Iga e-poe turunduse 3 kõige olulisemat osa

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Sul on olemas oma e-pood? Väga vinge! Teame Teeduga omast käest, kui palju aega, planeerimist ning tegutsemist selle loomine tegelikult nõuab. Suur töö on tehtud ning võid enda üle uhke olla. 

Nüüd on vaja kogu see investeering panna end mitmekordselt tagasi teenima ehk teha oma e-pood inimestele nähtavaks. Sa pead olema oma klientide jaoks olemas peamistes kanalites, kus nad tegutsevad – Google’is, Facebookis ning meilis. 

Kõlab nagu vajaksid selleks assistenti? Sugugi mitte! Teen sulle selles postituses ülevaate samm sammu haaval, kuidas oma e-poe turundus käima lükata nii, et kõik need kanalid töötaksid sinu äri kasuks.

1. Kas su e-pood on Google’is nähtav?

Kui inimene läheb Google’isse, kas ta leiab su üles? 

Nähtav olemine on esimene ja kõige olulisem asi inimese kodulehele juhatamisel. Levinuim abimees selleks on Google Ads, mille võid peale panna näiteks oma brändisõnaga (meie puhul Boost Yourself). 

Oma otsingusõnaga tuled kohe esimesel lehel välja ja selle kliki hind on odav, meie puhul 0.02-0.05€.

Oma Google’i tulemuste põhjal saame tõdeda, et eelmisel aastal oli umbes kolmandik liiklusest orgaaniline ehk me tuleme oma lehega otsingutulemustes välja teatud märksõnade abil ja see juhib inimesed meie kodulehele ostu sooritama. 

Praegu on lisaks orgaanilise otsingu tulemustele tugevalt juurde tulnud ka Google tasulised reklaamid, mille osakaal jooksva kuu müügitulemustes on 15-20 protsenti.

Turunduses peaks teise silmaga alati vaatama ka pikaajalist strateegiat. 

Selleks et Google otsingutulemustes üleüldse välja tulla:

  • Tee kindlaks, mida inimesed otsivad
  • Kasuta neid märksõnu oma kodulehel
  • Tee korda tehniline SEO: tootekirjeldused, kategooria lehed jne

E-poe SEO teemadel on meile abiks olnud Raido Tamar. Seal on palju tehnilisi nüansse ja kõikide asjadega lihtsalt ei jõua ise tegelda. Kirjuta Raidole ja küsi abi.

2. Kust inimesed su e-poodi jõuavad?

Olgugi et Google’is tuleb meie e-pood (Boost Yourself) juba piisavalt hästi välja, siis ainuüksi see kanal ei toida e-poodi ära just uute klientide leidmise osas. 

Google on vajaduspõhine, aga Facebook on praegusel hetkel number üks kanal, kust reklaamide abil kiiresti oma kodulehele liiklust saada, teavitada uutest toodetest või  pakkumistest – ehk tõsta teadlikkust ja tekitada vajadust.

Isegi 5 euro eest reklaami toob juba järgmiseks päevaks su kodulehele uusi huvilisi.

Illustreerimaks eespool toodut: meil on praegu Facebookis liikluse toomiseks ringlemas mitu erineva sõnumiga (eri probleemid, eri sihtgrupid) reklaami, igaüks neist töötab 5-eurose päevaeelarvega.

Nagu tavalise poe puhul… Kui inimesi poes ei ole, ei tule ka oste.

Sama kehtib ka e-kaubanduses. Esimene samm on külastajad poodi kutsuda ja tutvustada neile, mida sa pakud ja miks need tooted on erilised.

Külastajate puudumist Google’i otsingutulemused ei kompenseeri. 

Meil on Facebookis tänase seisuga 34 824 fänni. See pole väike arv, aga isegi kui teeme oma uudisvoogu iga päev mitu postitust, siis on info levik ikkagi piiratud.

Lihtsalt Facebooki fännidele kirjutades lähevad kõik su sõnumid kõigile: meestele, naistele, igas vanuses jne ehk kokkuvõttes kaovad ülejäänud info sisse ära.

Viimase statistika järgi tõid Facebooki postitused meie e-poodi 1/5 inimestest – ülejäänud jõudsid meieni Facebooki tasuliste reklaamide abil.

Nagu ülemiselt pildilt näed, siis isegi 17 laigi ja kokku 58 engagement’iga postitus Facebooki uudisvoos jõudis kõigest 4417 inimeseni 34 824st.

Niisiis – esimene asi e-poe turunduse puhul on traffic ehk liikluse toomine kodulehele.

Ei maksa lootma jääda ainult Facebooki postituste leviku peale. Sellele ei saa kunagi kindel olla. Kasuta Facebooki reklaamihaldurit ja pane taustaks tööle ka tasulised reklaamid, mis toovad uusi huvilisi sinu e-poodi 24/7.

