üle, mis meile tänaseks teada on.

Müügipostitused

Kõigepealt, selgitame veelkord üle, mis need müügipostitused on? Lihtsalt öeldes on tegemist tavaliste Instagrami postitustega, kuhu on tag’itud inimeste asemel tooted (shopping tags).

Selle postituse vormi teeb eriliseks see, et kui keegi jagab sinu müügipostitust, liiguvad shopping tag’id kaasa.

Instagram shopping tags

Lisaks on tegemist suurepärase viisiga müüa oma tooteid täpselt Instagramile iseloomulikult – sisuliselt on nii, et kasutaja vaatab sõprade pilte, näeb sarnase emotsiooniga müügipostitust, vajutab tag’i peale (sest kasutaja on harjunud tag’e vaatama), näeb, et oh ilus pluus, ostan endale ka. Järgmisega suunatakse kasutaja e-poodi tellimust vormistama.

Nüüd proovib Instagram seda ostukogemust veelgi mugavamaks, lihtsamamaks ja võimalusterohkemaks teha.

Vormista ost Instagramist lahkumata

See lause võib esmapilgul tunduda lihtne, isegi tühine, aga tegemist on väga selge sammuga, millega näitab Instagram, et lihtne pildijagamisrakendus on tohutu kiirusega kasvamas meie kõikide igapäevaelu lahutamatuks osaks. Instagram lubab oma pressiteates, et nüüdsest on võimalik osta erinevate brändide tooteid nii, et sa ei pea kordagi Instagramist lahkuma.

Pildi allikas: Introducing Checkout on Instagram

Veelgi enam – Instagram saadab sulle teateid, kui toode on teele pandud, uuendusi teekonna kulgemise kohta ja muidugi rõõmustab sind kohe, kui toode on jõudnud sinuni. Kogu ostu -ja tarneprotsess toimub läbi ühe rakenduse – Instagrami! Julgemad võivad fantaseerida maailma üle, kus Instagram ja Amazon on suurimad konkurendid 🙂

Tõsi, esialgu on uuendus saadaval vaid loetud poodidega (arv kasvab nädalatega) ja kasutusvalmidus on hetkel vaid Ameerika Ühendriikides. Loomulikult on vaid aja küsimus, mil see võimalus meile laieneb.

Varasemalt (ja Eestis siiani) toimib ostmine Instagramis sedasi, et vajutades toote tag’i peale, ilmub küsimus “View on website”, nüüd asendub see “Checkout on Instagram” küsimusega.

“Shopping” otsingusüsteem

Et ostlemine on ilmselgelt Instagrami uus kuum ja kasvav suund, on avastamislehel nüüd ka eraldi “Shopping” silt, mille abil saad leida just neid, kelle tooteid on võimalik osta Instagramist. Eks ikka selleks, et kasutajakogemust veelgi mugavamaks muuta. Igaüks võib ise otsustada, kuhu suunas Instagram sellega liigub…

Täna on meie www.smuutid.ee e-poe mobiilsete ostude osakaal Eestis juba üle 40% ja see kasvab kiirelt. Instagrami e-kommertsi lahendused annavad sellele ainult hoogu juurde!

Mobiilsete ostude ja külastuste osakaalu kiire kasv

Selleks, et üldse endale lubada võimalust kasutada Instagrami e-poena, on tarvis Instagrami konto siduda Facebooki lehe ja e-poe tootekataloogiga. Võib juhtuda, et see nõuab eraldi kinnitamist, seega varu kannatust.

Uuendused tekitavad alati põnevust, aga see ei tähenda, et Instagram muutuks nüüd ostukeskuseks ja et viimasest uuendusest saab edu võti.

Esimene ja kõige olulisem on endiselt sisu loomine, mis läheb inimestele korda. Sellega teenid välja õiguse müüa. Instagramis ainult müügipostitusi teha on nagu iga päev endast selfi postitamine ja sellise strateegiaga edu saavutada on pigem raske.

Facebooki reklaamihaldur aina tähtsam

Instagrami ja Instagram Story reklaamid saavad aidata Sinu ärile väga palju kaasa. Seal saad suunata reklaami näiteks neile, kes on külastanud Instagrami profiili või kodulehte viimase 30 päeva jooksul, teha neile pakkumine, kutsuda kliendiks, sest nad on juba huvitatud sinu pakutavast.

Reklaamihalduris ei ole reklaamimine piiratud vaid olemasoleva postituse boostimisega vaid saad luua täiesti uusi reklaame. Täpse sõnumiga, õigele sihtrühmale, optimeeritud eelarvega ja näed tulemusi kohe!

Mida me veel ei tea?

Kuna tegemist on BETA-versiooniga, mida alles katsetatakse on “Checkout” funktsiooniga veel mitu küsimust, mis vajavad lahendusi. Suure tõenäosusega saavad kõik need küsimused ka õige pea vastuse.

Kui palju see mulle maksab?

Me ei tea veel, millistel tingimustel seda Eestis kasutada saab. Kas see tähendab ka mingit protsenti või kasutustasu? Kas ja milliseid makselahendusi sinna ühendada saab ja muud taolist.

Millal ma seda kasutama saan hakata?

Instagram on öelnud, et nad teevad tööd selle nimel, et teenus leviks üle kogu maailma, ent täpset, ega ka orienteeruvat aega ei ole ametlikult välja öeldud.

Et arengud on toimunud väga kiiresti ja juba paari nädalaga on algsesse partnerite nimistusse lisandunud nii mõnigi uus nimi, võib ennustada, et ka laiendused toimuvad kiirelt. Vähemalt nii me loodame.

Lisalugemiseks: Kuidas saada Instagramis esimesed 1000 jälgijat?

MEELDIS? JAGA EDASI