fbpx

EDUKAS MEILITURUNDUS E-KAUBANDUSES

Kuidas kasvatada e-poe müüki 10-30%

Oleme Boost Yourselfi e-poodi pidanud 5 aastat ja meie üks suurimaid vigu (õigemini teadmatus), oli meiliturunduse mitte kasutamine.

See viga läks meile hinnanguliselt maksma 50 000 eurot…

Kui saime teada, et e-poodidel on võimalik tuua sealt 30% müügist, võtsime selle koheselt kasutusele ning sellest asjast alates on meiliturundus toonud meile tänaseks toonud 366 035 € väärtuses müüke.

Selle taga ei ole ainult uudiskirja saatmine, vaid…

  • juurdemüük pärast ostu
  • tervitus uutele klientidele
  • regulaarsed kampaaniapakkumised
  • kontaki küsimine neilt, kes esimesel külastusel ei osa
  • segmenteerimine kliendikäitumise ja ostuajaloo põhjal
  • pooleli jäänud tellimused
  • uuesti ostma kutsumine

Mitut neist sa hetkel kasutad?
Veebipoe keskmine konversioonimäär on 2% ringis (kaks inimest sajast külastajast sooritab esimesel külastusel ostu) ja kuna me ei osanud meiliturundusele kohe alguses tähelepanu pöörata, jooksis meie e-poest palju tühje külastusi läbi… nagu lekkiv sõel.

Nüüd kogume lisaks 2% ostudele ka 15% külastajate käest kontakti, kes muidu oleks tehinguta lahkunud (uudiskirja liitumise konversioonimäär on keskmiselt 0,5%). Need töötavad automatiseeritult ka siis, kui meie ise magame.

Tänaseks on e-mail meie äri lahutamatu osa
See pole aga lihtsalt tulnud ja seetõttu antud kursus loodud saigi, sest saame aidata teistel Eesti e-poe pidajatel samu vigu vältida ja see koolitus annab sulle võimaluse õppida meie õnnestumiste ja ebaõnnestumiste arvelt.

Meie lihtsate nõuannete abil õpid sa müüki suurendama, isegi kui sa ei ole kirjutamises hea või kardad müümist.

TULEMUS PÄRAST KOOLITUST

E-poed, kes meiliturundust kasutada oskavad, teenivad selles kanalis keskmiselt 40 eurot iga investeeritud 1 euro kohta. Mida see sinu äri jaoks tähendaks?

Pildil toodud e-pood hakkas pärast koolitusel osalemist 10 000+ eurot kuus müüki tegema.

Koolituse päevakava

Lähed koju plaaniga, kuidas e-poe müüki meiliturunduse abil kasvatada

Miks iga e-pood peaks kasutama meiliturundust?

Eestis kasutab meiliturundust sellisel tasemel vaid paar protsenti firmadest

Meiliturundus on iga e-poe lahutamatu osa – enne ostu usalduse võitmiseks, pärast ostu lojaalsuse kasvatamiseks, kordusostule kutsumiseks, olulise info edastamiseks ning tagasiside küsimiseks.

E-mail on ainus kanal, kus saad turundada ja personaliseerida vastavalt kliendikäitumise ja ostuajaloo põhjal.

Kasumi teenimine algab e-kaubanduses enamasti kordusostudest ja e-mail on selleks parim kanal, kuna meiliturunduses ei pea eraldi maksma iga tehtud kliki ja saadud ostu eest. Sealt ka kõrge tasuvus (ROI). 

E-poed, kes meiliturundust kasutada oskavad, teenivad selles kanalis keskmiselt 40 eurot iga investeeritud 1 euro kohta. Võrduseks… muudes kanalites peetakse heaks tulemuseks juba 3-5x tasuvust.

Mida see sinu äri jaoks tähendaks?

Rohkem müüki kordades väiksemate kuludega. Kui sa neid tulemusi veel saavutanud ei ole, siis järelikult on midagi veel tegemata või saaks paremini.

Veel peaksid teadma, et enamus inimesi kasutab e-maili igapäevaselt ja nad on valmis saama kirjasid oma lemmikbrändidelt. Fakt on see, et kui sina ei saada, siis saab selle tähelepanu ja ostu tema postkastis mõni teine ettevõte.