Räägime Facebooki parimatest praktikatest põhjalikumalt järgmisel Facebooki veebiseminaril.

Teine osa võrrandist on conversion ehk mitu inimest kõigist külastajatest sooritab ostu.

Esimeseks eesmärgiks võiks seada selle, et 1 protsent e-poodi jõudnutest teeks seal ka ostu.

Statistiliselt jääb keskmine konversioonimäär 1-2 protsendi juurde, aga oleneb muidugi ka e-poest, sõnumi selgusest, sisust (nt kas lehel on olemas klientide tagasiside – see tekitab uutes inimestes usaldust).

Kuna konversioonimäär on enamasti pigem madal, jõuame Facebooki teise kasuliku võimaluseni, milleks on Pixel ja retargeting ehk taasturundus. 

E-pood aastal 2020 ilma Facebook Pixlita on sisuliselt raha raiskamine. 

Kui Pixel on kodulehele paigaldatud ja kõik seadistused e-poes tehtud, oskab Facebook öelda ka ostu väärtuse ehk kui palju sa reklaami investeeritud raha eest vastu said (konkreetselt mis summa eest ostis reklaami mõjul poodi naasnud inimene). 

Selle abil arvestataksegi reklaami tasuvust (Return on ad spend).

Kõige suurem ROI potentsiaal

Taasturunduse reklaamide tasuvus on kõige suurem, kuna reklaami näidatakse inimestele, kes ei ole enam n-ö võõrad. Nad on juba kodulehel käinud ja esimene kohting on tehtud.

Seega on just nemad see publik, keda on kõige lihtsam kutsuda järgmist sammu tegema.

Mis veelgi parem, Facebook võimaldab sul neid inimesi segmenteerida vastavalt sellele, kes kui kaua aega tagasi (1–180 päeva) kodulehte või selle alam-/tootelehti külastas.

Kui suunata reklaam n-ö külmale inimesele ehk uuele kliendile, siis return on ad spend on üsna madal (nt paned 1 euro sisse, 2-3 saad tagasi). Ent aasta lõikes võib see üks klient sooritada ostu mitu korda ehk kliendi eluaegne väärtus on kindlasti kordades suurem, kui ühe kuu statistikast paistab.

Jättes kasutamata retargeting’i võimalused, siis piltlikult öeldes jalutab 100 inimesest 98 su e-poest lihtsalt läbi ja sa ei tee neist väljagi 🤷🏻‍♂️

Ometi nad käisid ju sinu e-poest midagi otsimas? Ära eelda, et nad ei ütlesid.

Et uuest inimesest saaks klient, on kokkupuutepunkte vaja vähemalt 5–7. Mõned turundajad väidavad, et tänapäeval juba rohkemgi. Oleneb ka toote hinnast: odavama toote puhul tehakse otsus kiiremini.

Retarget-kampaania võimaldab sul süsteemi väga lihtsalt üles seada nii, et kõik töötab automatiseeritult.

3. Kas su meiliturundus töötab?

Kolmandaks peaksid sa kindlasti tegelema meiliturundusega.

See on endiselt väga hästi toimiv lahendus ja mitte ainult iganädalaste uudiskirjade saatmise osas, vaid ka turunduse automatiseerimisel ja klientide järelteenindamisel.

Kui 1 inimene 100st teeb ostu ja 99 inimest lahkub ilma ostu sooritamata, siis tegelikult umbes 10 protsenti neist on valmis sulle oma kontakti andma, sest nad on huvitatud sinu toodetest. Enamik e-poode aga ei kasuta seda võimalust ja lähevad järgmist 100 külastajat otsima või ootama, et nendest jälle ainult ühele müüa.

Paku sooduskupongi, tasuta saatmist või midagi muud väärtuslikku seoses sinu tootega. Midagi, mis aitaks alustada suhet ning tekitaks uues inimeses usaldust.

Kõige lihtsam ja kiirem võimalus on kõrge ostukavatsusega lehtedele lisada exit intent pop up, mida näevad need, kes hakkavad lehelt lahkuma. Näiteks külastajad, kes hakkavad ostukorvi või toote lehelt lahkuma, näevad järgmist pakkumist:

Sageli jäetakse selline kliendi tähelepanu haaramise võimalus kasutamata, kuigi see nõuab ainult ühekordset üles seadmist.

Meile kogub see täna 15% inimeste e-posti aadressid, kes oleks muidu oma ostu pooleli jätnud.

Samuti ei tohiks kontakt külastajaga lõppeda pärast ostu sooritamist. 

Pärast seda suhe alles algab. Mõtle korraks, mis juhtub, kui pärast abiellumist kohtingutel enam ei käida? No vot…

Praeguste võimaluste juures on väga lihtne üles seada automatiseeritud tervituskirjade jada e-postkasti neile, kes on värskelt esimese ostu teinud. 

