Mida teha, kui minu Facebooki reklaam ei too tulemusi?

Facebooki turundus-Nullist - Teet Torim

Sageli ei hakkagi esimesed postitatud reklaamid kohe tulemusi tooma, kuna puudub selge arusaamine sellest, mida ja kuidas õieti teha. Sellised küsimused on täiesti normaalsed ja kindlasti ei peaks kohe esimese asjana postituse boostimise juurde tagasi tormama.

Alustuseks saad sa analüüsida oma reklaame 3 erineva nurga alt, kui tulemused ei ole hetkel meelepärased. Siin need on.

#1 Veendu, et sinu antud sisend ja ootus tulemusele langeksid kokku

Lihtne on näpuga näidata ja otsida vigu tehnikast või algoritmidest. Suure osa sisendist anname aga reklaamidele ju tegelikult ise ning alustuseks on kasulik vahet teha, millise eesmärgiga loodud reklaam täidab milliseid ootusi.

  • Awareness = ootus on, et sõnum jõuab kõigi inimesteni.
  • Traffic = ootus on, et inimesed jõuavad kodulehele.
  • Engagement = ootus on, et inimesed elavad kaasa, vaatavad videot, saadavad meile sõnumi jne.
  • Leads = ootus on, et inimesed jätavad oma kontaktandmed.
  • App promotion = ootus on, et laetakse alla mobiilirakendus.
  • Sales = ootus on, et toimub ostude sooritamine.

Facebooki reklaamikampaania - Nullist turunduskool

Kui praegune eesmärk on tuua inimesi kodulehele, siis vali Traffic kampaania.

Oletame, et sul on käimas Awareness kampaania, aga sa tahad saada külastajaid oma kodulehele. Miks pole need ootused õigustatud? Kuna reklaamimasinale oled sa andnud ülesandeks infot levitada, mitte suunata lugejaid enda kodulehele.

Käärid nende kahe asja vahel on sama suured nagu jalgrattaga sõites motika häält teha ja loota, et see sind kiiremini edasi kannab. Paraku ei aita siin niisama põristamine midagi ja  jalgrattast motikat nii lihtsalt ei saa. Kui soovid kiiremini sõita, siis pead sa otsustama mootorratta (või Traffic kampaania) kasuks.

#2 Sõnum, sõnum, sõnum

Oluline ei ole mitte reklaamimise koht, vaid et edastatav sõnum oleks arusaadav. See on kõige olulisem põhimõte, mida peab mõistma ja paika panema iga ettevõtja ja turundaja.

Erinevatele statistikatele tuginedes on leitud, et 93% turundajatest eelistab enda ärile tulemuste toomiseks Facebooki kanalit, mis tähendab antud kanali puhul nende jaoks parimat investeeringu tasuvust.

Tihtipeale ei vasta tulemused ootustele just siis, kui reklaamtekst või edastatav sõnum ei kõneta lugejat teisel pool ekraani. Sõnum peab olema nii selge ja arusaadav, et see jõuaks teisele inimesele kohale täpselt sellisena, nagu sa seda edasi anda soovid.

Kuna see teema on väga tähtis, siis pühendame sotsiaalmeedia spetsialisti kursusel sõnumite kirjutamisele terve päeva. Selle ajaga käime läbi 5 erinevat tehnikat sõnumi selgusele kaasa aitamiseks ja analüüsime reklaame, kust on võimalik välja lugeda 15-20 erinevat sõnumit. Iga ettevõtja pelgab seda, kui tema südamega loodud asjast saadakse aru 20 erinevat (ja valet) pidi.

Oluline on vältida liiga keerukaid sõnastusi, millest teised ei pruugi aru saada.

  • Mida üldisem sõnum = seda vähem inimesi saab aru, et toode/teenus on mõeldud just neile
  • Mida nutikam sõnum = seda rohkem on kaotatud kliente, kes seda nutikust ei mõista
  • Mida spetsiifilisem sõnum = seda suurem segadus on kliendi peas
  • Mida selgem sõnum = seda selgemalt näevad inimesed saadavat kasu ka enda jaoks
  • Mida konkreetsemalt suunatud sõnum = seda rohkem on kliente, kes tunnevad ennast ära

#3 Reklaamidel peab olema selge CTA ehk need ei tohiks jääda pelgalt lugemismaterjaliks

Iga ettevõtja ja turundaja komistab selle kivi taha varem või hiljem. Kõik on justkui paigas: sihtimine korras, sõnum on selge, ülesehitus ideaalne, aga mingit tegevust ei toimu. Selle sündroomi nimi võiks olla “puudub kutse tegevusele” ehk pole CTA’d (Call To Action). Postitusel peab olema kas tegevuse nupp või kodulehe link, mis võiks olla ka teksti sisse põimitud.

Siin on sulle üks korralik spikker, mille abiga saad kõik olulised punktid üle vaadata enne, kui vajutad nupule “Avalikusta”:

  1. Reklaami eesmärk on õigesti valitud ja on kooskõlas sinu ootustega
  2. Sihtrühm on piisavalt kitsas (M või N; vanusevahe maksimaalselt 10-20 aastat).
  3. Kampaania periood on minimaalselt 7 päeva, kuid soovitatavalt vähemalt 14.
  4. Reklaamtekst on selge ja loogiline.
  5. Reklaamile lisatud kodulehe link + üks link on ka teksti sisse põimitud.
  6. CTA paigas, nt “Learn more” (“Loe lisaks”) ja teksti sees oleva lingi ette kirjutatud nt “Tutvu meie toodetega lähemalt: … ”.
  7. Visuaalil (pilt/video) on sõnum, mis selgitab toodet või teenust.
  8. Reklaam on ajatatud vähemalt päev ette (või eelneval õhtul), et see jõuaks läbida kontrolli.

Need 8 punkti aitavad olulisemaid asju meeles hoida.

Sotsiaalmeedia koolitus - Nullist

Turundus ise ei ole üldse keeruline ning pole sadade aastate jooksul oma olemuselt muutunud – toode või teenus on vaja viia seda vajavate inimesteni. Ajapikku on küll tekkinud häkke ja nippe, kuid algsed põhitõed on jäänud vankumatuks ning nende järgimine viib sihini.

Reklaamiraha ei ole kunagi piisavalt ja see tuleb oskuslikult enda kasuks tööle panna. Sama teadlikult tasub kasutada ka olemasolevaid tööriistu ning planeerida tegevusi. Oluline on analüüsida tehtud apse ja vajadusel küsida endalt ausalt ja otse: “Mida ma siin valesti tegin ja kuidas saaks teha paremini?”

Enda vastu aus olemine ja selliste küsimuste esitamine viib sind ettevõtja ja turundajana oma eesmärkide saavutamisele lähemale. Ise oleme enda teed käinud juba 7 aastat ja investeerinud Facebooki reklaamidesse kokku üle 300 000 euro, mis omakorda on aidanud meil ehitada üles mitu edukat ettevõtet.

Käesoleva postituse soovitusi saad sa juba täna enda töös rakendama hakata ja kui sul on huvi saada veelgi enam teadmisi täpsemate tehnikate ja detailide kohta, siis ootan sind meie Sotsiaalmeedia spetsialisti meistriklassi kursusele.

Stardime juba 4. aprillil ja võtame koos kõik teemad pulkadeks lahti.

Teet Torim

Nullist koolitaja ja digiturunduse lektor

MEELDIS? JAGA EDASI