Anne Rebenits

Anne Rebenits

5 sammu sotsiaalmeedia sisu arendamiseks 

Kui oled Facebookis usin sisulooja, siis aeg-ajalt tasub tehtule tagasi vaadata. Postituste analüüs võimaldab teha kasulikke järeldusi, mille põhjal edaspidi veelgi paremaid tulemusi saada. Selle tarvis tee enda jaoks selgeks vastused viiele alljärgnevale küsimusele:

Mis on sinu postituste haaratavuse määr?

Kas oled kursis sellega, kuidas sinu Facebooki lehe sisu selle jälgijatele tegelikult meeldib? Üks postitus saab palju meeldimisi, teine rohkelt kommentaare, kolmas aga palju jagamisi. Kõige parema ülevaate kõigest näitajatest kokku annab „Engagement rate“ ehk haaratavuse määr.

Selle nägemiseks vali oma Facebooki lehelt Insights -> Posts ja seal leiad postituste nimekirja ülevalt paremalt nurgast noolekese alt „Engagement rate“. Just see annab sulle postituste tulemuste kohta kõige parema üldise kokkuvõtte.

Postitused tulemusega alla 1% on suhteliselt kesised, 1%-5% on hea tulemus ning üle 6% juba väga hea.

facebook sotsiaalmeedia turundus

Millised postitused töötavad kõige paremini?

Nüüd, kui oled haaratavuse määra üles leidnud, uuri lähemalt, millised postitused nende protsentide taga peituvad. Mis tüüpi ja millise sisuga postitused töötasid kõige paremini?

Millistel aga üldse eriti hästi ei läinud? Kindlasti kujuneb välja teatud muster, mis näitab sulle kenasti, milline formaat ja sisu sinu lehel paremini toimib ja milline mitte.

Kes on su jälgijad?

Insights -> People näitab sulle seda, kes on sinu põhilised jälgijad. Kui vanad ja mis soost nad on ning kus asuvad? Kui siit joonistub välja selline publik kellele sa arvasidki, et sisu pead looma, siis on hästi. Kui aga avastad, et publik on näiteks arvatust palju noorem/vanem või mehi/naisi on arvatust palju vähem, siis saad ka vastavalt sellele oma sisu kohandada. Kas siis luues rohkem sobivat sisu olemasolevale publikule või hoopis keskendudes mõnele uuele sihtgrupile, keda kõnetada soovid.

facebook turundus

Mida su eeskujud ja konkurendid teevad?

Õppida tuleb parimatelt (ja ka vigadest õpitakse). Mõtle oma eeskujudele, kellelt alati häid mõtteid oled saanud ja kes sind alati oma tegemistega sotsiaalmeedias inspireerivad. Samuti piilu, mida konkurendid teevad.

Kui tihti keegi postitab, millest kõneleb, kellega suhtleb, mis laadi sisu toodab? Ja kindlasti vaata ka tulemusi – kui palju meeldimisi, kommentaare ja jagamisi nende postitused saavad, mis on populaarsemad ja mis mitte. Otsi välja häid tulemusi saanud postitused ja mõtle, kas ka sina saad midagi taolist teha, aga seda just enda moodi ja veel paremini.

Mis on järeldused ja edasised plaanid?

Nüüd, kui oled oma lehe statistikaga lähemalt tutvunud ning ka teiste lehtede sisu uurinud, saad paika panna plaani edasiseks tegutsemiseks.

Milline sisu oli hea haaratavuse määraga ja tõi alati häid tulemusi? Millegi sarnasega tasub veel kindlasti ka edaspidi jätkata.

Milline sisu oli oodatust kehvem? Kas oskad välja mõelda, miks? Mida tuleks teisiti teha? Või mida ei peaks enam üldse tegema?

Kas sisu vastab sihtgrupi ootustele või peaksid oma suunda natuke muutma?

Milliseid häid ideid sul tekkis teiste lehti ja nende postitusi vaadates ja analüüsides?

Mõtlemist jagub palju, kuid mõttetöö tulemusena saad kindlasti tükiks ajaks hea suuna kätte. Taolist analüüsi võid teha iga 3-6 kuu tagant, et siis jälle vastavalt tulemustele oma kurssi muuta või siis sihikindlalt samas suunas edasi tegutseda.

MEELDIS? JAGA EDASI

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on email

KUIDAS LEIDA SOTSIAALMEEDIAST KLIENTE JA KASVATADA MÜÜKI

PRAKTILISED SOTSIAALMEEDIA KOOLITUSED

Oleme ka Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner

TUTVU KOOLITUSTEGA