12 põhjust, miks iga ettevõte peaks kasutama meiliturundust

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Kahetsusväärselt sageli ei nähta meiliturunduses väljundit oma ärile. Arvatakse, et mõnele ettevõttele – näiteks e-poe pidajatele sobib see kanal lihtsalt paremini kui teistele. 

Tegelikkuses see nii pole: meiliturundus sobib väga laiale ampluaale ettevõtetele, sh teenusepakkujatele – juuksuritele, hambaarstidele jne. See on suurepärane viis, kuidas hoida oma kliente enda juures, näiteks tuletades meelde, millal võiks olla järgmise külastuse aeg.

E-maili unarusse jätmine oli viga, mille ka meie alguses tegime. Selle asemel, et suhelda juba klientideks saanud ehk ostu sooritanud inimestega, suunasime põhitähelepanu ainult uute klientide otsimisele, mis osutus väga kulukaks.

Praegu on taas oma uksi avamas paljud toidukohad, kes peaksid oma fännidele endast märku andma lisaks Facebookile kindlasti ka meili teel. Kõige kallimaks läheb alati uute klientide otsimine, mis täna on veel raskem ning kulukam, kui see oli varasemalt, sest praegu on klientide otsustusprotsessid esiteks pikemad ja teiseks ollakse oma valikutes põhjalikumad ehk otsuseid ei langetata emotsiooni pealt ning uisapäisa.

Jah, ka Facebookis ja Instagramis saab oma jälgijate ja fännidega suhelda, ent need platvormid on üles ehitatud lühikeste ning kiiresti vahelduvate impulsside peale. 

Oleme Boost Yourselfi alt saatnud kolme aasta jooksul välja u 1000 e-kirja ja praeguseks moodustab meiliturundus meie müügist ligikaudu 30%. 

Aga millised on just meiliturunduse peamised eelised teiste kanalite ees ehk miks peaks iga ettevõte täna meiliturundust kasutama?

Käime läbi 12 põhjust, miks iga ettevõte peaks kasutama meiliturundust.

1. E-mail on sinu kanal

Facebook on meie jaoks alati olnud aktiivse müügi kanal. Detsembris juhtus aga nii, et Facebook oli meie Business Manageri konto üllatuslikult sulgenud – meie käed olid justkui ära lõigatud, me ei saanud reklaame luua jne. Ehk põhiline traffic’u kanal pandi lihtsalt kinni. Ja sama asi juhtus meiega taas alles hiljuti, aga seekord oli tagasilöök mentaalselt kergem, kuna olime eelnenud kogemusest õppinud ning ehitanud ka meili tugevaks kanaliks, kus oma klientidega suhelda. Teisisõnu – sa kunagi ei tea, millal Facebook ja Google otsustavad oma poliitikas midagi muuta (ja seda nad teevad kogu aeg), aga e-mail on kanal, mille haldamine kuulub sulle. Sina kontrollid oma andmebaase ja tegevust.

2. Inimesed on harjunud e-maili kaudu pakkumisi saama ja ostma

Meiliturundus on pikalt eksisteerinud ning end tõestanud turundusviis. Kõik suuremad kaupluseketid kasutavad seda – ja edukalt. Isegi kui inimene iga e-kirja ei ava või põhjalikult, siis midagi jääb alati silme ette või kahe kõrva vahele kumisema. Samuti harjub klient sinu kui eksperdiga teatud valdkonnas ning kui tal on tarvis sellel alal infot saada või toodet/teenust osta, siis pöördub ta esimesena just sinu poole.

Kui inimene on sinu uudiskirja või meililistiga liitunud, siis teda huvitab see, mida sa teed. Paljud ettevõtted aga ei kasuta seda n-ö sooja publikut ära. Meiliaadresse küll kogutakse, aga nendega ei võeta midagi ette, st ei saadeta regulaarselt kirju. Inimene on aga valmis ja võib-olla isegi ootel. E-mailis tehakse tegelikult väga palju ostuotsuseid – olgu meilis siis konkreetne pakkumine või lihtsalt info uue toote kohta.

Paljudel juhtudel jääb e-kirja saatmine kas liigse tagasihoidlikkuse, häbelikkuse või mingite hirmude taha. Siin tuleb aga jalad kõhu alt välja võtta ja kanal julgelt tööle panna, unustades kellegi väljamõeldud reeglid – näiteks, et meile tohib saata vaid teatud aja tagant jne.

3. E-mail on väga hea kanal, mille kaudu oma klientidega suhelda

Ilmselt paljud mõtlevad e-kirjade saatmisest kui spämmimisest ning massturundusest, aga tegelikult lood sa selle suhtlusviisi ja suhte olemuse ise. Sa võid meili kasutada vaid pakkumiste tegemiseks, aga ühtlasi võid ka jagada kasulikke nõuandeid, juhendada toodete kasutamist, suunata lugejat blogisse jne – ja siis siduda see spontaanselt ning aeg-ajalt ka mõne müügipakkumisega.

4. E-mail on personaalne

Sinu kiri läheb personaalselt iga inimese postkasti ning mida enam lugeja tunneb, et ettevõte on näinud vaeva ja loonud personaliseeritud sisu, seda paremini meiliturundus töötab. Näiteks pole Facebookis võimalik luua automatiseeritud postitust, mis algab inimese nimega. Lisaks saab meililisti kirjeldada ja personaliseerida eri tunnuste abil – nt huvid, päritolu, millise lehe kaudu sinuni jõudis, varasem ostuajalugu jne.

