Facebook Messenger

Facebook Messenger – kõige kuumem trend turunduses

…ja mida sellega teha saab

Facebook Messenger loodi 2014. aastal ja on sellest ajast hüppeliselt kasvanud. Nüüdseks on seal enam kui 1,3 miljardit kasutajat ning tegemist on number üks suhtlusplatvormiga maailmas! Tasapisi kasvab Facebook Messenger võitmatuks vastaseks traditsioonilisemale e-posti turundusele.

Messenger on täna suurim suhtluskanal Eestis (kasutajaid 514 000)  ja üks enim allalaetud mobiilirakendus.

Facebook Messenger pakub oma fännidele ja kasutajatele unikaalset võimalust suhelda oma lemmikbrändidega otse, kaotades vajaduse tavapärase klienditoe järele.

Viis, kuidas suhtleme, on oluliselt muutumas

Võta hetk ja võrdle, kuidas suhtled täna ja kuidas tegid seda 10 või 15 aastat tagasi.

Kui oled nagu enamus inimesi, oled kaugenenud e-kirjadest ja telefonikõnedest ning kasutad pigem lühi- ja kiirsõnumeid.

Nagu kõik teised, eelistad ka sina tõenäoliselt sedasorti suhtlemist, mis on mugav, silmapilkne ja alati käepärast.

Me elame ikkagi infoühiskonnas, kus number üks ekraan on meie taskus ja see teeb Messengerist eelistatud suhtlusviisi. Saame selle abil suhelda sõprade, pere, töökaaslaste ning ühendust hoida ka oma lemmikbrändidega.

Suurim innovatsioon pärast e-posti

Ärisuhtluses on toimumas põhjapanev üleminek kiirsõnumite kasutamisele, sest majandustegevus kohandub alati muutuva tarbijakäitumisega. Selle ülemineku mõju ulatub tunduvalt kaugemale kui revolutsioon klienditeeninduses.

Tarbijad ootavad oma väljavalitud brändidelt üha rohkem – dialoogi ja sotsiaalset suhet, milles nad saavad tunda end aktiivse osalisena. Me tahame tunda ennast tähtsa, unikaalse ja kõige olulisemana!

Olen katsetanud Messengeri nüüdseks umbes aasta, eks tulemused räägivad ise.

Messengeri kaudu edastatud sisu avamise määr on 90% ja klikkimise määr 25–45%. Sama sisu puhul on e-posti kaudu saadetud sisu avamise määrad 20–30% ja klikkimise määr kõigest 1–3%.

Facebook Messengeri tohutu potentsiaal

Ettevõttele on tagasiside eluks vajalik! Vestluse teel antav tagasiside omab aga lisaväärtust. See on kasulik mõlema osapoole jaoks – ettevõte võidab lojaalsust, kliendid tunnevad, et on väärtuslikud ja saavad paremaid tooteid. Tulemuseks rahulolevad kliendid, kes ostavad rohkem.

Postsiooni säilitamiseks on oluline olla innovatsioonile avatud ja tuleb minna kaasa klientide poolt eelistatava suhtlusviisiga. Vastasel juhul kaotad turuosa nendele konkurentidele, kes soovivad ja suudavad ennast uuendustega kursis hoida.

Mis on Messengeri turundus ja miks on see oluline?

Messengeri turundus on klientidele suunatud turundustegevus, mida tehakse lihtsalt sõnumsiderakenduse abil.

Kontaktide nimekirja saad edukalt kasvatada kui kaasad uusi kontakte ja hoiad neid endaga.

Edukas Messengeris turundaja on see, kes vastab küsimustele, jagab põnevat sisu, on pidevalt olemas ja muudab nii uued kontaktid lõpuks maksvateks klientideks.

Idee poolest sarnane e-posti turundusega

Kuid praktikas töötab Messengeri turundus hoopis teistmoodi kui e-mail.

See on palju isiklikum – Messengeri turundusest ootavad inimesed suhtlust, mis tekitaks tunde, et see toimub üks-ühele, sellal kui enamike ettevõtete e-kirjad saadetakse tavaliselt stiilis üks-mitmele.

Samuti erinevalt e-postist (kus avamis- ja läbiklikkimismäärad langevad aasta-aastalt) on Messengeri turundus kasvamas.

Kiiresti!