Ma olen väga paljude ettevõtete klient, kes ei postita aktiivselt Facebooki ega Instagrami ning ausalt öeldes e-mail ongi ainus kanal, kust ma nende kohta kuulen.

Esimene samm on õige tarkvara valimine ja Mailchimpiga sa soovitud tulemusi ei saavuta. Tavalised e-maili tarkvarad on uudiskirjade saatmiseks, aga mitte raha teenimiseks ja äri kasvatamiseks. Me kasutame spetsiaalselt e-poodidele loodud Klaviyo tarkvara (loe tutvustust allapoole kerides).

Miks Klaviyo on e-poele õige valik?

Kaviyo on ehitatud spetsiaalselt veebipoode silmas pidades. Kõik on tehtud selleks, et saaksid muuta oma turunduse ja kasvu personaalseks ja tõhusaks. Rohkem admeid, lihtsasti kohaldatavad meilipõhjad, personaliseeritavad automatiseeringud, segmeteerimised ja palju muud. 

Segmenteerimine kui erakordselt võimas ja lihtne

Kalviyo üks parimaid võimalusi on segmenteerimine. See, veidi robustne tööriist võimaldab klientidega paremini suhelda nii, et näed tulemust e-poe müükides. Tavaline retarget-strateegia tundub Klaviyo segmenteerimise kõrval isegi igav – võid näiteks suunata kirju inimestele, kes on ostnud teatud tooteid või hoopis selle järgi, kuidas klient poes liigub – võimalusi on lõputult!

Nii jõuamegi sügavale spetsiifilisema segmenteerimise juurde. Võid näiteks suhelda ainult nende inimestega, kes ostsid kindla toote näiteks novembrikuus või ainult nendega, kes on sinu poes käinud viimase nädala jooksul.

Klaviyo ja Facebooki liidestuse abil on sul  võimalik potentsiaalset kliendibaasi veelgi laiendada. See võimaldab sul leida oma kliendibaasi sarnaseid inimesi Facebooki reklaamide abil või luua eraldi custom audience inimestest, kes on ostnud mõnda konkreetset toodet või reageerinud allahindlusele. 

E-poe turundus koolitus

Klaviyo abil saad ka mõõta kliendi eluaegset väärtust (CLV) ja prognoosida näiteks seda, kellest võiks tulevikus saada kuldklient. Ta teeb suure töö ära arvestades ja aitab andmeid kasulikuks informatsiooks tõlgedanda. Nagu näiteks varasem tellimuste sagedus ja ajalugu saavad ka hoiatada selle eest, kas hakkad klienti kaotama ning saad ta personaalse pakkumisega õigel hetkel ostma kutsuda.

LIHTNE JÄLGIDA OLULISI MÕÕDIKUID

Klaviyos saad mõõdikutel mugavalt silma peal hoida. Näiteks näed klikkide arvu, tellimustest loobumisi, tagasipõrgatatud kirju jne.  

Metrics – tööriist, kus näed kampaania tootlust. Sealne töölaud on mugavalt üles ehitatud ja sul on võimalus kasutada erinevaid vaateid – vali ise, kas joon- või tulpdiagramm, tabel või lihtsalt üks number. Tee mitu kaarti või üks ja ekraanipildina võid tulemusi lihtsalt teistelegi jagada. 

Lisaks on selles samas kohas võimalus näha prognoosi, kui palju oste sa klientidelt oodata võiksid. 

Ah, et soovid teada, millised kliendid jäävad sinuga kauemaks – jap, Klaviyo aitab ka seda välja selgitada! 

Muidugi algajale piisab ka Mailchimpist, kus ei ole võimalik tulevikku prognoosida ja parimaid kliente üles leida. 

E-maili turundus

Automatiseerimine

E-poe turundus

KASUTAJAMUGAVUS

Klaviyo on kahtlemata üks kõige intuitiivsem turundustööriist, mida hetkel turul leida. E-kirja ehitamine pole kunagi olnud mugavam kui selle programmiga. Alustamiseks on vaja valida lihtsam kõige sobivam disain – lihtne, selge ja kasutajasõbralik.

Iga meie uus turundustöötaja on uudiskirjade saatmise väga kiiresti selgeks saanud.