5. E-mail on kiire viis info edastamiseks

Kui sul tuleb välja uus toode, siis kõige magusam sihtgrupp inimesi, kes sellest teadma peaksid, on sinu meililistis olevad kliendid. Baasi suurus pole oluline – vaid ühe klikiga jõuab oluline info ühtviisi nii 117 kui ka 11 700 inimeseni ja toob sulle esimesed ostud.

6. Parim viis müügikontaktide kogumiseks

Kui inimene tuleb su kodulehele, vaatab natuke ringi, ent otsustab mõne aja pärast sealt ostu sooritamata lahkuda, siis see on õige hetk küsimaks, kas inimene sooviks saada sinu toote kohta lisainformatsiooni. Umbkaudu 15% on alati valmis seda tegema ning oma kontakti jagama. Suure tõenäosusega on nad ka potentsiaalsed ostjad järgmise 30-90 päeva jooksul. Kui inimene on juba lahkunud, siis on sul väga keeruline teda taas üles leida. E-maili listis on ta sul aga olemas ja sa saad hakata talle personaliseeritud pakkumisi tegema.

7. E-kirjade abil ehitad püsisuhte

Nii nagu paarissuhte puhul, vajab ka püsiva kliendisuhte loomine aega, et teineteist hästi tundma õppida. Iseäranis oluline on usalduse võitmine ning püsisuhte ehitamine B2B äride puhul. Regulaarsete ning sisukate e-kirjade abil saab seda väga hästi teha.

8. E-maili saab ühendada teiste kanalitega

E-maili listi saab ühendada Facebookiga ja teha sellest kliendibaasist oma custom audience ehk segmenteeritud sihtrühm, kellele kas veel enam suunata reklaami või vastupidi, keda reklaamide sihtimisel välistada.

9. E-maili kui turunduskanalit on lihtne hallata

See ei nõua spetsiifilisi turundus-, kujundus- ega muid teadmisi. Lisaks saab tulemusi kergelt mõõta. Laias laastus on kolm mõõdikut, mida peaks jälgima: kui sa oled e-poodnik ehk müüd online’is, siis esimeseks mõõdikuks on käive, teiseks click rate ehk kui palju klikitakse kirjas olevatele linkidele ja kolmandaks open rate. Kui sa oled aga teenusepakkuja või tegutsed näiteks toitlustuses ehk ei müü otseselt internetis, siis peaksid jälgima click rate’i ja open rate’i. See näitab, kui hästi kirja pealkiri ning sisu inimesi kõnetavad ning edasisele tegevusele suunavad. Iga kiri peaks sisaldama CTAd ehk call to action’it.

10. Kõrge ROI

Uuringute järgi on e-maili tasuvus on 38 kordne. Piltlikult öeldes: kui sa paned sinna sisse 1 euro, saad tagasi 38. 

Võrdluseks – Google reklaamide tasuvus on meie puhul hetkel umbes 24 kordne, Facebook keskmiselt 5-7 kordne. Facebook on platvormina üks kallimaid ja see trend ilmselt kasvab; samas on see praegu endiselt parim kanal, mille kaudu uusi kliente leida. Ehk reklaamid toovad inimese sinu kodulehele, suhte ehitad sa aga e-kirjade teel.

11. Kõrge conversion rate

Sotsiaalmeedia puhul on conversion rate umbkaudu 1%, e-maili puhul on see aga 4-8%. Kui sul on oma kliendibaas ehk inimesed, kes on korra juba ostnud, siis nad teevad seda väga suure tõenäosusega veel ja veel. 

Võti peitub taas usalduslikus kliendisuhtes: kui Facebookis püüad sa peaasjalikult külma publikut ehk võõraid kliente, siis e-mailis suhtled inimestega, kes sind juba teavad ning tunnevad.

12. Soodne turunduskanal

Enamikes turunduskanalites pead sa palju maksma. Meilide puhul sa ei pea aga igasse klikki raha sisse panema, vaid tasuda tuleb vaid tarkvara eest. Kui sul on väike list, on kuutasuks kõigest paarkümmend eurot. Mida suuremaks kliendibaas kasvab, seda kõrgemaks läheb ka kuutasu – ent kasv on proportsionaalne müükide suurenemisega.

Kokkuvõtteks

Pea meeles, e-kirja suurim väärtus seisneb ikkagi selle sisus ja meili koostamine ei nõua suurt disaineritööd. Töötavad väga hästi tavalised, lihtsa kujundusega e-kirjad. Ka e-poodide puhul pole vaja meili visuaaliga üle kallata ega inspiratsioonikatalooge koostada ja enda jaoks seda liiga raskeks teha.

Fakt on see, et e-mail on jätkuvalt üks parimaid turunduskanaleid ja selle mitte kasutamine raiskab liigselt sinu turunduseelarvet ning jätab palju müüke lauale.

Kui soovid täpsemalt teada, kuidas e-maili turundusega alustada või paremaid tulemusi saavutada (nii, et see sulle liiga palju lisatööd ja stressi ei tekitaks), siis tule meie e-maili turunduse koolitusele.

PRAKTILISED TURUNDUSKOOLITUSED

Turunduskoolitused ettevõtjatele ja turundajatele. Kuidas Facebooki, Instagrami ja e-maili turundust äris edukalt kasutada. Vaata lisa ja vali sobiv aeg!

Jaga seda postitust

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
X