Automatiseeri Messengeri turundus vestlusrobotitega

Vestlusrobotid saadavad sinu lehekülje külastajatele infot automaatselt, lähtudes sellest, mida nad seal ette võtavad (klõpsavad tegevusele kutsuvatel nuppudel, sisestavad teatud märksõnu jne).

Erinevalt automaatsetest e-posti vastustest pakub juturobotite kasutamine võimalust vestluse loogiliseks arenduseks ja suuremaks isikupärastamiseks. Selle asemel, et lihtsalt sama e-kirja kõigile välja saata, võimaldavad vestlusrobotid teha järgmisi menüüvalikuid:

See annab kasutajale võimaluse valida, millist teavet ta saab – nii jõuab temani ainult sõnumid, mis teda huvitavad ja tal on alati kindel tunne ja võimalus vestlus katkestada ning naasta hiljem.

Forbes kirjutas, et Gartneri sõnul toimub hiljemalt aastal 2020 85% meie suhtlusest äridega ilma teise inimesega suhtlemiseta. Selle asemel kasutatakse iseteeninduse võimalusi ja vestlusroboteid. Peale selle ütles Oracle’i uuringu kohaselt 80% ettevõtetest, et nad kasutavad või kavatsevad 2020. aastaks kasutusele võtta vestlusroboti.

Kuidas kasutada Facebook Messengeri äris

Messengeris sõnumeid oma tellijatele saates, on võimalik saavutada 80–90% avamismäär. Rääkimata sellest, et pole palju ettevõtteid, kes seda viisi kasutaks, seega on suur võimalus, et oled oma konkurentidest esimene.

Esimene olla on hiiglasuur eelis ja kuigi e-mail peaks olema iga ettevõtte turundusplaanis olulisel kohal, siis miks mitte paralleelselt kasutada ka Messengeri.

  • Messengeri 90% avamismäär tähendab, et 1000 inimesest 900 avab sõnumi ja info jõuab kohale.
  • Emaili 15% avamismääraga on sama suure listi puhul tulemuseks kõigest 150 inimest, kellele info kohale jõudis.

Messengeri robotid aitavad lisaks automatiseeritud vestluste pidamisele saata kontaktidele ka tervitussõnumeid, pilte, videosid, alla laetavaid materjale, aga ka e-poe teateid, nagu näiteks mahajäetud ostukorv, tellimiskviitungid jne.

24/7 klienditeenindus

Facebooki vestlusrobotid on kättesaadavad ööpäev läbi ja vastavad kasutajate küsimustele peaaegu silmapilkselt. Isegi kui vestlusroboti ainus eesmärk on vastata KKK-le, säästab see ikkagi klienditeeninduse töötajate väärtuslikku aega.

Enim küsitud vastused saad ette tehtud vastustega ära automatiseerida ning inimene saab enda vastused kätte sekunditega.

Automatiseeritud e-kaubandus

Facebooki vestlusroboti kasutamine on suurepärane viis suhelda potentsiaalsete klientidega. Nendega, kes on ostuhuvilised, aga millegipärast veel kõhklevad.

Saad aidata valida õiget toodet, kus mõne eelseadistatud küsimusega tehakse kindlaks, mida inimene otsib ja nii saab vestlusrobot vaid mõne sekundiga anda vastava soovituse ning juhatada ostuni, kasutada CTA*-nuppe.

Mugava karusellpostituse abil saab ostuhuviline valida endale sobiva toote ja ühe klikiga on ta juba e-poes.

Lisaks saad saata Messengeri liitujatele ja kupongikoode, lugemiseks blogi postitusi, küsitlusi ja palju muud.

*CTA – Call To Action ehk tegevusele kutsuma

Uued kontaktid

Uued müügikontaktid on iga turundusstrateegia oluline osa, eriti kui tegemist on B2B*-turundusega.

Messenger on hea võimalus uute kontaktide leidmiseks, sest saad suhelda inimesega üks-ühele ja nii tema usalduse võita.

Lisaks õpid paremini tundma enda kliente, nende probleeme ja vajadusi. See võimaldab luua selgema sõnumiga Facebooki reklaame, maandumislehti ja pakkumisi.

*B2B – Business To Business ehk ettevõttelt ettevõttele

Täpsemad segmenteerimise võimalused

Facebook Messengeri kasutamise üheks eeliseks on selle võime segmenteerida väga täpselt ja lihtsalt. Seda saab teha erinevate parameetrite abil, nagu näiteks sugu, vanus jmt.

