7 raamatut, mida peaksid enne äri alustamist lugema

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Lugemine on oluliseks osaks ettevõtjaks saamisel ja oma esimese äri ülesehitamisel. Keerulisemaks võib aga osutada alustuseks sobivate raamatute leidmine.

Seega olen koostanud nimekirja kõige inspireerivamatest ja praktilisematest raamatutest, mida on lugenud kümned miljonid inimesed ja mis on aidanud käivitada tuhandeid ettevõtteid.

Ettevõtlusmüüt, Michael E. Gerber

Valitud nr 1 ettevõtlusraamatuks 500 tegevjuhi poolt ajakirjas Inc.

Väikeettevõtete konsultant ja autor Michael E. Gerber, kellel on aastatepikkuse kogemuse kaudu saadud põhjalikud teadmised, juhib tähelepanu sellele, kuidas laialt levinud eeldused, ootused ja isegi tehniline ekspertiis takistavad eduka ettevõtte loomist.

Gerber juhib Sind läbi ettevõtte erinevate etappide, alates ettevõtte lapsepõlvest, sealt edasi noorukiea kasvuraskuste juurde ning lõpuks küpse ettevõtlusperspektiivini: kõigi edukate ettevõtete majakani.

Esmalt küsi “Miks”, Simon Sinek

Miks paljud inimesed teevad sarnaseid valikuid, valivad mingeid kindlaid tooteid või brände?

Simon Sinek on tuntud maailmas kui uue liikumise alustaja, kes on aidanud lahti mõtestada küsimuse, miks on ühed inimesed edukamad, õnnelikumad või mõjuvõimsamad kui teised ja osad organisatsioonid rohkem innovaatilisemad, kasumlikumad või kiiremini arenevamad kui konkurendid? Kuidas nad suudavad oma edu ja saavutusi ikka ja jälle korrata.

Tema näited edukatest inimestest ja ettevõtetest ning nende saavutustest põhinevad loogikal, mille järgi enamik tooteid, teenuseid või tegevusi on saanud maailmas tuntuks just selle pärast, et nende autorid on läinud oma tegevustes sügavale juurteni välja ja küsinud endalt esmalt “miks?”.

Simon Sinek on kindel, et kõik inimesed või ettevõtted, kes järgivad selles raamatus väljatoodud juhiseid, suudavad jõuda enda eesmärkideni ja saavutada edu ning õnnelikkuse.

See klassikaline äriraamat peaks olema kohustuslik kirjandus igale turundajale, müügimehele või inimestele, kes alustamas oma äriga.

Dr Robert Cialdini avaldas selle esmakordselt 1984. aastal, kuid raamatus olevad tarkused on tänapäeval sama asjakohased kui siis. Ma sirvin seda ikka veel iga paari aasta tagant.

Mõjustamise psühholoogia annab põhjaliku ülevaate sellest, mida on inimeste mõjutamise kohta psühholoogias avastatud ning kuidas seda ise kasutama õppida või aru saada, millal teised neid taktikaid sinu vastu kasutada üritavad.

Cialdini kirjeldab mõjutamistaktika kuut psühholoogilist printsiipi:

  1. Vastastikkust
  2. Järjekindlust
  3. Sotsiaalset tõendust
  4. Meeldivust
  5. Autoriteetsust
  6. Nappust

Kuidas võita sõpru ja mõjutada inimesi, Dale Carnegie

Olles otsustanud luua endale parem elu, tuleb sul silmitsi seista mitmete erinevate väljakutsetega.

Seejuures on aga üks oskus, mida sul igal juhul vaja läheb – nimelt inimestega suhtlemine.Dale Carnegie pakub ajale vastu pidanud strateegiaid, mille abil paremini suhelda ja inimesi endaga nõustuma panna. See raamat on nagu juhend, mis õpetab inimestega läbi saama.

Ettevõtja jaoks on suhted ja kontaktid väga olulised. Seega on võtmetähtsusega sellised oskused nagu teadmine, kuidas saada uusi sõpru ja hoida olemasolevaid ning kuidas hea juhina koostööd teha. See raamat sillutab selleks tee ja õpetab, kuidas ükskõik kellega kontakti saavutada.

Müü ise või sulle müüakse, Grant Cardone

Oskus müüa on üks olulisimaid oskusi elus. Ühel või teisel moel müüme me kõik midagi: iseennast tööintervjuul, ideed sõbrale, oma töötulemusi ülemusele, tooteid klientidele või näiteks kaalulangetamist iseendale. Müük toimub isegi siis, kui laps soovib, et vanemad ostaksid talle mänguasja.

Cardone õpetab oma raamatus, milliseid veenmiskunste kasutavad edukad inimesed ja selgitab peamisi põhjusi, miks inimestele müük ei meeldi. Samuti õpid, kuidas võita ja kinnistada usaldust ja tutvud paljude teiste edu tagavate strateegiatega.

Nii lüüakse läbi!, Gary Vaynerchuk

Selles innustavas, praktilises ja mahlakalt kirjutatud raamatus toob sotsiaalmeedia guruks peetav ning juba nelja New York Timesi menuki autor Gary Vaynerchuk välja võimalused, kuidas sotsiaalmeediat teadlikult kasutades muuta oma elu.

Vaynerchuk ütleb, et kui sul ei ole õnnestunud läbi lüüa, siis ei ole põhjus mitte selles, et oled liiga vana, vaene või suure kohustustekoorma all. Asi on selles, et sa ei ole veel lõplikult otsustanud oma elu muuta.

Ta on veendunud, et kui kombineerid oma kire õigete töövõtetega ja lood endaleteadlikult isikliku või professionaalse (ettevõtte) kuvandi, võid elada, nagu ise tahad, ning saavutada nii ajaline kui ka finantsiline vabadus.

Siin raamatus keskendub Vaynerchuk tuntumatele sotsiaalmeedia platvormidele, nagu Facebook, Youtube ja Instagram. Ta tutvustab nende platvormide nii vähetuntud ja nutikaid nüansse kui ka juba kindlalt toimivaid läbiproovitud strateegiad.

5-sekundi reegel, Mel Robbins

,,Viie sekundi reegel” on nagu päästik, millele vajutamine annab sulle enesekindlust ja julgust realiseerida oma seni teostamata unistusi.

Sellest raamatust leiad, kuidas 5 sekundit võivad aidata sul:

  • ammutada enesekindlust
  • ületada edasilükkamist ja kõhklusi
  • võita hirme ja ebakindlust
  • muuta meeleseisundit sisemise rahu saavutamiseks
  • jõuda lähemale oma eesmärkide saavutamisele

Uskumatult tõhus ja lihtne tehnika, mis sobib igasse olukorda ja võib aidata sul otsustaval hetkel julgus kokku võtta ja astuda samm, mis muidu oleks jäänud tegemata.

Nüüd on sinu kord!

Vali neist paar või loe nad kõik läbi ja astu samm oma unistuste elluviimise poole.

Jaga seda postitust

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email