Teenid koolitusele investeeritud raha mitmekordselt tagasi juba esimese 30 päevaga

Saad kõik vajalikud teadmised, kuidas e-maili turundust e-kaubanduses kasutada. Kuidas segmenteerida, automatiseerida, meililiste kasvatada, kuidas igast kampaaniast maksimum tulemus tuua, mida uudiskirjas saata, milliseid pealkirju avatakse ja palju muud kasulikku!

MEIE KOOLITUSTEL ON OSALENUD

LISAKS PEAKS IGA TURUNDAJA TEADMA, ET...

Umbes 85% inimestest ei osta kohe. Nad ostavad hiljem.

Pajud neist, kes “käe tõstsid,” sinu toote või teenuse vastu huvi üles näitasid, on valmis ostma järgmise 30-90 päeva jooksul.

See oleneb sellest, mida sa müüd. Kui see on igapäevane tarbetoode, mida ostetakse tihti, siis tuleb ka ostuotsus kiiremini… võib-olla juba esimese 7 kuni 30 päeva jooksul.

Kui tegemist on kallimapoolse teenuse või tootega, mida ostetakse harva või 1-2 korda elus, võtab tehinguni jõudmine ka kauem aega.

Täna tuleb 100 inimest sinu e-poodi. Neist 1-2 jõuab kohe esimesel külastusel tehinguni ja ülejäänud 98-99 lahkuvad…

Ometi on ka need inimesed huvitatud sinu pakutavast.

Kas sa teed täna midagi, nende “käe tõstnud” inimeste käest meiliaaadress saada?

Kui ei, raiskad palju raha uute klientide leidmiseks, kellest vaid väike osa tehinguni jõuab. Nii lahkuvad iga päev sajad inimesed sinu kodulehelt ja tõenäoliselt ei jõua sinna enam ka mitte kunagi tagasi.

Tule e-maili koolitusele ja peatame selle lekke sinu äris ning teeme sulle asja selgeks lihtsate ja praktiliste näidete abil, mida saad oma äris kohe kasutama hakata.

Iga e-pood vajab e-maili turundust, et:

  1. Saata täpselt sihitud ja personaalseid sõnumeid
  2. Kasvatada meililisti neist, kes esimesel kodulehe külastusel ei ole veel valmis tehingut tegema
  3. Konverteerida need liitujad järgmisteks klientideks
  4. Tugevdada suhteid olemasolevate klientidega
  5. Tõsta klientide lojaalsust, tutvustada teisi tooteid ja kutsuda uuesti ostma

Koolitajad

Teet Torim ja Sven Nuum

Boost Yourselfi ja Nullist asutajad

Alustasime turundusega juba 10 aastat tagasi ning sellest viimased 5 aastat ehitanud enda äri (Boost Yourself). Oleme meiliturundusega teinud müüki kokku tänaseni 300 000+ eurot ja läbi selle koolituse jagame oma kogemust teiste Eesti e-poodidega.

Enda kogemust oleme jaganud ka kohalikes arenduskeskustes, ettevõtluspäeval, Euroopa Innovatsiooni Akadeemias, Eesti E-kaubandusliidus ning Tallinna Tehnikaülikoolis.

Copywriting koolitus Nullist

Soovitame juurde

COPYWRITINGU KOOLITUST, KUS ÕPIME KIRJUTAMA TOODETELE MÜÜVAID REKLAAMTEKSTE JA PEALKIRJASID

KKK

KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED

Jah, oleme Eesti Töötukassa koolituskaardi partner ja koolitusel saab osaleda ja Tööta ja Õpi programmi raames.

Muidugi! Kõik põhimõtted, strateegiad, süsteemid ja nõuanded on 100% samad ja kui sinu kasutatav tarkvara võimaldab samu asju teha, siis pole üldse vahet. Me kasutame Klaviyo't, kuna see on loodud spetsiaalselt e-poodi silmas pidades.

E-maili koolitus on sulle suurepäraseks hüppelauaks, kui oled alles alustamas oma ettevõttega või sul pole veel e-maili listi, kellele kirjutada.

Ei ole. Sul on vaja ainult arvutit, internetti ja tahet õppida. Kui teema pakub sulle huvi, siis see koolitus on annab sulle kõik teadmised, kuidas meiliturundust e-kaubanduses eksperttasemel kasutada.