See võimaldab veelgi personaalsemaid vestluseid, täpsemaid pakkumisi – õige sõnum, õigel ajal, õigele inimesele.

Kes Eestis Messengeri juba kasutavad?

Ülemiste keskus on heaks näiteks, kes on esimeste hulgas vestlusroboti juba kasutusele võtnud.

Tutvustavad keskust, korraldavad mänge ning edastavad infot suuremate allahindluste kohta.

Kolme klikiga jõudsin Messengerist Ülemiste keskuse kodulehele, et leida üles “Kuidas tulla” info.

Kuidas ehitada Messengeri nimekirja

Esimene samm on luua oma tellijate nimekiri, nii nagu teeksid e-posti turunduses oma e-kirja saajate nimekirja koostades.

Messengeri puhul on protsess lihtsam: kui potentsiaalne klient või jälgija saadab sõnumi sinu Facebooki ametlikule lehele, lisatakse ta automaatselt nimekirja.

Võimalusi nimekirja kasvatamiseks on mitmeid ja järgmisema vaatame neist mõnda.

Vestlus veebisaidi kaudu

Messengeri vestlusvidinaabil võid oma veebisaidile vestlusfunktsiooni lisada.

Veebisaidi vestluse tervitussõnumit saad ise muuta nii isikupäraseks kui soovid. Samuti saad määrata lehekülgi, kus vestlusaken avaneb ja kus mitte.

Kui inimesed sulle veebisaidil sõnumeid saadavad, lisatakse nad peale nendepoolset kinnitamist automaatselt sinu Messengeri kontaktandmebaasi.

Seejärel saate edasi vestelda ka siis, kui nad kodulehet lahkuvad.

Messenger Ref URL

See tööriist võimaldab luua URL-i, mis avab Messengeri rakenduses automaatsõnumite saatmise lehe. Selle abil on lihtne saata külastajaid ühe klõpsuga mis tahes roboti vestlusaknasse.

URL’i saad kasutada emailis nagu tavapärast linki või lisada see veebilehele nupuna ning võimaldada nii inimestel liituda sinu Messengeri nimekirjaga.

Facebooki kommentaarid

See ülitõhus kasvutööriist võimaldab lisada Messengeri tellijate nimekirja kasutajad, kes kommenteerivad Facebooki postitust.

See töötab nii:

  1. Kõigepealt näeb kasutaja sinu postitust Facebookis.
  2. Ta kommenteerib postitust.
  3. Pärast kommenteerimist saab ta vestlusrobotilt automaatse sõnumi.
  4. Kui ta reageerib sellele sõnumile, lisatakse ta sinu Facebooki lehe Messengeri kontaktide nimekirja.

Päris võimas, kas pole?

Facebook Messengeri klõpsatavad reklaamid

Reklaamihalduris on võimalik luuga reklaame, mis suunavad inimesed veebisadile – see on tavapärane viis reklaamida Facebookis.

Selle asemel vali reklaam, mis saadab klikkija hoopis Messengeri – see meeldib Facebooki algoritmile ja avab sulle uue ja põneva Messengeri-maailma!

Kui kasutaja klõpsab reklaamil, käivitab see Messengeri vestluse. Tema saab kasulikku teavet sinu toote või teenuse kohta ning sina saad tema kontaktinfo ja nii kasvatad listi ning harid potentsiaalset klienti!

Lõpetuseks

Nagu näed, pakub Facebook Messengeri turundus palju võimalusi iga ettevõtete jaoks.

Saad automatiseerida klienditeenindust, aidata ostuhuvilisel leida õige toode, leppida kokku kohtumisi, saata turundussõnumeid ja veel palju muud.

Võrreldes e-mailide 15% keskmise lugemismääraga on Messengeri avamismäärad hetkel 80–90%, mis on nagu e-mail aastal 1998.

Messengeri turunduse populaarsus on alles kasvutrendi alguses ja on ainult sinu otsustada, kas liitud hoogsa tõusulainega?

Ettevõtteid, kes seda võimalust hetkel kasutavad on 1% ja meie arvates on praegu parim aeg rongile hüpata.

Liitu Nullist Messengeriga ja saad ise katsuda, kuidas see töötab.