7 Facebooki kaanefotot ja mida neilt õppida

Facebooki kaanefoto

Vaatame lähemalt, kelle Facebooki lehelt on eeskuju võtta.

Fookus läheb kaanefotole, mis on nagu kodulehe avakuva või miks ka mitte füüsilise poe välisuks. Näen, et tihtilugu jäetakse see aga tähelepanuta ja nii võivad kaduma minna ka väärtuslikud kliendid. Hea esmamulje on ju teadupärast parim visiitkaart, mida endast teisele inimesele jätta.

Kuna Facebooki lehe eesmärk peaaegu alati on müügi tõstmine, siis peaks kaanefoto ka seda toetama ning olema informatiivne, selge sõnumiga ja ajakohane.

Täna tuleb silmas pidada ka seda, et aina enam tarbijaid on mobiilis, seega peab hea kaanefoto olema loetav ning arusaadav ka väiksematel ekraanidel.

Alustame ülevaatega ja vaatame, mida on meil kõrva taha panna?

1. Trad.Attack!

Esimesena räägime kohe ansamblist, kes üleüldse on sotsiaalmeedias väga eeskujulik ja ilmselgelt teab Facebooki kaanefoto olulisust. Nad on osavalt kasutanud kahte pilti – üks räägib nende märtsikuu plaanidest – millal nad kuskil on (kes ei tea, siis nende masterplan on mängida igas maailma riigis!).

Teine foto räägib uuest singlist. Mõlemad pildid on väga hästi tehtud – kasutatud on professionaalset fotograafi, info on selge ja konkreetne ning kutsub tegema järgmist klikki – minema kodulehele piletit ostma või Spotify’sse singlit kuulama. Igal juhul super töö.

2. Breden Kids

Lasteriiete tootja, kes on loonud eduka online-äri, millest suur osa kuulub sotsiaalmeediale. Nendelt on paljuski eeskuju võtta ja Facebooki kaanefoto ei ole erand.

Breden kasutab kaanepilti väga targalt info edastamiseks – praegu on seal teave allahindluse kohta, aga soovitame nende leheküljel silm peal hoida, kuna kaanefoto muutub tihti. Siinkohal julgustame kõiki kaanefotot vahetama – see olgu ajakohane ja rääkigu sellest, mis just praegu teemas on.

Just info edastuse mõttes on Breden väga eeskujulik – vaata kindlasti ka nende lehekülge mobiilis, kus info ei lähe kaotsi ja kõik toimib!

3. Film “Tõde ja õigus”

Ilus näide liikuvast kaanefotost, mis esiteks on isutekitajaks filmile, aga teisalt on informatiivne ja valdkonnale kohaselt lihtsalt väga ilus vaadata.

Rõhutame siinkohal, et tegelikult ei ole ilu eesmärk omaette ja seda eriti Facebooki kaanefoto osas, kuna tegemist on eelkõige info edastamise kohaga, siiski on ka visuaalne nauding oluline ja tähelepanu väärt.

4. Best Marketing Eesti

Teiste sekka ka üks üritusturundus.

Tegemist on Eesti suurima turunduskonverentsiga ja kui kaanefotot vaadata, ongi kõik väga hästi. On värviline ja selge. Tegemist on ilmselgelt tunnuskujundusega ja on ka üsna selge, mida öelda tahetakse (et piletid on soodushinnaga).

Siiski on üks väike koht, millele tähelepanu juhtida – kas märkad kohe ise, mis see olla võib?

Kui mõtlesid, et ma ei tea ju millal ja kus kohas see üritus toimub, oled õigel teel.

Kaanefoto esmaeesmärk on info edastamine ja ühe ürituse jaoks peaks olema aeg ja koht kõige tähtsam teave. Kuigi tegemist on tõepoolest erakordselt suure konverentsiga ja eelduste kohaselt on suurem osa inimestest sellega ka kursis, siis päris kõik ei pruugi seda alati teada.

Seega meie soovitus oleks lisada kuupäev ja toimumiskoht, aga muus osas on tegemist hea eeskujuga!

5. Kaja Kallas

Võtame ette ka ühe persooni, kes võitis valimised ja seetõttu on palju pildis olnud. Tänaseks päevaks on kaanefoto asendunud tänusõnadega oma valijate suunas, mis on samuti väga tark viis kaanefotot kasutada. Ka enda poolehoidjate tänamine ja meelespidamine on oluline.

Varasemalt oli Kaja Kallase kaanefotoks väga selge näide suurepärasest kaanefotost. On inimese pilt (ehk kohe on selge, kellega tegu, sest lehe enda nimi on isiku nimi). Selge on ka see, kus ta kandideerib (ehk, kus kohas tema poolt hääletada saab) ja olemas on ka see oluline info, mis ajal saab häält anda. Ning muidugi Reformierakonna värvid, logo ja valimiste tunnuslause.

Ilus, puhas ja selge.

6. Placent Activ Milano

Meie arvates väga hea tootekategooria näide. Arvutis seda kaanefotot vaadates on kohe selge, millega tegu ja kellele mõeldud.

Toodet müües on loomulikult täiesti hädavajalik, et toode ise on kohe nähtaval ja tõesti Placent Activ on fotol just nende tooted kõige olulisemale kohale asetanud. Näha on ka logo ja pakendid – tarbijale jääb see meelde ja märkab seetõttu ka poeriiulil toodet kergemini ning märkamatult ongi paar tuubi ostukorvis.

7. Nullist sotsiaalmeedia koolitused

B2B näitena vaatasime otsa enda Facebooki kaanefotole.

Õpetame teistele ettevõtjatele ja turundajatele Facebookis ja Instagramis turundamist. Iga koolituse jaoks me eraldi kaanefotot ei uuenda, aga siinkohal juhime tähelepanu hoopis kaanefoto mobiilis kohanduvusele.

Paljudel ettevõtetel on mobiilivaade jäänud kahe silma vahele ja see võib olulise osa sõnumist ära lõigata.

Nüüd on sinu kord

Loodetavasti leiad inspiratsiooni ja vaatad ka enda kaanepilti kriitilise pilguga üle. Panen siia väikese checklisti, mille abil enda kaanefotot analüüsida.

Kas kaanepilt on:

  • Selge sõnumiga
  • Mobiilis kohanev (ega midagi kaduma ei lähe?)
  • Ettevõtte kuvandi ja kujundusega ühtses stiilis?

Julgustame sind katsetama erinevate kaanefotodega ja tõesti, kaanepildi vahetamine vastavalt vajadusele on täiesti tervitatav ja töötab pigem sinu kasuks.

Edu ja jaksu!