Sven Nuum

Sven Nuum

Instagram Story reklaamid ja mida sa nende kohta teadma peaksid

Nullist podcast’i eesmärgiks on jagada infot ja nippe põhiliselt Facebooki ja Instagrami turunduse kohta. Hakkame saatesse kutsuma ka külalisi, kelle kogemuste abil saame sulle pakkuda digiturundusmaastikust laiemat pilti.

Mida parem ülevaade sul teemast on, seda targemaid otsuseid suudad langetada nii oma turundusstrateegias kui ka ettevõtluses üldisemalt ning saavutada selle abil parima tulemuse!

Palju parimaid praktikaid, läbiproovitud strateegiaid ja teeme seda samm-sammult ning reaalsete näidete põhjal – et sul oleks lihtne endaga saates vähemalt üks praktiline nipp kaasa võtta ning saaksid seda kohe ka ise rakendada.

Nullist podcast’i mugavalt kuulata läbi iTunesi, Spotify või Google Podcasti.

Tänase saate teemaks on Instagram Story reklaamid

Miks sul peaks Instagrami story’de vastu üldse huvi olema? Põhjus on väga lihtne: need on praeguses Facebooki ökosüsteemis n-ö odav kinnisvara (seni, kuni kõik ülejäänud turundajad ei ole sinna veel jõudnud). Näide praegusest hinnatasemest: kui Su reklaami näidatakse tuhat korda, maksab see üks kuni kaks eurot (ehk see on üliodav!).

Ühelt poolt annavad Instagram story reklaamid lihtsalt võimaluse näidata kõigile viie kilomeetri raadiuses seda, millega sa tegeled või mida pakud. Teisalt on see seotud kliendi teadliku suunamisega tema järgmise tegevuse juurde. Kui Su Instagrami kontol on 10 000 jälgijat, on võimalus rakendada oma story’s sellist asja nagu swipe up: ehk sa teed story ja paned sinna juurde swipe up’i vormis lingi. Story vaataja järgneb lingile, mis viib ta Sinu poolt määratud kas kodulehele, maandumislehele vm lisainfo juurde.

Instagram story reklaamide puhul ei ole aga selle võimaluse kasutamiseks 10 000 jälgija olemasolu vajalik.

Tegelikult ei ole isegi Instagrami kontot vaja: kõike saab luua ning suunata Facebooki reklaami haldurist. 

Instagram story reklaame saab teha, kasutades näiteks tavapärast automatic placements’i. Sel juhul lähevad reklaamid automaatselt ka story’sse, ent need ei pruugi formaadi või kujunduse osas kõige kenamad välja näha. Kui sa tahad Instagram story’sid hästi teha ja neid optimaalselt kasutada, nii et need tooksid sulle ka tulemusi, siis ma soovitan hakata mõtlema juba uue sisu loomisel kohe ka sobiva formaadi peale (ehk püstine pilt pikkusega kuni 15 sekundit). On olemas ka karusselli versioon, kuhu saab lisada mitu klippi, lisada teksti ning swipe up’i abil lingi mujale.

Enda kogemuse põhjal nii e-commerce’is, kohaliku äri kui ka B2B puhul näen, et enamikel kordadel võidab Instagram story reklaam feed’i reklaami. See on odavam, selle click-through rate on parem ning kliki hind on odavam. Ühtlasi näivad need tavaliste story’de vahel loomulikuna. Muidugi võib igaühel töötada eri reklaamimudel, aga kindlasti tasub kõiki võimalusi katsetada

Kui rääkida suunamisvõimalustest, siis neis on olemas kõik see, mis seni Facebooki haldurisse loodud. Uurisin spetsiaalselt oma story’de vaatajaskonna numbreid (Eestis) vanuserühma lõikes:

  • vanuserühm 18-24 aastat 96 000 inimest
  • vanuserühm 25-34 aastat 120 000 inimest
  • vanuserühm 35-44 aastat 50 000 inimest

Kokku 250 000-300 000 inimest tähendab juba väga suurt tähelepanu Sinu ettevõttele, eriti kui Sinu ideaalne sihtrühm kuulub eespool nimetatud vanusesse.

Tehnilise poole pealt on olemas suunamine vanuse-, asukoha- ja soopõhiselt, samuti valitud publikule (custom audience) ehk neile, kes on Su kodulehte külastanud, uurinud seal mingeid tooteid), vaadanud Su Facebooki videoid või muul moel engagement’i üles näidanud, aga ka näiteks olemasolevale (e-poe või e-maili) kliendibaasile. 

Kuidas reklaami luua? Esiteks: sul ei ole vaja hirmkallist kaamerat. Kui vaadata tavalisi Instagram story’sid, on näha, et neis jagatakse oma igapäevaelu kas video või pildina.

Hea story reklaami saladuseks on sulanduda harjumuspäraste videote vahele nii, et see ei paistaks reklaamina.

Liiga üles vuntsitud asi mõjub kohe võõrastavalt (ehk reklaamina).

Samuti ei soovita ma kasutada mingeid spetsiaalseid programme. Kõige lihtsam ongi teha video valmis tavalise story’na ehk filmid kas iseend, oma toodet, selle kasutamist, ettevõtte miljööd, räägid sellest midagi või teed lihtsalt pildi – mis iganes sulle endale mugavam tundub. Lisa pildile või videole tekst Instagrami enda originaalstiilidega, pane juurde gif’e või liikuvaid elemente. Tee nii, et see näeks võimalikult tavalise story moodi välja

Seejärel salvesta story endale telefoni ning lae kas Dropboxi abil või muul moel arvutisse. Tee kas või mitu story’t järjest – ning saadki neid järjest reklaamidena kasutada!

Niisiis, ole julge katsetama ja ära mõtle üle!

Kui saade meeldis, kliki subscribe ja jaga seda ka sõbraga. Kui sul on ideid saate teemade või külaliste osas, anna sellest kindlasti teada aadressile sven@nullist.ee.  

MEELDIS? JAGA EDASI

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on email

Praktilised turunduskoolitused

ettevõtjatele ja turundajatele

Oleme ka Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner

TUTVU KOOLITUSTEGA
X