Nendes kirjades võid rääkida oma brändi lugu, anda häid näpunäiteid toote kasutamiseks, tutvustada teisi tooteid jne. Sul on tegelikult nii palju võimalusi pakkuda oma kliendile lisaväärtust ja paista konkurentide seast silma oma hooliva suhtumisega.

E-post on kanal, mis on sinu enda oma, nagu ka sinu koduleht. Need on ainukesed kanalid, mida sina ise kontrollid. 

Facebook ja Google võivad homme teha oma algoritmis mingi muudatuse või uuenduse ja sinu äri võib sellest tugevalt kannatada. Lisaks maksad sa Facebookis iga reklaami eest, ent e-posti puhul maksad vaid väikest kuumaksu tarkvara eest, mida võid kasutada lõpmatuseni.

Iga e-pood peaks aktiivselt kasvatama oma külastajate meilide andmebaasi, sest tegu on kontaktidega, kes on huvitatud sellest, mida sul on pakkuda. 

Teine osa on neile regulaarne uudiskirjade saatmine. Enamuste ettevõtete jaoks on see täiesti kasutama koht, kus müügid ootavad.

Räägime sellest põhjalikult koolitusel “Kuidas edukalt e-maili turundust teha“.

Praeguseks on e-post meie rahaliselt number üks kanal, mis moodustab üle kolmandiku aasta tulemustest ja olemas ka siis, kui Facebooki reklaamikonto kinni pannakse.

Niisiis, tee kõige olulisemad kanalid tugevaks:

  • Google – tee vajalikud tegevused, et oleksid Google’is leitav neile, kes sinu brändi või tooteid otsivad;
  • Facebook – suuna reklaamid uutele inimestele, too uusi inimesi e-poodi ja kasuta retargeting’i ning Pixelit, et kutsuda huvilised ostu sooritama.
  • Kasuta meiliturundust ja automatiseerimist nii järelturunduseks kui ka uute inimeste tervitamiseks ja nende usalduse võitmiseks.

Aga Instagram? Kas seda peaks ka arendama?

Kas iga ettevõte peaks olema esindatud kõikides populaarsetes kanalites – või kuidas enda jaoks valikut teha? 

Esmalt tuleks mõelda sellele, kui palju sul on aega nendes kanalites aktiivselt tegutsemiseks, millised toimivad tööriistad sul juba praegu on olemas, kas Facebooki reklaamid jooksevad, kas Google’is oled leitav, kas kodulehel on sisu, kas e-posti turundus töötab. 

Alles siis jõuame Instagrami ja hastag’ide valimiseni.

Kui sul Facebookis reklaamid jooksevad, siis need jõuavad automaatselt ka Instagrami, olenemata sellest, kas sinu e-poel on Instagrami konto või mitte.

Igal ettevõttel pole vaja ehitada jälgijaskonda, lootuses jõuda oma ideaalse kliendini. Palju kiirem võimalus on kasutada Instagrami reklaame.

Sa saad kasutada kõiki Facebooki ülitäpseid sihtimise võimalusi ja nii kordades kiiremini oma sihtrühmani jõuda (ilma igapäevaselt postitamata).

Näide päris elust.

Seljakott. Video demonstreerib, kuidas kõik juhtmed, sülearvutid ning kaustikud kotti mahuvad ja kuidas iga asja jaoks on oma sahtel. Kompaktne, stiilne, mulle meeldib ja klikk “Shop Now”. Booom! 

Hetkega on mu sõber e-poes tootega tutvumas ja minuti pärast on tellimus vormistatud. Polnudki vaja poolteist aastat Instagrami ehitada, lootuses võib-olla temani jõuda.

Kust kanalist tuleb minu äri?

On küsimus, millele peaksid vastust otsima.

See oleneb väga palju ka valdkonnast – jalgrattaid ja šampoone otsitakse enam ikkagi Google’ist, mitte Instagramist ehk fookus tuleks suunata sellele, kas oled seal leitav + lisaks juurde reklaam Facebookis.

Boost Yourself on Instagramis selleks, et brändi ehitada, olla oma fännide keskel ja nende jaoks olemas, nendega suhelda, nendele aitäh öelda ja tagasisidet koguda. Me ei ole Instagramis lootuses ega kavatsusega sealt kodulehe külastusi või müüke tuua.

Fakt on see, et lihtsalt steriilselt oma tootepilte postitades pole üksi ettevõte Instagramis veel edu saavutanud.

Instagram tahab inimesi, emotsiooni ja palju tööd.

PRAKTILISED TURUNDUSKOOLITUSED

Turunduskoolitused ettevõtjatele ja turundajatele. Kuidas Facebooki, Instagrami ja e-maili turundust äris edukalt kasutada. Vaata lisa ja vali sobiv aeg!

Jaga seda postitust

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email